Høyttalere Audiovector M3/lyd

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Innlegg
13
Antall liker
5
Kjøpte disse for et år siden til en god pris her inne. Har siden blitt fortalt at de er tunge å drive. Har spilt de på Naim med en flatcap 2 og det var da ikke noe problem. Ellers har jeg testet de på en Denon PMA 1500 R II. To forskjellige verdener, jeg likte Naim bedre. Denon "farger" lyden for mye for min smak, både med og uten source direct knappen. I dag dukket det opp en Mission Cyrus One kjøpt på ebay. Slik jeg opplever det er det et gigantsteg i riktig retning. Spiller lp på en eldre Thorens 125 og cd på en Denon 1650AR. Er fornøyd med begge, men mye tyder på at denonspilleren kan blir byttet med en Marantz Sa 8002. Låter dette fornuftig? Er de virkelig tunge å drive eller er dette en myte? Mission one er vel på 2 x 25 W......

Det er også første gang jeg ikke får en drop i volum når jeg switcher mellom cd og lp. Lp spiller like høyt om ikke høyere enn cd. Har en Thorens som nevnt med ortofonarm og om 30
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
Jeg har spilt mye på M3 super og signature i mine yngre dager. Og som du har delvis har funnet ut er de ikke veldig
tungdrevne. Det ble brukt mye rart av forsterkere på de bla den du har fått tak i og Sugden A21 samt diverse Nad, Densen forsterkere , Krell kav300 og
Classe cap 151 og Chapter, Chord for å nevne noen.
 
Topp Bunn