Aurum cantus sammen med jungson

db

Fersking
Ble medlem
01.03.2006
Antall liker
0
Hei

Er ny på dette forumet, men tenkte det kanskje var noen kloke hoder og gode ører som kunne bistå med råd/tips ang en liten oppgradering.

Har pr idag en 7.1 løsning basert på H/K og Klipsch, men ønsker å gå over i stereo. Har også ønske om et mer detaljert og åpent lydbilde. Har sett på en kombinasjon bestående av følgende:

-Jungson JA1/JA99C
-JungSon Moon Harbour
-Aurum Cantus Leisure II Luxury edition

Rommet det spiller i (les stua) er ca 20m2. Musikken jeg hører på varierer svært mye men pop, jazz og rock er hovedbestanddelene.

Kjenner lite til høyttalerene fra tidligere men har lest mye om de og planlegger en liten lytteprøve, forsterker settet har jeg tidligere hørt og i forhold til prisen syntes jeg det spillte flott, uansett blir det et annet lydbilde en tidligere kombo.

Noen som har noen anbefalinger/erfaringer ?

Ønsker uansett å prøve noen av de "nye" kinesiske merkene for erfaringens del-

Nettbrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
0
Kjenner Aurum Cantus veldig godt siden jeg har det selv. Fantastisk høyttaler synes jeg. (Ikke veldig objektiv kanskje )
Er utrolig luftige i lyden. Overaskende mye punch nedover. Jeg har sub for å hjelpe til enda et stykke nedover, og er veldig fornøyd med det. Jeg har i dag en Cayin forskerker(transistor) men det kommer til å komme inn en rørforsterker på disse høyttalerne. Har forsøkt dette og det spiller nydelig.
Har ikke hørt Jung Son, men du får prøve. Det er ørene dine og din smak som avgjør.
Lykke til!

yell

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2003
Antall liker
0
Prøv Jungson du... mye for lite.... for å si det sånn. ;)

-Y

Topp Bunn