Forsterkere AUDIOLAB 8200P eller alternative effektforsterker

bardake

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Antall liker
1
Sted
Tønsberg
Hei

Har pt System Audio Mantra 30 høytalere (og skal ha Mantra senter) + Yamaha rx-765 surrond reciver.
Tror rett og slett forsterkeren er litt i svakeste laget. Det låter fint, men kan liksom ikke spille veldig høyt, noe jeg er glad i.

Vurderer derfor å kjøpe et effektrinn til frontene, og la Yamahen drive sentern og bakhøytalerne.

Har et budsjett på 5000 til effekttrinn og kjøper gjerne brukt. Er dog avhengig at den ikke er så stor da den skal inni et stereomøbel. Har tidligere hatt stor glede av en Doxa forsterker, men den passer deverre ikke i stua lenger (rent fysisk). Brukte den i kombinasjon med en Audiolab 8000 forforsterker, som fungerte godt i min ører.

Har kommet over en brukt Audiolab 8200P. Noen som har kjennskap til denne effektforsterkeren?? Burde jo duge sammen med SA Mantra 30éne???
Soundgarden ville selge meg en Rotell 1562. Kan dette være et greit alternativ?

Er takknemlig for erfaringer og innspill på gode alternativer i prisklassen 5000,- brukt som er mulig å få tak i.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
For å si det enkelt- GLEM ROTEL! Låter flatt og uspennende ift briten. Audiolab 8200P er fortsatt en av de mest raffinerte, musikalske budsjetteffektforsterkere som er å få- burde greie å blåse skikkelig liv i Mantra 30. Jeg bruker en svart en på Sonus Faber Cremona Auditor. Med knallresultat. Mellomtonedynamikken på 8200p er eksemplarisk- selv livets mester Rega sliter med å få det bedre til. En skikkelig allrounder, som i tillegg kan daisychaines for å få en til inn i kjeden når det tillates. Audiolab elsker å kobles opp med nordiske høyttalere- både Dynaudio og Dali våkner med den. Jeg har eid Doxa i ti år selv, så jeg veit litt om hvor glad man kan bli i den..hehe.Det samme gjelder for Audiolab, så kjør på 8200P, du..verd hver krone! Bare så synd du ikke skal ha to-sammen med 8200Q og 8200CD- det er et helt rått sett til prisen...satt opp med van den Hul, vel og merke..kan drive det ALLER meste..og både effekten og CDen er mesterverker i disiplinen lyd pr krone. At de i tillegg er ordentlig bygd skader heller ikke. John Westlake veit hva han gjør.

Sist redigert:

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Prøv Rotel'en du. Kjøp den på nett og bruk angreretten om du ikke er fornøyd.
Hvis du mener det låter bra er det bra og om noen prøver å fortelle deg noe annet kan du arkivere det under tullprat :)

Topp Bunn