Avantgarde uno-duo

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
346
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Nano koster 85000, duo 110000, uno tror jeg lå på 80-90000.
Når det gjelder uno/duo så kan du vel halvere disse priser pluss minus alt etter stand og alder for å få en noenlunde bruktpris.
Prisene du refererer til er vel kanskje danske kroner?? 110.000 danske er f.eks. 125.000 norske.

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Horna kan eksempelvis lakkeres. De er lagd av ABS-plast. Men det koster jo litt arbeid mht demontering, og du bør la en dyktig (bil-)lakkerer stå for jobben.

Mvh
Har lest for mye pondus til å klare å bære de inn til lakkering på et bilverksted i Norge ;D

Jeg fikk det gjort i hjemlandet istedet, kanskje på et bilverksted i tyskland... :-X
Det er ihvertfall meningen det skal bli den spesialfargen som jeg har nevnt tidligere i tråden 8)

Mvh

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Prisene du refererer til er vel kanskje danske kroner?? 110.000 danske er f.eks. 125.000 norske.
Jo det stemmer det, glemte å nevne det, men uansett 110/125, halvere dette så har man bruktprisområdet..
Ikke for å henge ut noen, men artsound har mer edruelige priser enn hva lyric har!

Men Janly, føler du at du savner noe i bunnen..? ;)
Meget lekre horn forresten.

Mvh

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
346
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Jo det stemmer det, glemte å nevne det, men uansett 110/125, halvere dette så har man bruktprisområdet..
Ikke for å henge ut noen, men artsound har mer edruelige priser enn hva lyric har!

Men Janly, føler du at du savner noe i bunnen..?
Meget lekre horn forresten.
Enig, Artsound har priser man kan forholde seg til, og ikke jojo prisene til Lyric.

Om jeg savner noe i bunnen? ;D Nja, skulle veldig gjerne hatt 4 eller 6 Avantgarde basshorn! Men til en pris på 100K pr stk begrenser det seg selv....

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Virket bare på meg som at 8 10 tommere og en 15? tommer burde holde..  ;D

Den nye mezzosubben er en sak som har vekket min interesse, men man får ikke den heller kastet etter seg..
Jeg har ventet på en stemningsrapport fra noen som har skaffet seg mezzosubs..,en par stykker skal det nå ihverfall være her i landet men.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
346
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Virket bare på meg som at 8 10 tommere og en 15? tommer burde holde.. Grin
15" blir for smått ;D Det er en 18", nærmere bestemt en BagEnd Infrasub 18. Har solgt den, venter på at kjøper skal komme å hente den. Nytter ikke å få den implementert i oppsettet lydmessig.

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
:eek: såpass ja, kan tenke meg du hadde noe å bryne deg på der ja. Har prøvd dette selv på martin logan quest som jeg hadde en gang, men det var bare å glemme hos meg, ble fort diskotek istedet for hifi.

Er det noen som sitter med duo omega da som kan tenke seg å bidra med noen erfaringer ??? ???

S

Simplistic

Gjest
Sånn mens temaet er oppe... Dere som har Trio (Classico), hvor mye har dere betalt?

Bassen på Trio ruller vel av rundt 100 Hz. Hvordan høres dette ut uten sub? Er det mulig å lytte på det sånn i en overgangsperiode, eller er det helt håpløst uten sub?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.513
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
Trio UTEN basser er ikke mulig....basshornene har ingen brukbar output hos meg under 140hz hvor de begynner å droppe KRAFTIG!
Med dual slope deling av mine 15tommere med nederste knekk på 90hZ får jeg en fin utfylling opp til basshornenes naturlige avrulling.
IMO
Mvh
Leif

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Bruk ZuCable Method subber til Avantgarde.
Det skal visst funke bra det.
Kan godt tenke meg at dette vil bli meget bra til trio jeg!

Jada de er diiiigre... men de har papirbasser!!! 2x 15toms vøttø! ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Nano koster 85000, duo 110000, uno tror jeg lå på 80-90000.
Når det gjelder uno/duo så kan du vel halvere disse priser pluss minus alt etter stand og alder for å få en noenlunde bruktpris.

