Audiocompaniet

teke

Medlem
Ble medlem
20.08.2014
Innlegg
12
Antall liker
0
Sted
m&r
Hei,

Noen som har vært i kontakt med audiocompaniet/Olav siste tiden?

Sendte forsterker på service i starten på august, har siden bare opplevd særdeles liten tilbakemelding og handling. Har ikke fått svar på telefon eller e-post nå siden desember.

Jeg forstår at det dessverre kan se ut til å være en uvane som forfølger dette firmaet.

Det vekker selvsagt en viss bekymring og ikke minst frustrasjon.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Hei,

Noen som har vært i kontakt med audiocompaniet/Olav siste tiden?

Sendte forsterker på service i starten på august, har siden bare opplevd særdeles liten tilbakemelding og handling. Har ikke fått svar på telefon eller e-post nå siden desember.

Jeg forstår at det dessverre kan se ut til å være en uvane som forfølger dette firmaet.

Det vekker selvsagt en viss bekymring og ikke minst frustrasjon.
August 2019? Kan jeg spørre hvilket merke?
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Nettsiden er i aĺle fall oppegående!:)
 

Armand68

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2016
Innlegg
294
Antall liker
165
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Har forsøkt å få kontakt med de i et par måneder per telefon og e-post ifm noen av produktene de har avertert som tilbudsvarer på nettsiden, men null respons. Har ellers snappet opp rykter om at de hadde innbrudd rundt juletider.

Når de ikke er tilgjengelige for salg kan man jo begynne å spekulere i litt av hvert... Who knows...
 

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Innlegg
137
Antall liker
58
Torget vurderinger
1
Det er trist, Olav er en kjernekar, men kombinasjonen av fallende marked og misting av agenturer er vanskelig å tåle.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.049
Antall liker
21.972
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Ja det var trist å høre. Veldig hyggelig kar å snakke med bare man fikk tak i han... ;)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Er Akustisk bureau konkurs også ? Audiocompaniet var firmaet som importerte bla Klipsch, Copland etc, mens Akustisk Bureau hadde vel bla Audio Note etc.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Jeg var i kontakt med han for få dager siden og han snakket om att de hadde
byttet navn eller om det var att han skulle beholde det gamle navnet Akustisk bureau , og som jeg skjønte det skulle satse videre med ML og kanskje noe nytt.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Akustisk Bureau lever videre og vil fortsette med bla Martin Logan og Copland. Audiocompaniet hadde i romjulen 2019/2020 et innbrudd hvor omtrendt hele lageret ble tømt og Audiocompaniet ble frastjålet verdier for mellom 4 og 5 millioner kroner....... og takket være byggetekniske faktorer samt en kombination av utrolig dårlig politietterforskning, diverse rettsaker og at forsikrings selskapet nekter og utbetale forsikringspengene pga byggtekniske ting som ingen visste om, så var det ikke mer middler igjen i Audiocompaniet, så da måtte det konkursbegjæres....... men som sagt så jobbes det med og få Akustisk Bureau opp og gå. Lokalene Audiocompaniet hadde på Bryn er fraflyttet og Akustisk Bureau starter opp i nye lokaler et annet sted.
 
Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
De er nok ikke så ivrige på å svare når det ikke gagner dem.

Kjøpte 2stk nye element til Klipsch p17b hos dem i 2020.. Det ene elementet viste seg å være lettere brukt og hadde samme problem som mine originale med at gummien var sprukket.. sendte noen mail og prøvde å ringe, men ble glatt oversett.

Så Olav står nok ikke så veldig høyt i kurs hos meg i allefall.. Mailene hadde en hyggelig å trivelig tone der jeg prøvde å få i gang en samtale og at man kunne løst dette enkelt og smertefritt..
 

