Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Knall forsterker. Meget god imo. Men hvordan det blir med Virgo 2 må du jo bare teste for å vite selv. Strømsterk er den og har ingen problemer over hodet med Virgo 2. Men klart det finnes andre alternativer som kan være bra.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Mute skrev:
    Knall forsterker. Meget god imo. Men hvordan det blir med Virgo 2 må du jo bare teste for å vite selv. Strømsterk er den og har ingen problemer over hodet med Virgo 2. Men klart det finnes andre alternativer som kan være bra.
    Ja, helt enig, prøv selv, egne erfaringer er de beste. Forsterkeren er helt sikkert god,men skulle jeg valgt forsterker hadde jeg begynt i en annen ende først. Hvis du har anledning, så lån med deg hjem en Primare og test ut.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    EC og Virgo II er ingen god match dersom du ikke går for enten AW-400 eller Nemo IMO. Virgo II trenger mer krefter for å kunne gi liv i de små basselementene. Jeg har selv hatt en slik kombinasjon. Forøvrig er det ikke så viktig med en varmtlydende forsterker til Virgo II som til Virgo III. Virgo II har en varmere klang selv.

    Mvh
    Roysen
     

    Zion

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Vil en Densen B-300XS klare å drive Virgo II akseptabelt?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Altså - Virgo II er en formiddabel høytaler. Den var listet som klasse A i Stereophile sammen med bare høytalere som kostet over 100K.

    Potensialet til en slik høytaler kommer naturligvis ikke frem dersom man ikke mater den med samme kvalitet på komponentene foran i kjeden som om høytaleren var en av de andre i Stereophiles klasse A liste - altså priset til over 100K.

    Mvh
    Roysen
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.550
    Antall liker
    15.775
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Zion skrev:
    Vil en Densen B-300XS klare å drive Virgo II akseptabelt?
    Hadde for en stund siden Densen B-300xs og Virgo 3. Det funket ok, men langt fra opptimalt. Hvis Virgo 2 krever like mye som virgo 3 så hadde jeg gått for noe med mer "strøm og krefter". Når det er sagt så er det mer punch i Densen boksen en det man skulle tro:)

    ou812rh
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Roysen skrev:
    Altså - Virgo II er en formiddabel høytaler. Den var listet som klasse A i Stereophile sammen med bare høytalere som kostet over 100K.

    Potensialet til en slik høytaler kommer naturligvis ikke frem dersom man ikke mater den med samme kvalitet på komponentene foran i kjeden som om høytaleren var en av de andre i Stereophiles klasse A liste - altså priset til over 100K.

    Mvh
    Roysen
    Du er utvilsom en kjenner av Audiophysic, kjenner du noe til Padua RR mht krav til forsterker? Jeg har denne selv og forer den med en Hegel H1 og synes selv det låter veldig flott. Jeg har derimot ikke prøvd noen andre forsterkere på disse høyttalerne og vet da ikke hva jeg evt går glipp av. Om jeg bruker tommelfingerregelen om lik pris på høyttaler, forsterker og kilde, så er det ikke tvil om at forsterkern ikke holder mål.

    Om du har andre kommentarer til kombinasjonen så hører jeg gjerne fra deg.

    Kilde er Hegel cdp2a, kabler er fra Synergistic Research.

    j
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Midgard er vel "gammel" ice nå. Har hørt mye på H1 vs H200 og der er det enorme forskjeller i mine ører. Kan være Musical Fidelity A1008 kan være en match uten at jeg har hørt den.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Mute skrev:
    Midgard er vel "gammel" ice nå. Har hørt mye på H1 vs H200 og der er det enorme forskjeller i mine ører. Kan være Musical Fidelity A1008 kan være en match uten at jeg har hørt den.
    Jeg går og sikler litt på en H200, som jeg jo har lest mye positivt om tidligere. Hvordan vil du si at den er ift H1? Har du testet H200 mot Krells Kav 400? Sistnevnt fikk meget god kritikk i kombinasjon med Padua RR i Fidelity.

    j
     
    R

    Roysen

    Gjest
    joje skrev:
    Roysen skrev:
    Altså - Virgo II er en formiddabel høytaler. Den var listet som klasse A i Stereophile sammen med bare høytalere som kostet over 100K.

    Potensialet til en slik høytaler kommer naturligvis ikke frem dersom man ikke mater den med samme kvalitet på komponentene foran i kjeden som om høytaleren var en av de andre i Stereophiles klasse A liste - altså priset til over 100K.

