Av/På bryter

R

Roysen

Gjest
Jeg har bestilt en step-down transformator. Transformatoren kommer helt naken uten noe kabinett eller noe annet. Jeg skal derfor bygge den inn i et kabinett med en nettbrønn og to stk. vegg uttak - alle av Furutechs referanse type.

CE - standarden (som må følges for at apparetet skal være lov å benytte i Norge) krever imidlertid også at slike elektriske anordninger inneholder en sikrinig samt en av/på bryter og jord.

Hvilke gode av/på brytere finnes det å velge i og hvilken burde jeg velge til en 1500VA step-down transformator?

Mvh
Roysen

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Roysen skrev:
CE - standarden (som må følges for at apparetet skal være lov å benytte i Norge) krever imidlertid også at slike elektriske anordninger inneholder en sikrinig samt en av/på bryter og jord.

Hvilke gode av/på brytere finnes det å velge i og hvilken burde jeg velge til en 1500VA step-down transformator?

Mvh
Roysen
CE-standard?
Gjelder ikke for slikt DIY. Hvis du gjør denne standarden gjeldene for ting du lager selv, må du også sørge for at "produktet" blir testet og godkjent. Eller klistre på et CE merke ;) Skal du produsere og selge, blir det noe annet.
Sjekk AIRPAX for "seriøse" brytere.
http://airpax.sensata.com/site/utilities/eliterature/pdfs/apup.pdf

Topp Bunn