Mvh
Ser på artsound at de har ett demopar av UNO NANO som
de har for salg.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.783
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
olaps:
ser at du spiller på duo og et par 9084d monoblokker. kan du fortelle litt om denne kombinasjonen? jeg har et par 9084d som jeg ennå ikke har koblet opp (fikk i innbytte da jeg solgte annet utstyr), og kjøpte nylig et par uno 2.1 som jeg ikke har fått hentet... vurderer en integrert forsterker da jeg har plassbegrensninger, men litt info fra deg verdsettes høyt.

dere andre:
noen som har sammenlignet uno nano med uno mk 2?

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
... vurderer en integrert forsterker da jeg har plassbegrensninger, men litt info fra deg verdsettes høyt.
Jeg var gjennom en del forskjellige integrerte forsterkere med DUO og vil absolutt anbefale deg Avantgarde Model 5 - den spiller himmelsk dynamisk og detaljert med horn http://www.artsound.dk/index.php3?m=44.

L

lyden

Gjest
Apropo Uno vs Nano ; Fikk grei og hyggelig melding ifra A Kraus hos avantgarde at Uno eiere ikke hadde lydmessige forbedringer i vente ved skifte til Nano. Nano ble konstruert mest mtp størelse.!
mvh Lyden

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Apropo Uno vs Nano ; Fikk grei og hyggelig melding ifra A Kraus hos avantgarde at Uno eiere ikke hadde lydmessige forbedringer i vente ved skifte til Nano. Nano ble konstruert mest mtp størelse.!
mvh Lyden
Typisk Armin Krauss hos Avantgarde å svare på denne måten.
Ærlighet varer lengst :)
Hadde bare alle hifi-pushere vært som ham.............. ::)

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Sånn mens temaet er oppe... Dere som har Trio (Classico), hvor mye har dere betalt?
Nok.......... ;D
Bassen på Trio ruller vel av rundt 100 Hz. Hvordan høres dette ut uten sub? Er det mulig å lytte på det sånn i en overgangsperiode, eller er det helt håpløst uten sub?
Glem det........... :'(

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.783
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
mvh Lyden
godt, det var også det jeg trodde.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.783
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Typisk Armin Krauss hos Avantgarde å svare på denne måten.
Ærlighet varer lengst  :)
Hadde bare alle hifi-pushere vært som ham.............. ::)
husker også at den amerikanske avantgarde-forhandleren kommenterte etter stereophile-follow-up'en av uno 3.0 at folk ikke bør stresse med å oppgradere fra 2.0 til 3.0. forskjellene var minimale - if any.
og dette til tross for at stereophile i sedvanlig stil rapporte om at den "nye" (var bare mikroskopiske endringer) er sååååå mye bedre.

derimot ble det hevdet fra produsentens side at 225-subbene (i uno 2-serien) er en markant forbedring ift til de tidligere 175-subbene, noe som jeg absolutt må si meg enig i etter å ha sammenlignet de to.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.783
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Jeg var gjennom en del forskjellige integrerte forsterkere med DUO og vil absolutt anbefale deg Avantgarde Model 5 - den spiller himmelsk dynamisk og detaljert med horn http://www.artsound.dk/index.php3?m=44.
har hørt model 5 på uno.
den gjør veldig mye bra, men hadde til tider en "transistor-glare" i lyden som jeg vil prøve å styre unna. derfor blir det rør.

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
.....hadde til tider en "transistor-glare" i lyden som jeg vil prøve å styre unna. derfor blir det rør.

Rør ser stilig ut men det er dessverre ingen universalløsning på noe som helst og det er ikke noe problem å få dårlig lyd og masse støy ut av rør ;). Du finner selvfølgelig ytterpunkter for rør- og transistorlyd men det er også mange bra produkter som er umulig å sette i bås lydmessig (ved moderat belasting) ut i fra en rørlyd- og transistorlydklassifisering. Personlig liker jeg verken rørlyd eller transistorlyd - synes ikke forsterkeren skal bidra med egenlyd i det hele tatt.
Ved å øke tomgangsstrømmen på Model 5 (og sikre god ventilasjon ;)) spiller den mer i klasse A og transistorlyd blir til musikk og akustikk.... Min erfaring med høyeffektive høyttalere var at mange forsterkere ikke "åpner seg" på lav effekt og de derfor lyder mindre optimalt på horn ved lav effekt men ok på vanlige høyttalere når de skal yte litt mer. Model 5 lyder bra helt fra 0,001 W ;D