    Mvh
    Roysen
    Du er utvilsom en kjenner av Audiophysic, kjenner du noe til Padua RR mht krav til forsterker? Jeg har denne selv og forer den med en Hegel H1 og synes selv det låter veldig flott. Jeg har derimot ikke prøvd noen andre forsterkere på disse høyttalerne og vet da ikke hva jeg evt går glipp av. Om jeg bruker tommelfingerregelen om lik pris på høyttaler, forsterker og kilde, så er det ikke tvil om at forsterkern ikke holder mål.

    Om du har andre kommentarer til kombinasjonen så hører jeg gjerne fra deg.

    Kilde er Hegel cdp2a, kabler er fra Synergistic Research.

    j
    Hei,

    Nå er det slik at jeg har begrenset kjennskap til forsterkerne fra Hegel, men Padua RR er en temmelig ulik høytaler enn Virgo II i mine ører. Jeg synes den tenderer mer mot klangen i Virgo III. Den behøver derfor en varmtlydene forsterker slik Øyvind har erfart med sine Virgo III. CD-spilleren din tror jeg skulle være temmelig bra.

    Det viktigste er kanskje hva du synes selv. Synes du at noe mangler eller er du fornøyd?

    Mvh
    Roysen
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    H200 er langt bedre enn H1. Hvordan den står seg mot Krellen vet jeg ikke. Har hørt H200 på mange høyttalere og den har solgt så bra siden den har en fyldigere klang enn f.eks H1 og tidligere utgaver av H4. H4SE er den som ligner i klangen på H200. H100 har jeg derimot ingen kjennskap til.

    Ligger vel en T+A 1530 på brukten her på forumet. Den har jeg tro på til disse noe eldre AP.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har hatt Hegel H200 imot Virgo III det var den værste matchingen som jeg noensinne har prøvd, Hardt og lystklingende var resultatet.Jeg vil tro Hegel er en svært dårlig match mot AP.Det er ihvertfall erfaringen jeg har gjort.
    Jeg hadde Hegelen i 1 måned før den ble solgt med ett aldri så lite tap.

    MVH Johnny
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Gjør som Roysen sier og finn deg en varmklingende forsterker.
    Jeg har forsterkersett fra Sim Audio som er en fantastisk match mot mine AP Virgo III, kilde er en Audio Aero Capitole med rør på utgangen.

    Finn ett forsterkersett som matcher HT og du kan se frem mot musikk gjengitt på en utrolig måte, AP er kresen på elektronikken som står i forkant men når det matcher er AP ett merke det er lett å bli glad i, mine har jeg hatt i over 3 år og de blir stående en god stund til.

    MVH Johnny
     

    Zion

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Valgets kvaler?

    Er selfølgelig klar over at Virgo II er høytalere jeg kan leve lenge med og fortjener den beste elektronikken som budjettet tillater. Nå er det en gang sånn at budsjettet ikke er all verden for tiden. Så bare til å begynne med så har jeg sett meg ut noen effektforsterkere i prisleiet 5- 10k (+). De aktuelle kanidatene er :
    Primare A31.2 http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,30951.0.html
    Linn LK 140 http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,30368.0.html
    Parasound nc 2250 http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=42437&cat=all

    Eventuelt nytt/brykt Vincent eller Rotel

    Anbefalinger av disse? Har de krefter nok? Hvem av de har den best egnende lydsignaturen?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har brukt ett Vincent forsterkersett på 2x60W klasse A, det fungerte fint, Etterhvert ville jeg prøve noe nytt og en Hegel H200 ble kjøpt inn etter å ha hørt utrolig mye positivt om den, det fungerte overhode ikke.
    Du vil nok klare å drive HT med nevnte forsterkere men den musikalske "magien" disse HT er istand til å levere er jeg redd vil utebli.Selv skjønte jeg ikke hva mine Virgo III var istand til å prestere før jeg koplet de opp med ett forsterkersett fra Sim Audio til 105K.

    Mitt beste tips er lytt før kjøp, det kan være store forskjeller ute å gå på de forskellige merkene.
    Lykke til.. :)

    MVH Johnny
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Hva med Adyton?
    Det ligger et sett Cordis/Modus og en Opera på børsen. De passer som hånd i hanske :)
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    johnnygrandis skrev:
    Jeg har brukt ett Vincent forsterkersett på 2x60W klasse A, det fungerte fint, Etterhvert ville jeg prøve noe nytt og en Hegel H200 ble kjøpt inn etter å ha hørt utrolig mye positivt om den, det fungerte overhode ikke.
    Du vil nok klare å drive HT med nevnte forsterkere men den musikalske "magien" disse HT er istand til å levere er jeg redd vil utebli.Selv skjønte jeg ikke hva mine Virgo III var istand til å prestere før jeg koplet de opp med ett forsterkersett fra Sim Audio til 105K.

