Digitale avspillere Aune S10 DAC

rusten

Medlem
Ble medlem
09.12.2012
Antall liker
7
Torget vurderinger
2
Ingen som har erfaring? Vurderer å teste denne selv...

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.251
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Siden ingen kjenner denne Dacen har jeg fått den på hjemlån/test i jula,synes den ser spennende ut med flott byggekvalitet :)
Kommer med tilbake meldinger når den er testet ut.

Takker Mala audio for lånet

mvh

Sist redigert:

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
156
Jeg kan absolutt ikke uttale meg om denne da jeg ikke har hørt den. Men søker du på bilder av denne så ser du den nærmest er tom innvendig. Skjønner ikke hva de skal med dette store kabinettet da.

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Kabinettet er stort for å passe inn med andre stereokomponenter. Det har standard bredde og DACen kan derfor brukes under andre forsterkere. Innmaten i denne er ikke noe mindre i størrelse eller dårligere kvalitet enn i flere DACer som er langt dyrere :)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.251
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Kabinettet er stort for å passe inn med andre stereokomponenter. Det har standard bredde og DACen kan derfor brukes under andre forsterkere. Innmaten i denne er ikke noe mindre i størrelse eller dårligere kvalitet enn i flere DACer som er langt dyrere :)
Du kom meg i forkjøpet men ser ikke problemet med at dem bruker standard bredde da det er mye enklere å passe den inn sammen med andre komponenter.
Blir iallefall spennende å teste den ut og sammenligne den med andre dacer som jeg har :)

mvh

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.484
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
DAC-markedet er spennende. Hva koster denne, da?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.251
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Blir spennende å sette den opp mot Monarchy Audio dacen som jeg bruker i dag,en dac jeg er veldig godt fornøyd med.
Den må dessverre en tur til Cobra2 til full overhaling da den har noen år på nakken.

Og ikke minst er det jo alltid moro med noe nytt :)

mvh

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
156
Ser den, men jeg tenkte også litt på logistikken her. Mye luft å frakte rundt i verden;-) Men kom med tilbakemelding. Er nysgjerrig på nye produkter selv.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.251
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Der fikk jeg Dacen I hus,pakket opp og alt ser bra ut :)
Testen begynner I morgen så det kan bli spennende.

Ha en flott førjuls tid alle sammen

mvh

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
147
Torget vurderinger
6
Ikke ikveld?? Hvordan klarer du å vente? :)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.251
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Nå har Aune dacen fått litt spille tid her og ble imponert over hvor bra den fungerte,det som var litt pussig er at den spillte helt identisk med min Monarchy Audio Dac.
Litt mindre gain I Aune dacen gjorde at det det kunne til tider være litt vanskelig å høre marginale forskjeller.

Aune hadde en flott og oppløst topp samt nydelig fremtredene mellomtone,stram og fin bunn men som sagt nesten ingen forskjeller I det hele tatt.

En dac til en meget hyggelig pris som kan anbefales på det sterkeste :)

Tar en test I romjulen hos en kamerat der den skal bryne seg på en Parasound Dac,så det kan bli spennende.
Ellers er det bare å fyre løs hvis det er noen spørsmål

mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.251
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Det ble vist julepresang til meg selv,Dacen var så god at jeg beholder den som nr 2 Dac i oppsettet.
Xindak dacen måtte vike og er allerede solgt :)

Aune S-10 kan virkelig anbefales

mvh

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.388
Sted
Sortland
....det som var litt pussig er at den spillte helt identisk med min Monarchy Audio Dac.
......
mvh
Vennligst ikke ta dette i ond mening ene eller andre vegen; men jeg syns jeg begynner å skimte et mønster her -
når det gjelder pris/ytelse ser det ut til at den første går ned mens den andre går opp, jamt over.
Hvilket selvsagt er godt nytt for oss med normalinntekt, studielån, huslån og familie. :cool:

Tusen takk til dere som deler slik informasjon!

M

MusicBear

Gjest
Handsoer; jeg slutter meg til ditt innspill.
Samtidig som dette ofte er den eneste måte man kan erverve seg tips om bedre utstyr til stadig lavere kostnad, uten å selv måtte gå rundt og lytte til alt. Vel, man må jo lytte selv, før man kjøper ting, men tipsene her på "sentralen" kan være gode nok de.

Jeg mener utviklingen går fremovoer i så måte, selv deler av bransjen hardnakket bestreber seg på å la oss vite at aparraturene koste mye for å være bra innenfor det mystiske område hi-fi. Akkurat som hi-fi er det eneste område i verden hvor man liksom ikke skal gå videre, hvor man på alle andre områder får mer for pengene i takt med utviklingen.

Denne tråd handler om Aune S-10. Men, jeg begynner å lure på om denne litt "annerledes" importør av hi-fi er en skikkelig entusiast?!?!

Mala Audio har et meget spesielt utvalg, og det aner meg at han plukker ut ting han selv har veldig tro på, hvor undertegnede i en annen tråd her før i kveld innrømmet at jeg er veldig nysgjerrig på Audio-GD produktene han selger, som ser ut til å være bygget av fete amerikanske hi-fi produsenter men koster så lite at folk trolig ikke tar det seriøst nok. Gleder meg til å ta en titt på disse på nyåret en gang. Og på Bladelius Mimer hos Norsk Audio Teknikk.

Topp Bunn