Avalon Ascedant noen erfaringer

Status
Stengt for ytterligere svar.

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Heisann

Har nettopp kjøpt meg ett sett Avalon Ascedant.

NOen som har hørt disse høytalerene og kan dele sine erfaringer.

Jeg for dem i neste uke,gleder meg noe veldig til å høre disse høytalerene sammen med edge effekt trinn.

mvh
Rune
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Hei

Jeg har hørt, og hører fortsatt en del på dem hos en god venn av meg. Han bruker den nye Edge G CD-player i kombinasjon med Edge NL 12.1 Special Edition, og Edge Signature 1.1 Special Edition pre-amp.
Dette spiller bedre enn alt annet som jeg har hørt opp gjennom årene, bortsett fra mitt eget oppsett.
Send meg en PM hvis du ønsker email adressen til eieren av disse gode høyttalerene.

mvh
cdjazz skrev:
Heisann

Har nettopp kjøpt meg ett sett Avalon Ascedant.

NOen som har hørt disse høytalerene og kan dele sine erfaringer.

Jeg for dem i neste uke,gleder meg noe veldig til å høre disse høytalerene sammen med edge effekt trinn.

mvh
Rune
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Endre Askeland skrev:
Hei

Jeg har hørt, og hører fortsatt en del på dem hos en god venn av meg. Han bruker den nye Edge G CD-player i kombinasjon med Edge NL 12.1 Special Edition, og Edge Signature 1.1 Special Edition pre-amp.
Dette spiller bedre enn alt annet som jeg har hørt opp gjennom årene, bortsett fra mitt eget oppsett.
Send meg en PM hvis du ønsker email adressen til eieren av disse gode høyttalerene.

mvh
cdjazz skrev:
Heisann

Har nettopp kjøpt meg ett sett Avalon Ascedant.

NOen som har hørt disse høytalerene og kan dele sine erfaringer.

Jeg for dem i neste uke,gleder meg noe veldig til å høre disse høytalerene sammen med edge effekt trinn.

mvh
Rune
Du har pm.

mvh
Rune
 

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
828
Antall liker
291
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Hei

Har hatt de selv.
Brukte de først sammen med Sonicfrontiers Power 2.
2x130 watt rør.
Fikk de liksom ikke til å løsne så jeg hadde en samtale med Audiofreaks.
Mer effekt sa han, mer effekt.....
Spurte om han kunne skaffe en brukt SF Power 3, men det var ikke så enkelt.
Etter en liten stund kom jeg over en Power 3 selv, og jeg var spent som bare det.
260 rør watt burde vel gjøre jobbe. :D
Det ble en nedtur for min del :'(
De klarte rett og slett ikke å drive de.
Høyttalerene ble solgt og Tannoy Glenair 15 kom inn i stua.
Musikk Musikk Musikk var det jeg fikk i bytte.
Har senere snakket med Audiofreaks og han sa at skulle Ascendant løsne med Edge holdt det ikke med G8. Det måtte enten 10.1 eller 12.1 sa han.(husker ikke hvem av de)
Og da stiger budsjettet for forsterker så mye at det ikke er aktuelt for min del.
Hvilken model er det du skal bruke på de foresten?

Sonicfrontiers
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.187
Antall liker
10.724
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vet at Avalon ofte har brukt jeff rowland sluttrinn for sine høyttalere. Ihvertfall i gamle dager. JR modell 8 - titt og ofte.
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
sonicfrontiers skrev:
Hei