    Mitt beste tips er lytt før kjøp, det kan være store forskjeller ute å gå på de forskellige merkene.
    Lykke til.. :)

    MVH Johnny
    Det skulle vel bare mangle om ikke forsterkersettet til 105K var bedre enn det til 23K, men kan du fortelle litt om hva som fungerte så dårlig med H200? For meg og sikkert mange andre, er det helt uaktuelt med forsterkere til 100.000, men en H200 virker som "mye for pengene". Den skal jo være "varmere" i lyden enn hva Hegel har vært kjent for tidligere. Min nåværende kombinasjon av H1 og AP Padua RR fungerer greit, bortsett fra noe rotete diskant når jeg spiller HØYT. Dette kan også skyldes manglende demping i rommet.

    Det skal sies at jeg ikke har testet andre forsterkere på disse høyttalerne, tidligere brukte jeg System Audio SA 10 på samme forsterker/kilde og AP er bare så utrolig mye bedre.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Jeg kjøpte mine Tempo 5 av en som hadde Hegel forsterker og cd-spiller. Jeg syntes det klang veldig lyst og med noe "digital-lyd". Det var mye bedre når jeg fikk de hjem til Adytonen min (Cordis 2). Lyden fikk mer kropp og fylde.
    Jeg støtter Kim som anbefaler Adyton-settet på børsen. Joachim Gerhard brukte vel fortsatt Adyton når han utviklet virgo 2, så det burde jo og tale for at det matcher. Om det betyr at du liker lyden er vel kanskje en annen sak. Jeg synes ihvertfall AP passer med Adyton.
    Jeg bør vel legge til at siden Cordisen lider av alderdomssvakhet, kjører jeg nå på en VTL-85, som jeg og er godt fornøyd med.


    Mvh Knutn
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    joje skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Jeg har brukt ett Vincent forsterkersett på 2x60W klasse A, det fungerte fint, Etterhvert ville jeg prøve noe nytt og en Hegel H200 ble kjøpt inn etter å ha hørt utrolig mye positivt om den, det fungerte overhode ikke.
    Du vil nok klare å drive HT med nevnte forsterkere men den musikalske "magien" disse HT er istand til å levere er jeg redd vil utebli.Selv skjønte jeg ikke hva mine Virgo III var istand til å prestere før jeg koplet de opp med ett forsterkersett fra Sim Audio til 105K.

    Mitt beste tips er lytt før kjøp, det kan være store forskjeller ute å gå på de forskellige merkene.
    Lykke til.. :)



    MVH Johnny
    Det skulle vel bare mangle om ikke forsterkersettet til 105K var bedre enn det til 23K, men kan du fortelle litt om hva som fungerte så dårlig med H200? For meg og sikkert mange andre, er det helt uaktuelt med forsterkere til 100.000, men en H200 virker som "mye for pengene". Den skal jo være "varmere" i lyden enn hva Hegel har vært kjent for tidligere. Min nåværende kombinasjon av H1 og AP Padua RR fungerer greit, bortsett fra noe rotete diskant når jeg spiller HØYT. Dette kan også skyldes manglende demping i rommet.

    Det skal sies at jeg ikke har testet andre forsterkere på disse høyttalerne, tidligere brukte jeg System Audio SA 10 på samme forsterker/kilde og AP er bare så utrolig mye bedre.

    Hegelen jeg hadde spilte hardt og lagde en skjærende diskant, og på noen kvinnevokaler var det rett uholdbart å høre på, en ting er sikkert noe varm lydsignatur fantes ikke hos meg.Mulig Hegel er bra forsterkeri men i de oppsettene jeg har hørt har de skuffet stort, samtidlig syntes lydbildet på H200 var noe i flateste laget.Hvis jeg måtte velge mellom en H200 og Vincent settet jeg hadde før Hegelen ville valget uten tvil falt på Vincent settet.
    Nå skal jeg være forsiktig med å anbefale forsterkere men vil tro en Krell Kav 400i (brukt ned i 13K)?
    vil være en brukbar match, denne kombinasjon har jeg ikke hørt eller prøvd men basert på forumer og tester vil dette være en forsterker som jeg kan anbefale å prøve.

