Auksjoner på HFS

Revisor

Medlem
Ble medlem
03.11.2007
Innlegg
21
Antall liker
0
Er det en mulighet for at HFS kan utvide tjenestene sine til å omfatte auksjonssalg?

Grunnen til at jeg tar opp dette er at det er mange som legger ut et produkt for salg med "bud ønskes" og like etterpå så legger selger ut kommentar med de forskjellige budene som kommer. Men hvordan kan vi være sikre på at budene er reelle, at det ikke er selger som bare prøver seg for å få igang budrunden å for å få presset opp prisen?

I utgangspunktet så skal man jo tro det beste om mennesker, men siden det finnes så mange luringer der ute, så blir jeg alltid litt skeptisk så lenge jeg ikke har noe bevis på at det faktisk er reelle bud.

Mitt ønske fra HFS er at det må bli forbudt å drive med auksjoner her intil HFS får et system for auksjoner. I mellomtiden får vi heller prute hvis vi synes prisen er for høy.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.896
Antall liker
5.874
Torget vurderinger
2
Mitt ønske fra HFS er at det må bli forbudt å drive med auksjoner her intil HFS får et system for auksjoner. I mellomtiden får vi heller prute hvis vi synes prisen er for høy.
Vi hadde "Auksjonsmulighet" på gamle HFS, og det ble veldig lite brukt, så vi besluttet å droppe dette på dagens versjon av HFS.

Jeg registrerer at enkelte annonsører svarer på egen annonse og forteller om eksisterende bud, og om dette er sant eller ikke vil jo alltid være usikkert, men vedkommende kan jo like gjerne komme med slike kommentarer i muntlig samtale med evnt. kjøper, og slik har vel kjøp og salg foregått siden tidenes morgen.

Hvis selger skriver at det har kommet et bud på X kroner, men fortsetter å annonsere i ukesvis, så vil jo slike argumenter bli gjennomskuet.

Jeg beklager, men inntil HFS3 så kommer vi ikke til å endre noe særlig på bruktbørsen vår.

Mvh
Høvdingen
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Synes ikke auksjoner burde være noe her, derimot mulighet for og legge feedback på kjøp og salg burde så absolutt være tilstede
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.896
Antall liker
5.874
Torget vurderinger
2
Necroth skrev:
Synes ikke auksjoner burde være noe her, derimot mulighet for og legge feedback på kjøp og salg burde så absolutt være tilstede
Det er også noe som planlegges, da det kan være greit å vite hvilke kjøpere som en kan stole på.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Høvdingen skrev:
Necroth skrev:
Synes ikke auksjoner burde være noe her, derimot mulighet for og legge feedback på kjøp og salg burde så absolutt være tilstede
Det er også noe som planlegges, da det kan være greit å vite hvilke kjøpere som en kan stole på.
Nettop :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Blir gøy å se det utvikler seg, det er vel så å si ingen som bruker sitt virkelige nick ved kjøp og salg her så..............................
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
785
Torget vurderinger
5
el_mariachi skrev:
Blir gøy å se det utvikler seg, det er vel så å si ingen som bruker sitt virkelige nick ved kjøp og salg her så..............................
Er det ikke?
Jeg gjør det, og flere jeg har handlet med også.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.896
Antall liker
5.874
Torget vurderinger
2
Hvis en person ønsker å fremstå som seriøs selger så spiller det vel ingen rolle om det er skjult nick eller ikke, så lenge vedkommende har flere positive karakter på et gitt brukernavn. Jeg forutsetter da at vi har et karaktersystem.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Holmium skrev:
el_mariachi skrev:
Blir gøy å se det utvikler seg, det er vel så å si ingen som bruker sitt virkelige nick ved kjøp og salg her så..............................
Er det ikke?
Jeg gjør det, og flere jeg har handlet med også.
Jeg gjør det også, og har også fått inntrykk av at de fleste jeg har handlet med har gjort det samme. :)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Pengvim skrev:
Holmium skrev:
el_mariachi skrev:
Blir gøy å se det utvikler seg, det er vel så å si ingen som bruker sitt virkelige nick ved kjøp og salg her så..............................
Er det ikke?
Jeg gjør det, og flere jeg har handlet med også.
Jeg gjør det også, og har også fått inntrykk av at de fleste jeg har handlet med har gjort det samme. :)
Handler også alltid under mitt eget nick, hvorfor skulle man skjule seg?
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Selvsagt bruker man sitt eget nick på bruktbørsen ;) Jeg gir iallefall mere tillit til en velkjent forumbruker, enn en ukjent når jeg kjøper noe... Hvilken hensikt skulle det ha å bruke et annet nick, er folk redd for at noen skal vite at de opp eller nedgraderer kanskje ???
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.752
Antall liker
3.963
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skulle da bare mangle, man får da stå for alle sine gjerninger.

Bernt K
 
L

laban

Gjest
Tror ikke bud på nett auksjon er bindene rent juridisk,så useriøse bud eller bud som trekkes må man nok leve med.
Det er jo tross alt mennesker som selger å kjøper.

Laban/Strå ;D
 
Topp Bunn