Har hatt de selv.
Brukte de først sammen med Sonicfrontiers Power 2.
2x130 watt rør.
Fikk de liksom ikke til å løsne så jeg hadde en samtale med Audiofreaks.
Mer effekt sa han, mer effekt.....
Spurte om han kunne skaffe en brukt SF Power 3, men det var ikke så enkelt.
Etter en liten stund kom jeg over en Power 3 selv, og jeg var spent som bare det.
260 rør watt burde vel gjøre jobbe. :D
Det ble en nedtur for min del :'(
De klarte rett og slett ikke å drive de.
Høyttalerene ble solgt og Tannoy Glenair 15 kom inn i stua.
Musikk Musikk Musikk var det jeg fikk i bytte.
Har senere snakket med Audiofreaks og han sa at skulle Ascendant løsne med Edge holdt det ikke med G8. Det måtte enten 10.1 eller 12.1 sa han.(husker ikke hvem av de)
Og da stiger budsjettet for forsterker så mye at det ikke er aktuelt for min del.
Hvilken model er det du skal bruke på de foresten?

Sonicfrontiers
Jeg skal bruke Edge nl 10.1

Har nettopp sittet i tlf med en som sitter med samme høytalere som jeg har kjøpt meg og en nl 12.1.

Han sier det vil bli en match in heaven :)

mvh
Rune
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Ja vist du skal analysere musikken så er sikkert avalon bra men vist du skal ha virkelig musikk så tror jeg
nok tannoy er tingen for musikk elskeren ;D
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
ke skrev:
Ja vist du skal analysere musikken så er sikkert avalon bra men vist du skal ha virkelig musikk så tror jeg
nok tannoy er tingen for musikk elskeren ;D
Time will show ;D
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Ja time will show tenker jeg ;D
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
2.628
Torget vurderinger
16
ke skrev:
Ja vist du skal analysere musikken så er sikkert avalon bra men vist du skal ha virkelig musikk så tror jeg
nok tannoy er tingen for musikk elskeren ;D
Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg her. Jeg har hørt Avalon ved en rekke anledninger og må si at de nye modellene (post Charles Hansen) virkelig begynner å smake av fugl. For min del så har de siste to Horten messene demonstrert klart og tydelig at Avalon er særdeles oppegående saker og at de definitivt spiller musikk. De gamle Charles Hansen designede modellene (med lukket kasse) har ikke overbevist meg noe særlig men Neil Patel ser ut til å ha fått sving på sakene.

PS. Jeg er langt fra noen Avalon-kjenner, hverken av gamle eller nye modeller men de nye jeg har hørt var i hvertfall bra
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Her tar du nok skammelig feil ;)

Hilsen
Tidligere Tannoy D-700 eier.

ke skrev:
Ja vist du skal analysere musikken så er sikkert avalon bra men vist du skal ha virkelig musikk så tror jeg
nok tannoy er tingen for musikk elskeren ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette er jo like lett som å bli enig om fineste farge på bil :)

Jeg deler sonicfrontiers sine opplevelser, bokstavelig talt. Har ikke hørt de aller nyeste, og er langt fra noen kjenner av denne fine høyttalerprodusenten. Men de få Avalon jeg har hørt, har da visserlig hatt en avstemming med lav Q-verdi (godt under 0.707 iallefall, litt flåsete sagt), vært temmelig dempet som et resultat, vanskelig å få til å blomstre helt ut rytmisk og dynamisk; men med veldig gode perspektiviske egenskaper og en fin frekvensrespons særlig litt oppover. De inntrykk jeg har sittet med altså.

Helt åpenbart en høyttaler-type som er egnet for å splitte meninger; noen liker de for dette, andre misliker det. Tannoy Glenair er jo nesten den rake motsetning. Så dette er vel noe man først vet når man hører det :)

Mvh Vidar P
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Som du selv sier, du har ingen erfaring med hva nyere Avalon høyttalere virkelig gjør med lydgjengivelsen, og av den grunn vet du heller ikke noe om dette. Det du burde ha gjordt, var å skaffe deg skikkelig erfaring med et seriøst Avalon oppsett. Det kan jo tenkes at du kunne få deg en overraskelse som du ikke var forberedt for ;)

mvh

Vidar P skrev:
Dette er jo like lett som å bli enig om fineste farge på bil :)

Jeg deler sonicfrontiers sine opplevelser, bokstavelig talt. Har ikke hørt de aller nyeste, og er langt fra noen kjenner av denne fine høyttalerprodusenten. Men de få Avalon jeg har hørt, har da visserlig hatt en avstemming med lav Q-verdi (godt under 0.707 iallefall, litt flåsete sagt), vært temmelig dempet som et resultat, vanskelig å få til å blomstre helt ut rytmisk og dynamisk; men med veldig gode perspektiviske egenskaper og en fin frekvensrespons særlig litt oppover. De inntrykk jeg har sittet med altså.

