Avstemming: Hvilken farge foretrekker du på dine kabler?

Jeg foretrekker følgende farge:

  • Sort

    Stemmer: 32 66.7%
  • Hvit

    Stemmer: 7 14.6%
  • Grå

    Stemmer: 9 18.8%
  • Beige

    Stemmer: 3 6.3%
  • Rød

    Stemmer: 5 10.4%
  • Blå

    Stemmer: 9 18.8%
  • Lilla

    Stemmer: 5 10.4%
  • Sølv

    Stemmer: 4 8.3%
  • Gull

    Stemmer: 1 2.1%
  • Bomull

    Stemmer: 4 8.3%

  • Totalt antall stemmer
    48

WyreLab

Bransjeaktør
Ble medlem
10.08.2021
Innlegg
14
Antall liker
20
Sted
Drammen
Torget vurderinger
0
Vår Elysium-serie gir ytelse på toppnivå, men vi ønsker å kunne tilby en rimeligere innstegsserie slik at kablene blir tilgjengelig for flere.
Vi er i planleggingsfasen på dette og det kunne være interessant å få et innblikk i hvilke farger som er mest populære blant dere entusiaster (y)
Mange kabeltyper ligger gjemt bak racket/tv-benken, men særlig høyttalerkablene vil jo synes i et normalt stueoppsett.

Det er ingen begrensning på antall stemmer, så stem på alle de fargene dere hadde likt å ha i deres oppsett.
 

WyreLab

Bransjeaktør
Ble medlem
10.08.2021
Innlegg
14
Antall liker
20
Sted
Drammen
Torget vurderinger
0
Det er en begrensning 10 alternativer, men bomull er lagt til.
Ved lansering av Elysium-serien fikk vi spørsmål om de kunne leveres i andre farger, så av den grunn tenkte vi at det kunne være interessant å se hvilke ønsker det er der ute.

Må nok skuffe @Drossel med at hans ønske ikke vil bli realisert
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Right. Akkurat som du ser forskjell på S0502-Y og vanlig Standard 0001 bak racket ditt.

Rosa eller knallgult, derimot...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jeg antok at det var snakk om farge på ytterkappe, og ikke pyntestrømpe.
 

WyreLab

Bransjeaktør
Ble medlem
10.08.2021
Innlegg
14
Antall liker
20
Sted
Drammen
Torget vurderinger
0
Right. Akkurat som du ser forskjell på S0502-Y og vanlig Standard 0001 bak racket ditt.

Rosa eller knallgult, derimot...
Noterer dine ønsker bambi. Får ikke lov til å endre alternativene lenger.
Så om det er mange som skulle brenne inne med et ønske om gul eller rosa skriv det her i tråden (y)
 
L

Lassencad

Gjest
Tænker som en alm Dansker ... Tråd starter må virkelig kede sig denne Fredag aften
 
L

Lassencad

Gjest
Vi er vel ikke noe bedre enn trådstarter, siden vi er i samme tråden......... :rolleyes:
Synes netop mit indlæg vidner om at jeg godt kan lide Gull

Men come on .. Spørge til farven på et kabel ???
 
  • Liker
Reaksjoner: POB

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.694
Antall liker
2.296
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Høyttalerkabler skal være eikefarget så de går i ett med parketten. Det er en av grunnene ( men ikke den eneste ;) ) til at jeg har høyttalerkabler fra et visst nederlandsk firma. Jeg vurderer ikke bytte til et annet fabrikat hvis de ikke er eikefarget. Når det gjelder signalkabler kan jeg leve med mye rart.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.151
Antall liker
6.634
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Synes netop mit indlæg vidner om at jeg godt kan lide Gull

Men come on .. Spørge til farven på et kabel ???
De er jo en kabelprodusent, er vel ikke så rart at de lurer på hvilken farge folk foretrekker.

Personlig vil jeg ha en som ikke er så synlig mot veggen, så det varierer med hvilken farge rommet er malt i. Så er det sikkert andre som vil at kabelen skal være synlig og vil ha en kontrastfarge. Så skal man treffe flest mulig bør man kanskje tilby både en lys og en mørk farge.
 
L

Lassencad

Gjest
De er jo en kabelprodusent, er vel ikke så rart at de lurer på hvilken farge folk foretrekker.

