AUVA EQ System Isolator vs Isoacoustics

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
421
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg har nå bestilt meg ett sett med 4stk av AUVA EQ System Isolator som jeg har tenkt å prøve.
Så en video i går der Hans Beekhuyzen anbefalte disse, så jeg tenkte at jeg kunne prøve de, siden de er innenfor "budsjettrammen" til de fleste av oss.


Har noen sammenlignet disse mot Isoacoustics?
De har jo både "demping" til komponenter og høyttalere, på samme måte som Isoacoustics har det.

Isoacoustics sine produkter vet jeg fungerer, bruker både OREA under mine høyttalere og Zazen under min Rega P5, der de utgjorde en forskjell.
Tidligere brukte jeg Sonic Design, og skiftet til OREA under høyttalerne, og fikk mer presis bass og "luftigere" lyd.
Jeg brukte Ikea sin slakterblokk under platespilleren, og opplevde bedre lyd med Isoacoustics Zazen.

AUVA EQ System Isolator
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
421
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
bruker dem Hawaphon® isolasjon i disse dempeføttene???
Nei, disse føttene bruker Wolfram(Tungsten) og silikon-demping i forskjellige lag imot hverandre, etter det jeg har lest meg til.

Er jo flere måter å dempe lyd/vibrasjoner på, så det blir spennende å se om dette skiller seg mye fra Isoacoustics lydmessig.
 

Kenjeger

Fersking
Ble medlem
10.04.2006
Innlegg
3
Antall liker
1
Sted
Tromsø
Jeg har nå bestilt meg ett sett med 4stk av AUVA EQ System Isolator som jeg har tenkt å prøve.
Så en video i går der Hans Beekhuyzen anbefalte disse, så jeg tenkte at jeg kunne prøve de, siden de er innenfor "budsjettrammen" til de fleste av oss.


Har noen sammenlignet disse mot Isoacoustics?
De har jo både "demping" til komponenter og høyttalere, på samme måte som Isoacoustics har det.

Isoacoustics sine produkter vet jeg fungerer, bruker både OREA under mine høyttalere og Zazen under min Rega P5, der de utgjorde en forskjell.
Tidligere brukte jeg Sonic Design, og skiftet til OREA under høyttalerne, og fikk mer presis bass og "luftigere" lyd.
Jeg brukte Ikea sin slakterblokk under platespilleren, og opplevde bedre lyd med Isoacoustics Zazen.

AUVA EQ System Isolator
Var det forskjell i forhold til Isoacoustics?
 
Topp Bunn