Helt åpenbart en høyttaler-type som er egnet for å splitte meninger; noen liker de for dette, andre misliker det. Tannoy Glenair er jo nesten den rake motsetning. Så dette er vel noe man først vet når man hører det :)

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har jo hørt Ascendant ved mange anledninger da. Som er tema for tråden. Er det ikke greit å nok til å si hva jeg har hørt? Som trådstarter spør om? Velvel, jeg skjønner.

Mvh Vidar P
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Det du glemmer er at Ascendant er oppgradert mange ganger opp gjennom årenes løp. Men dette vet du vel alt om?

mvh
Vidar P skrev:
Jeg har jo hørt Ascendant ved mange anledninger da. Som er tema for tråden.

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Det du glemmer er at Ascendant er oppgradert mange ganger opp gjennom årenes løp. Men dette vet du vel alt om?
Har ikke hørt på makan.
Cdjazz; lykke til med nye høyttalere.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Nei, stemmer det. Jeg har heller ikke hørt om en seriøs vurdering av ett produkt som man ikke har kjennskap til.
Og, jeg er helt sikker på at Cdjazz kommer til å bli overbegeistret. Hvis vi er heldige, vil han kanskje dele sine erfaringer med oss etter hvert.

mvh
Vidar P skrev:
Endre Askeland skrev:
Det du glemmer er at Ascendant er oppgradert mange ganger opp gjennom årenes løp. Men dette vet du vel alt om?
Har ikke hørt på makan.
Cdjazz; lykke til med nye høyttalere.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noen som har stått opp på feil bein idag?

Det er ingen som har bedt om noen "seriøs vurdering", men cdjazz har spurt om noen har hørt de. Og det har jeg, på Edge elektronikk til og med (men også med Sonic Frontiers og med Gamut ved andre anledninger), og jeg kommenterte på akkurat det.

Hvis det ikke er bra nok til å svare, så er det for pretensiøst her inne.

Mvh Vidar P
 

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Innlegg
228
Antall liker
1
Må ha vert feil side :)

Det finst fleire vegar til Rom. Aldri sett makan til trangsyn.


cdjazz: lykke te med nye høgtalarar!
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Som man roper, så får man svar..........

Sandbakk skrev:
Må ha vert feil side :)

Det finst fleire vegar til Rom. Aldri sett makan til trangsyn.


cdjazz: lykke te med nye høgtalarar!
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Siden du mener at Ascendant ikke kan spille bra med Edge elektronikk, Sonic Frontiers eller Gamut, får vi håpe at CDjazz vil dele sine erfaringer med oss ett hvert.

Artig at Edge Electronics valgte å bruke Avalon høyttalere ved demonstrasjon av sin elektronikk under messa i Las Vegas nå i januar 2008.

Artig at The Absolute Sound hadde denne oppfattningen av Edge sammen med Avalon:

" In issue 181 of The Absolute Sound, Robert Hartley reflects on the best sounds at the 2008 Consumer Electronics Show. Among his favorites: The Edge room featuring the redesigned G CD. In the same issue, the Signature 1.1 Preamp appears in the TAS Short List, in which the editors name their favorite products in every price category."






Vidar P skrev:
Noen som har stått opp på feil bein idag?