    I testene som er utført er det også lagt vekt på at Virgoene er utrolig kresen på elektronikken som står i forkant.
    Å kople på forsterkeri som nevnt ovenfor vil nok spille greit det men ikke forvent å få full utnyttelse av HT.Knut Vadseth i sin test av Virgoene i bladet Eyefi (når det var i drift) anbefalte forsterkeri
    til 2-3 ganger prisen.
    Når jeg tenker etter så husker jeg at skuffelsen var rimelig stor når jeg satt og hørte på Virgoene første gang, etter å ha hørt at disse skulle ha en fantastisk holografi og dybde i lydbildet.Jeg opplevde det ikke slik i det hele tatt med Vincent settet.Mistanken falt naturligvis på forsterker settet og etter å ha lest diverse tester av Hegelen ble denne kjøpt inn noe forhastet skulle det vise seg.Den forsvant ut døra 30 dager etter med ett aldri så lite tap.
    Nå, etter å ha levd med Moon settet i over ett år på disse HT skjønner jeg entusiasmen til de gode testene disse HT har fått, Holografi og dypde i særklasse, jeg vil også trekke fram stemmer som jeg syntes er helt fabelaktig gjengitt.

    Hadde jeg jeg visst det jeg vet idag hadde jeg hoppet over Vincent og Hegel settet og satset på å spart meg opp til noe forsterkeri som disse HT vil være fortjent med.
    Desverre koster det å drive disse smykkene men når det stemmer er det rett å slett herlig.

    MVH Johnny
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Titleist skrev:
    helt seriøst... finn deg noen brukte midgard 6.1 blokker. power, varme og latterlig billig i forhold til lydmessige egenskaper... eller du kan drite deg ut med en sjelløs hegel eller en ineffektiv krell 400 eller en sidrumpa karamellisert companiet sterker...
    ;D

    Lurer på om ikke en brukt DP kunne gjøre susen her. De går for å være kliniske, men det skal være ufortjent. De har masser av kraft. Vurderer selv å prøve én.
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Titleist skrev:
    helt seriøst... finn deg noen brukte midgard 6.1 blokker. power, varme og latterlig billig i forhold til lydmessige egenskaper... eller du kan drite deg ut med en sjelløs hegel eller en ineffektiv krell 400 eller en sidrumpa karamellisert companiet sterker...
    "Drite seg ut" faktisk...littebitt kategorisk er vi? ::)
     

    Zion

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Den saken fra B&O så ganske interessant ut, men hvordan er det med tilgjengelighet og pris på disse.

    Ellers så har det dukket opp noen aktuelle på børsen her, blant annet: Jeff Rowland Model 1 effekttrinn og en Bladelius Advantage S150 effektforsterker som jeg ser for meg kan passe. Men utrolig lite info å finne om denne Bladeliusen. En annen artig sak jeg fikk anbefalt er en Bryston B-100 integrert, noe over budsjettet men utrolig mye posetivt å høre om denne.

    Noen som har innspill angående disse?

    Virgoene kom foresten i hus i dag, så nå kan jeg kalle meg en ekte AP venn. Takk til -Kim- for en hyggelig handel ;D
    Jobber nå med å få plassert disse optimalt i stua, noen tips?

    Eilert
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Zion skrev:
    Den saken fra B&O så ganske interessant ut, men hvordan er det med tilgjengelighet og pris på disse.

    Ellers så har det dukket opp noen aktuelle på børsen her, blant annet: Jeff Rowland Model 1 effekttrinn og en Bladelius Advantage S150 effektforsterker som jeg ser for meg kan passe. Men utrolig lite info å finne om denne Bladeliusen. En annen artig sak jeg fikk anbefalt er en Bryston B-100 integrert, noe over budsjettet men utrolig mye posetivt å høre om denne.

    Noen som har innspill angående disse?

    Virgoene kom foresten i hus i dag, så nå kan jeg kalle meg en ekte AP venn. Takk til -Kim- for en hyggelig handel ;D
    Jobber nå med å få plassert disse optimalt i stua, noen tips?

