olaps:
ser at du spiller på duo og et par 9084d monoblokker. kan du fortelle litt om denne kombinasjonen? jeg har et par 9084d som jeg ennå ikke har koblet opp (fikk i innbytte da jeg solgte annet utstyr), og kjøpte nylig et par uno 2.1 som jeg ikke har fått hentet... vurderer en integrert forsterker da jeg har plassbegrensninger, men litt info fra deg verdsettes høyt.
Hei, beklager litt treg respons.........romjula vet du

Jeg har pt tre forsterkere å velge mellom på Duo'ene: Cayin 9084D, BAT VK60 og Ancient Audio Silver 300B. Alle tre er glimrende forsterkere (i omtrent samme prisleie). Det er vel tre hvedårsaker til at jeg primært benytter 9084D:
- Den er absolutt helt tyst på Duoene! Men dét vel og merke først etter at jeg fikk byttet ut de "forferdelige" rørene som satt der: Shuguang 845 (std), EH 300B, og 6SN7 samt JanPhilips 6SL7. Spesielt smårørene var ille , men også Shuguang 845 ga bidrag (sus, brum og en svak skurring på den ene kanalen.) EH 300B var bare dårlig lydmessig, "ullen" er vel en god karakteristikk!
- På Duoene gir Cayin-blokkene mer dybde enn noen andre forsterkere jeg har hatt.
- De gir også et utrolig "fundament" som ikke 300B helt klarte.......
BAT-forsterkerne er kjent for å være gode på Avantgarde ("alle " i toppsjiktet i Avantgarde/USA bruker BAT rørtrinn....), men den har ikke helt den samme oppløsningen som 9084D. Men har bare std driver-rør på den (enda)..........
Ancient Audio-blokkene er ikke helt tyste, men nesten(!), og er de absolutt beste 300B-blokkene jeg har hørt/hatt.
Kommer nok noe på bruktbørsen snart
Kjører følgende rør på 9084D nå: Golden Dragon 845 Premium, Full Music Mesh Plate 300B, RCA 6SN7GTB, og RCA 6SL7GT.
Er ikke 110% fornøyd med kombinasjonen, tror det er fordi både GD845 og Mesh Plate heller LITT mot det lyse (og blokkene er jo i utgangspunktet LITT på den slanke sida). Har i tillegg BAT VK31SE (med 6h30-rør) som heller ikke har noen typisk rørsignatur.
Men et anlegg med flott dynamikk, oppløsning og holografi.
Kjøpte nettopp en Acoustic Zen Silver Ref II (plassert fra DAC til pre), hakeslipp! Anbefales!!!
Mvh