Audirvana vs. Decibel

subc

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
14
Antall liker
0
Har tenkt til å kjøpe musikkprogram til macen jeg bruker som musikkavspiller.

Har kommet frem til at valget står mellom Audirvana og Decibel, så lurte på om noen har noe erfaringer å dele når det kommer til disse to programmene og om det er en fordel å velge det ene forran det andre?

Mvh
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Jeg har ikke erfaring med Decibel, men som nicket mitt avslører, bruker jeg Audirvana, og er MEGET godt fornøyd med det.

Jeg har testet Bit Perfect og ett program til, som jeg ikke husker navnet på, i farten. Men audirvana er det mest praktiske, allsidige og vellydende programmet.

Anbefales.
 

subc

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
14
Antall liker
0
Takk for innspill! :)

Har også testet BitPerfect og Amarra HiFi og fant fort ut av at det ikke var for meg pga. det jeg opplevde som dårlig brukervennlighet.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Amarra var det spilleren jeg også testet het, ja. Som deg, fant jeg ut, at den, blant annet, hadde et alt for rotete og lite elegant brukergrensesnitt. Det er viktig når man er på Mac og bruker OSX. Når Audirvana i tillegg hadde bedre lyd i mitt oppsett, så var det ikke noe vanskelig valg. Og jeg har ikke angret.

Det fineste, ved siden av den fenomenale lyden, er at man kan velge om man vil kjøre den enkelt, med iTunes-integrering, eller for seg selv, som en egen spiller. (Hos meg gir det bedre lyd.)

En annen fantastisk ting er at spilleren takler en del formater ingen andre spillere takler på Mac. DSD-iso-filer, blant annet. Anbefales!

Skjermbilde 2014-04-28 kl. 23.55.59.jpg
 
Topp Bunn