    Eilert
    Selv takk for handelen :)
    Like før Virgoene forlot meg fikk jeg inn Jeff Rowland M-201; Prøvde de noen timer på Virgoene og det spilte veldig bra. Noe i den retning kan være veldig interessant.
    Jeg ville også testet DP, de har ord på seg for å spille veldig bra sammen med AP. Men jeg står fortsatt på at Adyton er det mest interessante.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Zion skrev:
    Den saken fra B&O så ganske interessant ut, men hvordan er det med tilgjengelighet og pris på disse.

    Ellers så har det dukket opp noen aktuelle på børsen her, blant annet: Jeff Rowland Model 1 effekttrinn og en Bladelius Advantage S150 effektforsterker som jeg ser for meg kan passe. Men utrolig lite info å finne om denne Bladeliusen. En annen artig sak jeg fikk anbefalt er en Bryston B-100 integrert, noe over budsjettet men utrolig mye posetivt å høre om denne.

    Noen som har innspill angående disse?

    Virgoene kom foresten i hus i dag, så nå kan jeg kalle meg en ekte AP venn. Takk til -Kim- for en hyggelig handel ;D
    Jobber nå med å få plassert disse optimalt i stua, noen tips?

    Eilert
    Gratulerer med flotte HT.

    Plasseringen er jo ett kapittel for seg selv med slike presisjonsinstrumenter ;D

    Mine erfaringer jeg har gjort; Trekk de godt ut fra frontveggen.(Veggen du ser når du sitter i Sweetspot)
    Jeg har funnet ut at nærfelt lytting er det som passer for meg i min stue, 2,4 meter ifra hverandre og to meter til lytteposisjon med elementene pekende rett bak øret mitt(altså ikke rett på) Har du boken som fulgte med HT kan du lese at det er en av anbefalingene til AP.Bruk Målband! ,Millimetrene teller.
    Fremfor andre plasseringer gir dette meg en herlig dybde i lydbildet og jeg slipper mindre stressende refleksjoner fra tak og vegger.
    Har du lite bass kan du prøve å flytte HT nærmere frontveggen, personlig syntes jeg dette gikk på bekostning av dybden så her gjelder det å finne ett kompromiss.

    Prøving og feiling har jeg gjort men jeg har alltid vent tilbake til denne oppstillingen
    selv om anlegget har stått på forskjellige plasser i stuen.

    MVH Johnny


    http://www.audiophysic.de/aufstellung/index_e.html

    Sjekk eksempel 4 i denne link.

    http://www.audiophysic.de/aufstellung/beispiel_e.html
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Zion skrev:
    Den saken fra B&O så ganske interessant ut, men hvordan er det med tilgjengelighet og pris på disse.

    Ellers så har det dukket opp noen aktuelle på børsen her, blant annet: Jeff Rowland Model 1 effekttrinn og en Bladelius Advantage S150 effektforsterker som jeg ser for meg kan passe. Men utrolig lite info å finne om denne Bladeliusen. En annen artig sak jeg fikk anbefalt er en Bryston B-100 integrert, noe over budsjettet men utrolig mye posetivt å høre om denne.

    Noen som har innspill angående disse?

    Virgoene kom foresten i hus i dag, så nå kan jeg kalle meg en ekte AP venn. Takk til -Kim- for en hyggelig handel ;D



    Jobber nå med å få plassert disse optimalt i stua, noen tips?

    Eilert

    Hvilken kilde har du, og hvordan er rommet ditt? Det er opplysninger som gjør det lettere å gi råd. Er det tre og gips eller mur?

    Avlangt rom?

    Eller?
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Jeg har en DP forforsterker som i mine ører ikke passer så godt til AP. Det er på en måte for mye diskant, og det er for lite oppløst diskant. Jeg hørte på en måneds tid, men fant ut at Doxa 07, passiv moddet, hadde en behageligere og mer oppløst diskant.
    Mvh Knut
     

    Zion

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Foreløpig oppsett: Bildet tatt fra sweet spot. Ikke all verden bildet men gir et inntrykk.
    Bak høytalerne er det gips, venstre ei murpipe og høyre en veggseksjon. Bak sofaen er det ei vindusrekke. Høytalerne står nå ca 3 m fra hverandre, 3 m også til lytteposisjon. 70 cm fra vekk til høytaler front.

    Foreløpig kilde er en Sony BDP S-550 Blueray spiller, gjennom ern Marantz SR5200 sorroundreceiver. (ikke verdig Virgoene jeg vet) :)

    Jeg har nå snevret inn fokuset på 2 forsterker: Krell KAV 150a og Bryston B-100. Transport vil etter hvert bli en NAS løsning med FLAC/Lossless via DAC(AbrahamsenV6.0 når den lanseres)

    Skal prøve og få til noen bedre bilder om ønskelig.

