"Audiophile Journeys with a PC" - Anandtech

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Anandtech har publisert en artikkel om PC som kilde i et skikkelig anlegg, interessante greier - ikke minst fordi han som skriver åpenbart har peil på hi-fi OG data, noe som er ekstremt sjeldent. Endel interessante tanker og målinger rundt dette med DRC bl.a.

http://anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=3467

clvn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Dette var interessant lesning, takker for linken. Likte å lese om sammenligningen av DAC-ene, og målingene av de.

M

marsboer

Gjest
Anandtech er etter min smak den desidert mest respektable PC-relaterte siden på internett. De har virkelig skjønt hva det innebærer å teste og skrive artikler. Alltid stor og tung faglig dybde i det de gjør, og de trekker så godt som aldri kjappe konklusjoner uten faglig underbygging. HW.no fremstår dessverre som rene pc-bladet i forhold, med totalt manglende faglig dybde.
Jeg synes det er digg å lese artikler som ikke fremstår som fordummet for å treffe mannen i gata, artikler som faktisk er skrevet med den forutsetning av at leseren virkelig er et interessert tenkende vesen med faglig kunnskap fra før.

Skal lese denne artikkelen når jeg får tid, men tviler ikke et sekund på at det som står der faktisk kan ha en reell nytteverdi i motsetning til mye annet som blir skrevet rundt omkring.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Enig! En glede å lese om dette fra noen som virkelig har peiling på data, da slipper vi tøvet, forenklingene og misforståelsene som tradisjonelle hifijournalister og andre kan prestere - jeg har sett noen eksempler på det i det siste.

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Mm, når Anandtech skriver en artikkel om lyd kan man vente en skikkelig behandling av emnet. Siden er ekstremt god og alltid objektiv til fingerspissene; skal innrømme at endel av artiklene der går litt vel i dybden selv for en måtelig datainteressert fyr, men det jeg leser er alltid bra. Omtalen av den første Conroe-chipen som ble sluppet av Intel er legendarisk, for ikke å snakke om Anand sjøl sine reviews av Apples laptoper.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
De som liker Anandtech stikker vel gjerne innom Ars Technica også?

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Ars Technica er en fin side ja, men hakket mer folkelig enn Anandtech.

Edit: viser seg at "demotisk" ikke er noe norsk ord, hehe. Sånn går det når man bare har engelsk pensum. Balle assa.

Topp Bunn