Audioquest KE-4 Bytte bananplugg

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Et uhell førte til at ytterste del av bananpluggen brakk, og jeg må derfor skifte denne pluggen. Gjelder Audioquest KE-4 som vel er sølv, med ditto bananplugger, ser i alle fall ut som det.

Noen med tips om hvor jeg får tak i en slik bananplugg og er det bare å lodde på vanlig måte? Lettest med noe med skruefester, men disse ser ut til å være loddet, se bilde.

Ser at HiFi Klubben har noen som heter 100S, 300S og 500S, men ingen av disse ligner. Hvilke anbefales ev?
 

Vedlegg

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.557
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg byttet til disse på mine Audioquest kabler, skru tilkobling :)

mvh

s-l500 (5) nye plugger.jpg
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.710
Antall liker
7.815
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ja, de ligner, og med krympeplast. Men, ser ikke ut som de sender til Norge...
Joda, sender til Norge.
Mulig jeg er inhabil her, men velger å tro at anerkjente produsenter har renere materialer i pluggene sine kontra masseproduserte etterligninger på eBay/AliExpress som skal selges billig med høy blingfaktor. Særlig når prisene i dette tilfellet er såpass edruelig i tillegg.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.557
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Joda, sender til Norge.
Mulig jeg er inhabil her, men velger å tro at anerkjente produsenter har renere materialer i pluggene sine kontra masseproduserte etterligninger på eBay/AliExpress som skal selges billig med høy blingfaktor. Særlig når prisene i dette tilfellet er såpass edruelig i tillegg.
Tviler sterkt at det er noe forskjell på material valg :unsure: Veldig sterkt faktisk

mvh
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Takk for tips!
Googlet mine kabler og fikk hakeslepp, når 3 meter nå koster kr. 68.495.- så burde jeg vel ikke akkurat prøve å spare inn noen hundrelapper på pluggene, så sjekker også ut det jeg tror er sølvplugger som HiFi klubben selger til Audioquest, til kr 1200.- for 4 stk.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ole: De der tar du til Klubben for profesjonell reterminering. Spar ikke på kvaliteten der.Kontra standard bananplugger har den britiske BFA-standarden alltid vært noe skjør. Linn brukte disse mye i sin tid, blant annet på Classik..AQ veit hva de gjør, men de beste bananpluggene idag står det WBT eller Furutech på. Sørg for at alle plugger er like.
 
Sist redigert:

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Ole: De der tar du til Klubben for profesjonell reterminering. Spar ikke på kvaliteten der.Kontra standard bananplugger har den britiske BFA-standarden alltid vært noe skjør. Linn brukte disse mye i sin tid, blant annet på Classik..AQ veit hva de gjør, men de beste bananpluggene idag står det WBT eller Furutech på. Sørg for at alle plugger er like.
Takk for svar. Har Klubben proffe folk og utstyr til dette, mener; om det er en eller annen ekspeditør som gjør det på bakrommet så tror jeg min egen elektro/lodde-erfaring er vel så god.....i all ubeskjedenhet ;)
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Da har jeg fått svar, de rimeligste pluggene presses eller loddes, de dyreste, heter S500 eller AQ500, skrus med skruer. De mente jeg like gjerne kunne gjør det selv, så da prøver jeg det!
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.710
Antall liker
7.815
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Da har jeg fått svar, de rimeligste pluggene presses eller loddes, de dyreste, heter S500 eller AQ500, skrus med skruer. De mente jeg like gjerne kunne gjør det selv, så da prøver jeg det!
Høres ut som fornuftige råd (y)
Jeg terminerte et sett høyttalerkabler for en kamerat med 100S-modellen, og jeg synes det virket som disse var ganske skjøre ift å skru til. Følte at jeg ikke kunne skru til å veldig før følelsen av at gjengene begynte å ryke.

2AA9DC50-A16B-4A05-83E6-CFD9469B2BBD.jpg
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
S500 fungerte utmerket, gode skruer og plass for aktuell dimensjon kabel. Og ser fine og solide ut.
 
Topp Bunn