Det er ingen som har bedt om noen "seriøs vurdering", men cdjazz har spurt om noen har hørt de. Og det har jeg, på Edge elektronikk til og med (men også med Sonic Frontiers og med Gamut ved andre anledninger), og jeg kommenterte på akkurat det.

Hvis det ikke er bra nok til å svare, så er det for pretensiøst her inne.

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Siden du mener at Ascendant ikke kan spille bra med Edge elektronikk, Sonic Frontiers eller Gamut...
Hvor i alle dager har du lest det hen Endre?

Mvh Vidar P
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Dette

[/quote]
Men de få Avalon jeg har hørt, har da visserlig hatt en avstemming med lav Q-verdi (godt under 0.707 iallefall, litt flåsete sagt), vært temmelig dempet som et resultat, vanskelig å få til å blomstre helt ut rytmisk og dynamisk;[/quote]

i kombinasjon med dette



Vidar P skrev:
Det er ingen som har bedt om noen "seriøs vurdering", men cdjazz har spurt om noen har hørt de. Og det har jeg, på Edge elektronikk til og med (men også med Sonic Frontiers og med Gamut ved andre anledninger), og jeg kommenterte på akkurat det.

Mvh Vidar P
Forteller vel det meste.IMO

Selv, så er jeg sikker på at Ascendant vil blomstre med Edge NL 10.1 :D
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Hei og god morgen alle sammen

Ser att denne tråden har utviklet set til å bli en liten krangle tråd,det var ikke det jeg hadde håpet på.

Men jeg tar det hele med stoisk ro,og er temmelig sikkert på att dette oppsettet vil spille meget bra.

Jeg satt i en lang tlf samtale i går med en kar i fra bergen som sitter med de samme høytalerene som jeg har kjøpt meg den eneste forskjellen er att han har en nl 12.1 og jeg har en nl 10.1

Men etter å ha pratet lenge med han,ble jeg overbevist,han sa jeg hadde noe stort å glede meg til,og det spilte definitift MUSIKALSK OG NL SERIEN HAR INGEN PROBLEMER MED Å FÅ UT POTENSIALET ,OG FÅ DISSE HØYTALERENE TIL Å BLOMSTRE. ;D

Takker alle som har ønsket meg lykke til

mvh :)
Rune
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Endre, er det ikke riktig at Ascendant har en bass avstemt med en Q-verdi nær 0.5? Og er det ikke videre riktig at en slik Q-verdi, tross åpenbare fordeler, også er kjent for å gi en noe påholden blomstring av dynamikk?
Jeg har ikke sagt at de "ikke kan", men at jeg har oppfattet det som vanskelig å få de til å blomstre helt.
Men bevares, de har da masse gode egenskaper.

Til presisering for cdjazz; jeg har ikke sagt noe om at denne ikke kan spille bra. Som alle andre produkter jeg har hørt, så har vel denne sine sterke og sine svakere sider.

Mvh Vidar P
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Endre, er det ikke riktig at Ascendant har en bass avstemt med en Q-verdi nær 0.5?

Til presisering for cdjazz; jeg har ikke sagt noe om at denne ikke kan spille bra. Som alle andre produkter jeg har hørt, så har vel denne sine sterke og sine svakere sider.

Mvh Vidar P
Hei vidar jeg har heller ikke sagt att du mener det ,det var en generell uttalelse.

mvh
Rune
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
cdjazz skrev:
Vidar P skrev:
Endre, er det ikke riktig at Ascendant har en bass avstemt med en Q-verdi nær 0.5?

Til presisering for cdjazz; jeg har ikke sagt noe om at denne ikke kan spille bra. Som alle andre produkter jeg har hørt, så har vel denne sine sterke og sine svakere sider.

