Audiophiliac tester Lab12 DAC1 Reference

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skjermbilde 2025-05-14 083604.png

klikk på bildet

Lab12 har konstruert en ny NOS-DAC som overgår tidligere konstruksjoner.

Den heter DAC1 Reference. Produktet har et no-sampling, no-upsampling design kronstruert rundt Philips multibit DAC chiper. Lab12 DAC1 Reference har også triodebasert utgangstrinn. Dette er en analoglydende digitalomformer! Kan leveres med Lundahl utgangstrafoer.

kjøpslenke:

kjøpslenke ( med Lundahl OPT)

mvh

Moiz Audio
    epost: info@moiz.no

Kommentarer

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.306
    Torget vurderinger
    2
    Ikke særlig overraskende; det var vel omtrent som jeg skulle sagt det selv! :D

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    997
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    126
    Ikke særlig overraskende; det var vel omtrent som jeg skulle sagt det selv! :D

yep!

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    821
    Torget vurderinger
    1
    Hadde denne en stund og var veldig fornøyd. Moro å kunne bytte rør i en dac. Det var spesielt med noen Phillips rør at den virkelig viste sine styrker.

FinnWilliam

Fersking
    Ble medlem
    12.02.2009
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Skulle gjerne likt å vite hvordan lyden er mellom denne og Denafrips Pontus 15th.

To ganske forskjellige topologier som på sin måte leverer sitt svar på den «sanne» og «beste» lyd opplevelsen.

Alt for mange flotte DACer på markedet og er ikke lett å velge. . .

FinnWilliam

Fersking
    Ble medlem
    12.02.2009
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    For dere som har hatt den, hvorfor har dere ikke den lengre om jeg får spørre? Ser personlig etter “end game” DAC, om det i hele tatt finnes :p

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    821
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne likt å vite hvordan lyden er mellom denne og Denafrips Pontus 15th.

To ganske forskjellige topologier som på sin måte leverer sitt svar på den «sanne» og «beste» lyd opplevelsen.

Alt for mange flotte DACer på markedet og er ikke lett å velge. . .
    Har hatt en denafrips dac. Lurer på om det var Ares den het. Helt grei dac. Lab 12 dacen har en liquid følelse som bare rør kan gi lydmessig. Den har sinnsykt med driv og punch. Dersom du er ute etter noe litt spesielt, og ser for deg at det kan være kult å tweake og bytte rør osv så er lab 12 et bra valg.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.306
    Torget vurderinger
    2
    For dere som har hatt den, hvorfor har dere ikke den lengre om jeg får spørre? Ser personlig etter “end game” DAC, om det i hele tatt finnes :p
    Interessant spørsmål. Min oppfatning er at pris/ytelse-koeffisient på denne DAC'en er absolutt fantastisk. Hadde den hatt fjernkontroll hadde den definitivt stått her i huset, også.

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    2.045
    Torget vurderinger
    3
    Du får nok heller spørre oss som har den om hvorfor vi ikke selger!😊
    Så vidt jeg har sett så dukker den ikke opp på brukten så ofte!😊
    For egen del er jeg bare strålende fornøyd og kan ikke se for meg at den noen gang blir byttet ut!😊

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.432
    Torget vurderinger
    2
    En DAC er mer enn en Dac nåtildags..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

Moiz Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
997
Link til alle artikler
156
Moiz Audio sine annonser
Bransjenyheter
AudioByte SuperVOX Multibit DSD DAC

AudioByte SuperVOX Multibit DSD DAC

• 1
AudioByte SuperVox er designet for lydreproduksjon av absolutt ypperste kvalitet. DAC-arkitekturen er basert på AudioBytes egne proprietære digitale algoritmer og full balansert diskret analog...
Fortsett
Bransjenyheter
Hi-Fi+ har testet Heed Audio LaGrange S

Hi-Fi+ har testet Heed Audio LaGrange S

• 5
Sjekk ut omtalen her: https://hifiplus.com/articles/heed-audio-lagrange-s-integrated-amplifier/ LaGrange S er den nye referanseforsterkeren fra Heed Audio. Forsterkeren er basert på TransCap...
Fortsett
Bransjenyheter
Lab12 Integre4 MK2 Toroid

Lab12 Integre4 MK2 Toroid

• 3
Integre4 MK2 fra Lab12 er en forfinet oppgradering av den opprinnelige forsterkeren. Ikke bare leverer den mer effekt, men den skilter også med forbedret klarhet, imponerende dynamikk og styrke...
Fortsett
Bransjenyheter
Staccato Audio :Open Sound Hybrid Discrete Op-amp

Staccato Audio :Open Sound Hybrid Discrete Op-amp

• 0
Open Sound Hybrid Discrete Op-ampene fra Staccato Audio er designet for å oppgradere lyden i high-end DAC-er, RIAA og forforsterkere. OSH Op-ampene har J-FET i både inngangs- og utgangstrinnet...
Fortsett
Bransjenyheter
The Headphoneer: MYTEK LIBERTY THX AAA HPA Headphone Amplifier Review

The Headphoneer: MYTEK LIBERTY THX AAA HPA Headphone Amplifier Review

• 0
På lager igjen! Nøytral, presis og gjennomsiktig lyd uten å irritere ørene. les omtalen her: https://www.headphoneer.com/the-big-mytek-liberty-thx-aaa-hpa-headphone-amplifier-review/ Kjøpslenke...
Fortsett
Bransjenyheter
MOONDROP COSMO Nanoscale Ultra-thin Planar Flagship Headphone

MOONDROP COSMO Nanoscale Ultra-thin Planar Flagship Headphone

• 25
Referanse modellen COSMO åpner døren til en verden av eksepsjonell lydkvalitet og avansert teknologi. Disse planarmagnetiske-hodetelefonene tilbyr lyd uten kompromiss. Moondrop COSMO byr på...
Fortsett
Topp Bunn