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
olaps:
ser at du spiller på duo og et par 9084d monoblokker. kan du fortelle litt om denne kombinasjonen? jeg har et par 9084d som jeg ennå ikke har koblet opp (fikk i innbytte da jeg solgte annet utstyr), og kjøpte nylig et par uno 2.1 som jeg ikke har fått hentet... vurderer en integrert forsterker da jeg har plassbegrensninger, men litt info fra deg verdsettes høyt.
Hei, beklager litt treg respons.........romjula vet du ;)
Jeg har pt tre forsterkere å velge mellom på Duo'ene: Cayin 9084D, BAT VK60 og Ancient Audio Silver 300B. Alle tre er glimrende forsterkere (i omtrent samme prisleie). Det er vel tre hvedårsaker til at jeg primært benytter 9084D:
- Den er absolutt helt tyst på Duoene! Men dét vel og merke først etter at jeg fikk byttet ut de "forferdelige" rørene som satt der: Shuguang 845 (std), EH 300B, og 6SN7 samt JanPhilips 6SL7. Spesielt smårørene var ille , men også Shuguang 845 ga bidrag (sus, brum og en svak skurring på den ene kanalen.) EH 300B var bare dårlig lydmessig, "ullen" er vel en god karakteristikk!
- På Duoene gir Cayin-blokkene mer dybde enn noen andre forsterkere jeg har hatt.
- De gir også et utrolig "fundament" som ikke 300B helt klarte.......

BAT-forsterkerne er kjent for å være gode på Avantgarde ("alle " i toppsjiktet i Avantgarde/USA bruker BAT rørtrinn....), men den har ikke helt den samme oppløsningen som 9084D. Men har bare std driver-rør på den (enda)..........

Ancient Audio-blokkene er ikke helt tyste, men nesten(!), og er de absolutt beste 300B-blokkene jeg har hørt/hatt.

Kommer nok noe på bruktbørsen snart ;)

Kjører følgende rør på 9084D nå: Golden Dragon 845 Premium, Full Music Mesh Plate 300B, RCA 6SN7GTB, og RCA 6SL7GT.
Er ikke 110% fornøyd med kombinasjonen, tror det er fordi både GD845 og Mesh Plate heller LITT mot det lyse (og blokkene er jo i utgangspunktet LITT på den slanke sida). Har i tillegg BAT VK31SE (med 6h30-rør) som heller ikke har noen typisk rørsignatur.
Men et anlegg med flott dynamikk, oppløsning og holografi.
Kjøpte nettopp en Acoustic Zen Silver Ref II (plassert fra DAC til pre), hakeslipp! Anbefales!!!

Mvh

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.783
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk for utfyllende info og tips, olaps.
da beholder jeg 9084d en stund og leker litt med rørsjonglering, så får vi se hvor det ender.
kjenner forsåvdit 9084d godt (men ikke sammen med avantgarde), og disse blokkene er blant de ytterst få kinamikk-produktene jeg har likt.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
takk for utfyllende info og tips, olaps.
da beholder jeg 9084d en stund og leker litt med rørsjonglering, så får vi se hvor det ender.
kjenner forsåvdit 9084d godt (men ikke sammen med avantgarde), og disse blokkene er blant de ytterst få kinamikk-produktene jeg har likt.
Ja, de har en fremragende byggekvalitet! Hadde det stått "Made in USA" på dem hadde de sannsynlivis kostet over 100 kkr.
Er forøvrig nydelige å se på når de er slått på også, 845 lyser heftig :)
Og greitt med service på NAT om det skulle bli nødvendig....
Mvh

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Trio UTEN basser er ikke mulig....basshornene har ingen brukbar output hos meg under 140hz hvor de begynner å droppe KRAFTIG!
Med dual slope deling av mine 15tommere med nederste knekk på 90hZ får jeg en fin utfylling opp til basshornenes naturlige avrulling.
IMO
Mvh
Leif
I mitt rom begynner faktisk hornene å rulle av allerede fra 220Hz.
Til å begynne med de ruller av ganske jevnt med ca 12dB pr. oktav.
D.vs at ved 110Hz har jeg -12dB.
De ruller så av mer og mer og ved 70Hz har jeg ca -30dB.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Men...hvis det betyr at Nano låter like bra som Uno så er de jo høyinteressante!
Størrelsen er nok en bøyg for mange når det gjelder horn fra Avantgarde...syntes disse ser spennende ut...

85k?

O.
mvh Lyden

Topp Bunn