Storfe

Fersking
Ble medlem
15.07.2021
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Brumunddal
Jeg sendte inn en paradigm lydplanke til garantireparasjon våren 2020. (Kjøpt ny av audiocompaniet).
Etter mye unnskyldninger ble denne aldri reparert, og til slutt svarer ikke audiocompaniet meg på epost eller telefon i det hele tatt. Jeg sendte inn klage via forbrukerrådet. Etter en tid blir saken hos forbrukerrådet lukket da audiocompaniet er slått konkurs. Jeg kontakter advokatfirmaet som er bobestyrer i konkursen. De sier at Olav har overtatt boet, og at han plikter å utlevere tidligere kunder sine reparasjonsvarer. De formidler kontaktinformasjon til Olav, og oppfordrer han direkte til å utlevere reparasjonsvarer som tilhører tidligere kunder.
På tross av flere henvendelser fra meg og advokatfirmaet som håndterte boet, så er det ingen respons.

Jeg kan dele kommunikasjon privat hvis noen har behov for det.

Jeg har ingen tillit til Olav i tidligere Audiocompaniet, og anbefaler ingen å gjøre forretninger med eventuelle nyoppstartede selskap fra samme person.

Jeg tilbød meg å hente lydplanken slik at de skulle slippe å sende den i posten, og "gjenværende arbeid" for de hadde vært å låse opp døra og la meg bære ut lydplanken, men dette var de ikke interessert i...
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Jeg sendte inn en paradigm lydplanke til garantireparasjon våren 2020. (Kjøpt ny av audiocompaniet).
Etter mye unnskyldninger ble denne aldri reparert, og til slutt svarer ikke audiocompaniet meg på epost eller telefon i det hele tatt. Jeg sendte inn klage via forbrukerrådet. Etter en tid blir saken hos forbrukerrådet lukket da audiocompaniet er slått konkurs. Jeg kontakter advokatfirmaet som er bobestyrer i konkursen. De sier at Olav har overtatt boet, og at han plikter å utlevere tidligere kunder sine reparasjonsvarer. De formidler kontaktinformasjon til Olav, og oppfordrer han direkte til å utlevere reparasjonsvarer som tilhører tidligere kunder.
På tross av flere henvendelser fra meg og advokatfirmaet som håndterte boet, så er det ingen respons.

Jeg kan dele kommunikasjon privat hvis noen har behov for det.

Jeg har ingen tillit til Olav i tidligere Audiocompaniet, og anbefaler ingen å gjøre forretninger med eventuelle nyoppstartede selskap fra samme person.

Jeg tilbød meg å hente lydplanken slik at de skulle slippe å sende den i posten, og "gjenværende arbeid" for de hadde vært å låse opp døra og la meg bære ut lydplanken, men dette var de ikke interessert i...
Bare som info, tror jeg i dette tilfellet at det er noe mer alvorlige årsaker enn bare giddalushet som er bakteppet i saken.
 

Storfe

Fersking
Ble medlem
15.07.2021
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Brumunddal
Bare som info, tror jeg i dette tilfellet at det er noe mer alvorlige årsaker enn bare giddalushet som er bakteppet i saken.
Det kan være, men det blir jo vanskelig for meg å vite når de konsekvent legger på telefonen og ikke svarer på epost.
 
M

MusicBear

Gjest
Må være en av de vanskeligste øvelser man kan bedrive; hi-fi importør og/eller -butikk.

På den anne side; noen importører kan fylle opp hele dataskjermen med lister over agenturer de representerer, kan være satsning på noen få merker man virkelig brenner for selv, har utvalg av og selv kan mye om og gir garantier for merkets tilstedeværelse for fremtiden, hadde hjulpet litt på situasjoen.

På den annen side; landets importører og forretninger ser vel på Hifiklubben som bokhandlerne ser på (og frykter) Amazon.
Well, når Hifiklubben er nevnt; en stor nasjonal kjede med ufattelig få merker representert = bra for landets øvrige hi-fi oaser :)

Hva Elkjøp og Power angår; aldeles livredde for å tilby musikkanlegg over kr 1.999,- men selger folk gjerne en flatskjerm eller komfyr til 49. 995,- :ROFLMAO:
Nekter å tro det finnes en eneste i ledelsen på disse to store bedrifter som har et nærere forhold til musikk enn Drillo (vel kjent at Drillo hater musikk)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Det kan være, men det blir jo vanskelig for meg å vite når de konsekvent legger på telefonen og ikke svarer på epost.
En ting er at reparasjon ikke er utført, men når det ikke engang er mulig å få igjen lydplanken så er det jo tyveri. Jeg kan ikke se en eneste gyldig grunn til å ikke utlevere lydplanken.
 

