Re: avledet fra "Forskjell på CD-spillere?&am
Er det ikke et tankekors at en person med så liten egen erfaring fra high end utstyr, skal ha så sterke meninger om hva som er mulig eller ikke m.h.t hva man hører eller ikke? Burde du ikke sørget for grundig lytting til slikt utstyr før du har for sterke meninger om "subjektivistene"? Er det ikke grunnlag for å ta utsagn fra erfarne journalister i internasjonal hifi-presse mer alvorlig enn deg? Selv om du utvilsomt har et faglig grunnlag, basert på fysikkens lover, til å betvile påstander, mener jeg din troverdighet hadde tjent på at du faktisk selv hadde hørt mer med egne ører først.
Dette er ikke spydig ment! Jeg er selv en utpreget amatør på området, og bruker forumet til å lære
Er det ikke et tankekors at folk som ikke kan Ohms lov skal få belære oss om digitalteknikk i Lyd og Bilde eller på dette forum? =)
Jeg mener at mønsteret i mine poster på dette forum har vært mer preget av nysgjerrighet og ønsket om å få klarhet i ting, enn sterke meninger om at "dette ikke er mulig".
Hvorfor kommer folk med så sterke meninger når jeg ber om begrunnelse eller mer håndfaste resultater?
Jeg har ikke behov for noe som helst lytting for å si at teorien presentert i annonser og tester for kabler og grønn tusj er svindel. Det betyr ikke at produktene ikke har noe for seg, men man skal være rimelig naiv for å tro at 99% av argumentene er noe annet enn ren bløff.
Når jeg har avslørt produsenter, journalister eller audiofile som uvitende eller bløffmakere så mister de samtidig all troverdighet også i andre anliggender - i mine øyne.
Jeg betviler ikke at jeg har mangt å lære og det skulle være min største glede å kunne motbevise mine forestillinger om hifi, f.eks ved å kunne skrive et paper som en gang for alle beviser at dyre hifikabler faktisk betyr noe. Problemet er at det faglige grunnlaget ikke er så enkelt å finne (dvs folk hører tilsynelatende bare forskjell når de ser kablene)
-k