Personlig vil jeg ha en som ikke er så synlig mot veggen, så det varierer med hvilken farge rommet er malt i. Så er det sikkert andre som vil at kabelen skal være synlig og vil ha en kontrastfarge. Så skal man treffe flest mulig bør man kanskje tilby både en lys og en mørk farge.
Okay så :)
Men for mit vedkommende er det kun den lyd et givent kabel giver der tæller .
Farven er fuldstændigt ligegyldigt :)
Kan ikke forstille mig en musik nyder vælger et kabel på farven før lyden
Hvid du går ind på min tråd indlæg 178 vil du se der er lidt af hvert i farver i disse gamle kabler :)
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.151
Antall liker
6.634
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Okay så :)
Men for mit vedkommende er det kun den lyd et givent kabel giver der tæller .
Farven er fuldstændigt ligegyldigt :)
Kan ikke forstille mig en musik nyder vælger et kabel på farven før lyden
Hvid du går ind på min tråd indlæg 178 vil du se der er lidt af hvert i farver i disse gamle kabler :)
Man behøver jo ikke velge farge før lyd, men det er jo fint om kabelen man foretrekker OGSÅ har fargen man foretrekker? :)
 

WyreLab

Bransjeaktør
Ble medlem
10.08.2021
Innlegg
14
Antall liker
20
Sted
Drammen
Torget vurderinger
0
Her var det skjedd litt siden i går kveld, bra med engasjement ;)
Som SigbergAudio sier så kan man ha forskjellig preferanse på om man ønsker noe som smelter inn med fargen på frontveggen eller om man ønsker noe som er godt synlig og står tydelig frem.

For å presisere så mener vi farge på strømpe og ikke selve isolasjonen. Derfor noe overraskende at ikke flere har stemt på grå siden det er blitt en standard farge i mange hjem, men mulig en del så for seg en grå installasjonskabel.

Ser ut til at sort og hvit fortsatt er ganske populært, så mulig de fargene blir lagervare og at resten av regnbuen kan skaffes på en uke for de med mer spesielle preferanser (y)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Kan ikke forstille mig en musik nyder vælger et kabel på farven før lyden
Jeg er nok en sånn som kunne funnet på å velge kabel utfra farge, hvis tverrsnitt, terminering, konstruksjon, og materialer ellers var adekvat/fornuftig.

Og pris, da. Jeg er nok ikke en sånn som ville brukt veldig mye penger på en kabel. Jeg har noen balanserte signalkabler liggende i en veldig fin gulfarge som kostet 1000-2000 kr. stykket, og drar vel grensen på et par-tre hundre kroner løpemeteren på høyttalerkabler. Kanskje mer hvis jeg virkelig, virkelig liker fargen. Plommelilla f.eks. Jeg ville betalt ekstra for det.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Grå er forresten på vei ut som interiørfarge, så ville ikke satset på det.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.823
Antall liker
21.779
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Artig nok var hvit min foretrukne da jeg skulle trekke nye høyttalerkabler nylig, men siden Claserns 25 m rull kom med klar isolasjon ble det slik.

Forøvrig er det kjekt å kunne velge farge på kabler, minner meg om fargevalgene som er mulige på noen Topping-produkter.
 

WyreLab

Bransjeaktør
Ble medlem
10.08.2021
Innlegg
14
Antall liker
20
Sted
Drammen
Torget vurderinger
0
Okay så :)
Men for mit vedkommende er det kun den lyd et givent kabel giver der tæller .
Farven er fuldstændigt ligegyldigt :)
Kan ikke forstille mig en musik nyder vælger et kabel på farven før lyden
Hvid du går ind på min tråd indlæg 178 vil du se der er lidt af hvert i farver i disse gamle kabler :)
Som SigbergAudio skriver så er fargen et supplement og ikke et substitutt for de tekniske kvaliteter. De færreste kjøper høyttalere, hus eller bil kun basert på farge ;)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.549
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
De fleste kjøper hus basert på følelser for stedet og husets dokumentasjon Samt pris.
de fleste webgeneratorer for bil starter med farge og er overraskende avgjørende for valget av bil.
høyttaleren kjøper vel de fleste etter å ha byttet ut noe de egentlig ikke liker til en større utgave av det samme, eller til en farge kona har bestemt passer inn ved siden av bestemors heklede duk.

de fleste som kjøper det jeg kaller butique kabler gjør dette for enten merket eller at de faktisk bare er dyre og ikke er opptatt av egenskaper til produktet, så her virker pris inn.

personlig mener jeg det fokuset på kabler er sååå 90 talls, fra en tid hvor man fokuserte veldig på dette og vi nærsagt alle sammen fremsto som gale, men det er nå meg. Synes det er fint at man får tilbudet om å velge en strømpe som man passer inn og det er et godt tiltak som også er forbrukervennlig.
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Kan fargen på kabelen også farge lyden?
Kan fargestoffene i kabelens isolasjon påvirke de elektriske egenskapene? Svart kan framstilles ved at man tilsetter grafitt, og hvitt kan framstilles ved at man tilsetter titan. Trolig ubetydelig, men vi er tross alt i hifiens verden her nå.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.902
Antall liker
3.228
Har netop stemt blå som også er den dominerende blandt taberne.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.077
Antall liker
20.329
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Kan fargestoffene i kabelens isolasjon påvirke de elektriske egenskapene? Svart kan framstilles ved at man tilsetter grafitt, og hvitt kan framstilles ved at man tilsetter titan. Trolig ubetydelig, men vi er tross alt i hifiens verden her nå.
😂 😂 :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Topp Bunn