Forsterkere Aura Fidelity Alpha -Lotus integrerte forsterkere.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Noen som har disse forsterkerne og kan si litt om hvordan de er rent lydmessig mot for eks Accuphase -Marantz sin toppmodell til kr.100.000 og enda dyrere forsterkere.
 

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
121
Antall liker
122
Torget vurderinger
5
Jeg har Towermodellen i Audiophile serien. Denne serien forsterkere, riiaer og dac’er er en videreutvikling fra Alpha og Lotus forsterkerene. Audiophile serien har ikke tilbakekobling og opererer i noe Joakim kaller klasse AA.
Jeg har ikke de forsterkerene du nevner så jeg kan ikke si noe om dem. Du får sikkert låne en forsterker av Joakim. Han har en større integrert under utvikling. Den vil prestere som Towermodellen men ha et mer konvensjonelt kabinett.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Hvor bra er den lydmessig den du har mon tro kontra de forsterkerne som jeg har nevnt ovenfor.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Hva betalte du for Towermodellen .
 

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
121
Antall liker
122
Torget vurderinger
5
Jeg har ikke hatt de du nevner. Tower er så bra at jeg bruker mye mer tid foran anlegget enn før. Jeg har hatt både Aura Lotus og Alpha. De er veldig gode. Har fortsatt en Alpha integrert som reserveforsterker. Audiophile Tower er i en helt annen divisjon. Den koster ca 100kkr. Jeg har en Aavik U 150. Den koster ca 160kkr med dac og riia. Den kan ikke måle seg med Tower i lytteglede.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Hvilken lydsignatur har disse Aura Forsterkerne . Er de lystklingende med masse detaljer eller.
 

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
121
Antall liker
122
Torget vurderinger
5
Det er mange detaljer i et nøytralt lydbilde. Aldri hardt hvis ikke innspillingen er det. Musikken fremstår klar og samtidig myk. Det er engasjerende uten å være slitsomt.
Hvis du bor i Oslo-området kan du høre hos meg. Jeg bor på Lysaker.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.174
Torget vurderinger
2
Hvilken lydsignatur har disse Aura Forsterkerne . Er de lystklingende med masse detaljer eller.
Jeg vil vel si at de ikke er spesielt tunet i noen retning, om du tenker langs skalaen lys ---- mørk. Ganske på midten, med en mulig touch i mørk retning. Men det er ikke den egenskapen som setter standarden for disse forsterkerne, det er snarere den lettflytende, behagelige, klangfulle og rytmiske gjengivelsen som er essensen her.
Skal jeg nevne en forsterkertype de minner meg om, så er det vel en vellykket push-pull rørforsterker.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Kanskje noe ala Sugden a21se klasse a -Marantz pm 10-11 etc.Kanskje noe bedre lydmessig enn disse da.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.174
Torget vurderinger
2
Kanskje noe ala Sugden a21se klasse a -Marantz pm 10-11 etc.Kanskje noe bedre lydmessig enn disse da.
Mer i retning Sugden enn Marantz mht. rytmikk og liv, men merk at jeg opplever Marantz som mørkt tunet, og Sugden som lyst tunet.

Aura står seg greit på egenhånd, og er nokså unike i sin stil, egentlig.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Så Sugden a21se er helt på høyde med Aura altså. Har hatt Sugden på hjemlån od den spillte forrykende bra.
 
Topp Bunn