Storfe

Fersking
Ble medlem
15.07.2021
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Brumunddal
En ting er at reparasjon ikke er utført, men når det ikke engang er mulig å få igjen lydplanken så er det jo tyveri. Jeg kan ikke se en eneste gyldig grunn til å ikke utlevere lydplanken.
Ja, det er her all tiltro til personen bak forsvinner, og derav min anbefaling. Det kan være personlige årsaker bak, men en kan jo ikke la være å bruke slike firma, eller uten videre akseptere at slikt kan skje.

Dette er bakgrunnen for mitt innlegg. Saken er "over" fra min side og jeg anser alle pengene som tapt.
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.149
Antall liker
801
Bare som info, tror jeg i dette tilfellet at det er noe mer alvorlige årsaker enn bare giddalushet som er bakteppet i saken.
Det er jo helt irellevant og uvedkommede saken.

Man er selv ansvarlig for situasjonen; kan ikke skylde på ditt og datt når man selv lagrer 5 millioner i anleggsmidler i et fjøs eller whatever. Kunden skal ikke lide for dette.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Det er jo helt irellevant og uvedkommede saken.

Man er selv ansvarlig for situasjonen; kan ikke skylde på ditt og datt når man selv lagrer 5 millioner i anleggsmidler i et fjøs eller whatever. Kunden skal ikke lide for dette.
Så om man ligger på et eller annet hospital av en eller annen årsak, eller om man har tre måneder igjen, eller om man er såpass senil at man ikke husker sin egen kone?
Det er håpløst for dem det går ut over, men av og til kan verden være enda mer urettferdig enn at man taper noen tusenlapper.
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.149
Antall liker
801
Hallo… merkelig argumentasjon.

Dersom man driver et enkeltmannsforetak går ann å feks legge ut en melding om at pga sykdom må man forlenge noe lengre svartid. I dette tilfellet fikk jeg vel også inntrykk av at innehaver kom med lovnader som ikke ble holdt. En bevisst villedning.
 

eijo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
334
Antall liker
294
Sted
Østfold
Torget vurderinger
3
Har Audiocompaniet dratt igang igjen? Ser ut til at nettsidene er oppe å går.
 

Tor-S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2013
Innlegg
299
Antall liker
330
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Jeg bestilte et rør derfra for noen dager siden.

Valgte betaling på faktura, men i epostbekreftelsen står det bare kontonummer ¨X¨.
Har prøvd å ringe samt å skrive mail til dem om hvordan jeg skal få betalt for røret, ikke ffått svar.
 

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Innlegg
137
Antall liker
58
Torget vurderinger
1
Jeg bestilte et rør derfra for noen dager siden.

Valgte betaling på faktura, men i epostbekreftelsen står det bare kontonummer ¨X¨.
Har prøvd å ringe samt å skrive mail til dem om hvordan jeg skal få betalt for røret, ikke ffått svar.
Tipper du får en faktura når det sendes.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.285
Antall liker
9.369
Sted
Interiore Simplicitate
Ikke hold pusten. Jeg bestilte noen stativer derfra i sommer, og da de ikke ble sendt i løpet av noen virkedager forsøkte jeg å ringe uten svar. Jeg sendte også kontaktskjema og spurte om når de var tilstede så jeg kunne hente, da jeg allikevel skulle forbi. Ingen svar, heller ingen respons etter at jeg ba dem slette ordren. På min konto på siden står det "sendt" og betaling med faktura, men jeg har ikke fått noen av delene. Heller ikke hørt et eneste ord derfra.

Hva nå enn årsaken måtte være så er det aldri mer for min del.
 
Topp Bunn