Mvh Vidar P
Hei vidar jeg har heller ikke sagt att du mener det ,det var en generell uttalelse.

mvh
Rune
Rune; dette blir sikkert bra! Du har hørt de, likt de og kjøpt de. Akkurat slik skal det gjøres :)

Mvh Vidar P
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Dette stemmer ikke med mine erfaringer med Avalon. Hvis det er noe som ikke mangler med Avalon, så er det dynamikk :D


Vidar P skrev:
Endre, er det ikke riktig at Ascendant har en bass avstemt med en Q-verdi nær 0.5? Og er det ikke videre riktig at en slik Q-verdi, tross åpenbare fordeler, også er kjent for å gi en noe påholden blomstring av dynamikk?
Jeg har ikke sagt at de "ikke kan", men at jeg har oppfattet det som vanskelig å få de til å blomstre helt.
Men bevares, de har da masse gode egenskaper.

Til presisering for cdjazz; jeg har ikke sagt noe om at denne ikke kan spille bra. Som alle andre produkter jeg har hørt, så har vel denne sine sterke og sine svakere sider.

Mvh Vidar P
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Du kommer nok til å bli grisefornøyd, og velger du å gjøre flere andre oppgradringer blir du nok enda mer fornøyd ;)

Hilsen
Endre
cdjazz skrev:
Hei og god morgen alle sammen

Ser att denne tråden har utviklet set til å bli en liten krangle tråd,det var ikke det jeg hadde håpet på.

Men jeg tar det hele med stoisk ro,og er temmelig sikkert på att dette oppsettet vil spille meget bra.

Jeg satt i en lang tlf samtale i går med en kar i fra bergen som sitter med de samme høytalerene som jeg har kjøpt meg den eneste forskjellen er att han har en nl 12.1 og jeg har en nl 10.1

Men etter å ha pratet lenge med han,ble jeg overbevist,han sa jeg hadde noe stort å glede meg til,og det spilte definitift MUSIKALSK OG NL SERIEN HAR INGEN PROBLEMER MED Å FÅ UT POTENSIALET ,OG FÅ DISSE HØYTALERENE TIL Å BLOMSTRE. ;D

Takker alle som har ønsket meg lykke til

mvh :)
Rune
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Jeg også. Tar du turen til Bergen, så skal du få en demonstrasjon av Ascendent der du vil bli annpusten av de dynamiske egenskapende til Ascendant.
Vidar P skrev:
Jeg er fortsatt på Ascendant jeg altså...

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Jeg også. Tar du turen til Bergen, så skal du få en demonstrasjon av Ascendent der du vil bli annpusten av de dynamiske egenskapende til Ascendant.
Vidar P skrev:
Jeg er fortsatt på Ascendant jeg altså...

Mvh Vidar P
Begynner det å lysne i Bergen..? :)

Mvh Vidar P
 

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
828
Antall liker
291
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Som du selv sier, du har ingen erfaring med hva nyere Avalon høyttalere virkelig gjør med lydgjengivelsen, og av den grunn vet du heller ikke noe om dette. Det du burde ha gjordt, var å skaffe deg skikkelig erfaring med et seriøst Avalon oppsett. Det kan jo tenkes at du kunne få deg en overraskelse som du ikke var forberedt for

mvh
Har hatt førsteutgaven av Ascendant selv og jeg kan ikke tro at versjonen i dag spiller på en helt annen måte selv om jeg ikke har hørt den.
Var på Hifimessen i Trondheim sist høst og der hadde Audiofreaks satt opp Indra med Edge G8+. Kunne kjenne igjen "lydsignaturen". Omtrent som med mine Ascendant og Edge G8.
Peter sa at han ikke var helt heldig fornøyd med forsterkervalget. Det burde være en større/kraftigere model fra Edge sa han.
Siden Vidar P sannsynligvis ikke har hørt Avalon med NL serien og jeg ikke har hørt de med det samme så kan vi vel ikke uttale oss om lyden i denne kombinasjonen, men det har vi vel aldri gjort heller.
Får håpe at Cdjazz blir fornøyd og det er jo det som er poenget. Gratulerer ;)
I mellomtiden får jeg bare lene meg tilbake å spille mer musikk.....
Hadde jo vært spennende å hørt et oppsett av Avalon og Edge som er matchet for å "forstå" potensialet i dette. :D
Artig at Edge Electronics valgte å bruke Avalon høyttalere ved demonstrasjon av sin elektronikk under messa i Las Vegas nå i januar 2008.
Det var sikkert med NL serien da...
Lykke til Rune

Sonicfrontiers
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Håper det, er på Ormen Lange feltet i Nordsjøen nå.