    Eilert
     

    Vedlegg

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Du har nok mye du kan gjøre, med anlegget og plassering. Jeg lurer på om det er en dør bak til høyre, eller er det en åpning? Det kan forsvinne mye bass ut der. Dessuten er det lenger til høyre vegg enn til venstre med forskjellige materialer.Det ser ut som det blir tidligrefleksjoner fra pipa i mur som det kan være lurt og dempe med en eller annen form for lydplate. Inntil videre ville jeg prøvd som Johnny, med nærfeltlytting. Flyttet lyttepos nærmere HT og forsøkt med forskjellige vinklinger på HT. Forsterkerene du nevner kan godt hende de passer bra, det finner du ut når du har prøvd. Hvis du finner den optimale plassering i rommet ditt, vil du høre at du har en utrolig tredimensjonalitet i lydbilde!
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    oyvjorge skrev:
    Torek skrev:
    oyvjorge skrev:
    Torek skrev:
    Mye eyecandy der ;)

    Særlig bilde IMG_6830_med.jpg ;)


    Amen! ;D

    Hvordan er du fornøyd med Krøll'en mot VirgoV? Kunne du hatt en "lysere" kilde? Kjenner ikke det merke(Krell), men holdte på å kjøpe en brukt her om dagen. Er det oppskrytt?
    Ville ikke foretrukket en lysere kilde.
    Jeg er meget godt fornøyd med Krell´en min, også kombinasjonen! :)

    Anlegget er nylig flyttet inn i nytt lytterom, og jeg sliter med litt hard og skarp akustikk. Har begynnt å jobbe med saken nå, så det skal bli veldig spennende å høre når alt kommer litt mer på plass og jeg har fått fintunet plassering etc.

    Hvilke erfaringer har du, og andre her gjort rundt plassering av Virgoene?

    Er du fornøyd med EC forsterkeren din mot Virgoene?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Mitt rom er litt smalt og kjellerrom med mur på 2 sider. det gir litt rart utslag i bassen, så jeg har plassert dem på skrå i rommet, det blir bedre i bassområdet. dette er ikke spes for V5, har prøvd enda større HT og det blir enda værre. jeg bedriver nærfeltlytting så rommet ellers påvirker lite. Det kan også ha noe med EC'en å gjøre. Mere kontroll hadde uansett vært positivt. Men EC'en passer veldig godt klangmessig. Jeg har også anledning til å trekke HT langt ut fra frontveggen, det gir et veldig bra prespektiv. Så når jeg gjør noe nytt, oppgraderer jeg EC'en eller bytter til en annen forsterker som ligger på den mer eller mindre "varme" siden. Ev en EC 250(noe større har jeg ikke råd til for tiden)

    Lykke til med oppsettet
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    oyvjorge skrev:
    Mitt rom er litt smalt og kjellerrom med mur på 2 sider. det gir litt rart utslag i bassen, så jeg har plassert dem på skrå i rommet, det blir bedre i bassområdet. dette er ikke spes for V5, har prøvd enda større HT og det blir enda værre. jeg bedriver nærfeltlytting så rommet ellers påvirker lite. Det kan også ha noe med EC'en å gjøre. Mere kontroll hadde uansett vært positivt. Men EC'en passer veldig godt klangmessig. Jeg har også anledning til å trekke HT langt ut fra frontveggen, det gir et veldig bra prespektiv. Så når jeg gjør noe nytt, oppgraderer jeg EC'en eller bytter til en annen forsterker som ligger på den mer eller mindre "varme" siden. Ev en EC 250(noe større har jeg ikke råd til for tiden)

    Lykke til med oppsettet
    Takk det samme!

    Kommer sikkert tilbake med en rapport når ting har fallt mer på plass her :)
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Som mitt andra inlegg her på forumet melder jag meg til Audiophysics venner :)

    Jag hoppas kunna återkomma med noen fler bilder på anlegget mitt men börjar her med litt forsterkeri...

    Audio Physic MONO




    /Suomela
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Suomela skrev:
    Som mitt andra inlegg her på forumet melder jag meg til Audiophysics venner :)

    Jag hoppas kunna återkomma med noen fler bilder på anlegget mitt men börjar her med litt forsterkeri...

    Audio Physic MONO




    /Suomela
    Lekkert, for vi se mer.... ;D

    MVH Johnny
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn