oddgeir skrev:
Spiralis skrev:
Da går jeg ut fra at du har de nødvendige papirer for fartøy over 15 meter? 8)
Det regner jeg med lar seg ordne hvis bare pengene til innkjøp kommer.

Ikke svenskelapp for det blir det jo bare pallespikring av.

Vet ikke hvordan det er i Polen men verftet er sikkert behjelpelig. D5L krever jo dokumentert "fartstid", og der ble reglene forandret slik at min båt ble for liten til å telle med.

Alternativet er kurs i UK for å ta RYA Yachtmaster Ocean. Den får man etter teoretisk og praktisk prøve, og kravet til erfaring er minimum 2000 NM egen navigasjon. Det lar seg ordne. Hvis ikke jeg får konvertert Yachtmaster til norsk papir går det jo an å registrere båten i UK og seile under Red Ensign. :

Man behøver jo ikke ha den i Norsk Nasjonalt Register, skjønt det hadde jo vært litt morro å provosere hjemlige sosialister med lystbåt i NIS. ;D ;D ;D ;D
edit:
Jeg har dog Båtførerprøven fra 1974 og SRC/VHF Maritimt VHF sertifikat. Har et Aeromobilt VHF sertifikat også, hvis bølgene blir veeeldig høye?! ;D