Avløpsproblemer! Finnes det en rørlegger her?

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13
Har i det siste hatt problemer med sluket på badet i 2. etasje.
Begynte med at vi fikk vann ut på gulvet når badekaret skulle tømmes, nå går sluket fullt også når vi dusjer.
Badekar og dusj går i felles sluk under dusjen.
Jeg har brukt sterk avløpsrens (Saltsyre) som kokte og jobba skikkelig nedi der, men det hjalp ikke stort.
Har forsøkt å skru løs vannlåsen fra sluket, men fikk ikke denne opp pga at hullet i gulvet var litt for lite. (Det hullet slukrista ligger i.) En annen ting er at vi, når vi tapper mye vann andre steder i huset, hører bobling fra "problemsluket" på badet oppe. Er det luftinga som er tett tro? Luftinga består av ett rør som stikker opp på loftet, og dette har også fått en omgang med avløpsåpner til ingen nytte...
Hva i alle dager kan problemet være??? ???

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Kjøpte meg en 15m avløpsrenser til å sette på Alto høyttrykken. Den gjør vei i vellinga! Anbefales på det sterkeste.

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13
Hmmmm...
Har jobbet med det fordømte sluket igjen i kveld.
Sluket er rent, og når jeg skrur ut proppen mellom avløp og sluk renner det greit unna.
Det må altså være dårlig lufting som er problemet.
Kom plutselig på at det sitter en "klump" oppå lufterøret på loftet, muligens en en-veis-ventil?
Slik at kloakklukt ikke skal slippe ut, men luft slippe inn?
Får prøve å fjerne denne i morgen og se om det hjelper da!
Dritt og lort! Rørlegger-arbeid dette!!! Go`natt

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jaja, noen ganger må man bare bite i det sure eplet.
vær tross alt glad for at du skal deale med en rørlegger, og ikke en heismontør.
eller enda verre: en flygeleder.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bambadoo skrev:
joaquin skrev:
eller enda verre: en flygeleder.
Fasjken - mareritt , og jeg som skulle legge med tidlig idag ;)

sorry!!!
det var ekstremt ondskapsfullt av meg å nevne det ordet nå like før leggetid. ;D

Hifi_plumber

Medlem
Ble medlem
29.12.2006
Antall liker
0
Det er en durgo-ventil du har på toppen av lufterøret ditt.Den skal slippe luft inn når det blir vakum i røret.Det hender at denne ventilen setter seg og da får du slike problemer som du har.
Gjør som du har tenk og ta den av.Prøv da om sluket fyller seg.Gjør det ikke det så har du funnet problemet og trenger bare å dra å handle en ny durgo.

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13
Det var nok ikke så enkelt dessverre..
Merkelig altså. "Boblingen" i sluket oppe når jeg tapper vann nede er luft som fortrenges, og bobler ut oppe har jeg funnet ut. Men hvorfor? Hadde det vært fordi røret ut av huset var tistoppet, skulle jeg vel ha samme problem nede som oppe med at vannet hoper seg opp? Dette er altså ikke tilfelle. Jeg har i dag forsøkt med hageslangen ned i luftingen, og der forsvant vannet greit. Forsøkte også en vacuum-sak som var til å bruke i tette avløp, til ingen nytte...

Topp Bunn