Vidar P skrev:
Endre Askeland skrev:
Jeg også. Tar du turen til Bergen, så skal du få en demonstrasjon av Ascendent der du vil bli annpusten av de dynamiske egenskapende til Ascendant.
Vidar P skrev:
Jeg er fortsatt på Ascendant jeg altså...

Mvh Vidar P
Begynner det å lysne i Bergen..? :)

Mvh Vidar P
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Delefilteret er totalt forandret.

Las Vegas 2008: NL 12.1 Special Edition!

mvh

sonicfrontiers skrev:
Som du selv sier, du har ingen erfaring med hva nyere Avalon høyttalere virkelig gjør med lydgjengivelsen, og av den grunn vet du heller ikke noe om dette. Det du burde ha gjordt, var å skaffe deg skikkelig erfaring med et seriøst Avalon oppsett. Det kan jo tenkes at du kunne få deg en overraskelse som du ikke var forberedt for

mvh
Har hatt førsteutgaven av Ascendant selv og jeg kan ikke tro at versjonen i dag spiller på en helt annen måte selv om jeg ikke har hørt den.
Var på Hifimessen i Trondheim sist høst og der hadde Audiofreaks satt opp Indra med Edge G8+. Kunne kjenne igjen "lydsignaturen". Omtrent som med mine Ascendant og Edge G8.
Peter sa at han ikke var helt heldig fornøyd med forsterkervalget. Det burde være en større/kraftigere model fra Edge sa han.
Siden Vidar P sannsynligvis ikke har hørt Avalon med NL serien og jeg ikke har hørt de med det samme så kan vi vel ikke uttale oss om lyden i denne kombinasjonen, men det har vi vel aldri gjort heller.
Får håpe at Cdjazz blir fornøyd og det er jo det som er poenget. Gratulerer ;)
I mellomtiden får jeg bare lene meg tilbake å spille mer musikk.....
Hadde jo vært spennende å hørt et oppsett av Avalon og Edge som er matchet for å "forstå" potensialet i dette. :D
Artig at Edge Electronics valgte å bruke Avalon høyttalere ved demonstrasjon av sin elektronikk under messa i Las Vegas nå i januar 2008.
Det var sikkert med NL serien da...
Lykke til Rune

Sonicfrontiers
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Gratulerer så mye, cdjazz :) Husker du var utrolig fornøyd med Gallo 3.1 for en tid tilbake, lurer derfor på hvorfor du bytter disse ut til fordel for Avalon? Hvilke egenskaper har Avalon som du savner i Galloene?

En undrende Lf
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
En enda mer undrende Dog, men gratulerer!
(jeg har også hørt Ascendant ;))

O.
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Dog skrev:
En enda mer undrende Dog, men gratulerer!
(jeg har også hørt Ascendant ;))

O.
Heisann

Joda jeg var,og er fremdeles meget fornøyd med Galloene.

Men jeg fikk inn litt ekstra penger,og noe må di jo brukes på :)

Og jeg er bitt av hifi basillen,som de fleste av oss her inne.
Dermed fikk jeg lyst til å oppgradere litt.

Jeg kjøper Avalon pga tester og masse pmèr og tlf samtale med eier av samme høytaler som jeg har kjøpt meg sammen med edge elektronikk,og det var nok til å overbevise meg om å prøve noe nytt.

mvh
Rune
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Du får publisere noen bilder og inntrykk etterhvert, artig med basiller - selv har jeg nesten blitt kvitt dem ;)

O.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn