Audio Valve's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Om man ikke har fire like rør, anbefales det å putte de beste rørene på inngangene øverst på bilde.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Om man ikke har fire like rør, anbefales det å putte de beste rørene på inngangene øverst på bilde.
    Mye sansynlig at det er lurt. Prøv og lytt.
    Nå har jeg redigert etter tips om at dette var rotet til.
    Hvis du ser på bildet og leser teksten så skal det være riktig nå.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Cifte rør i min Eclipse og meget fornøyd. Veldig luftig og åpen topp på disse rørene og ga et løft i lyden i forhold til original rørene.
    20200401_203909.jpg
    20200401_204624.jpg
    rørene.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Spiller nå på Valvo ECC186 (Amperex 7316) og Tungsram E80CC i min Eclipse. Det er blant annet et par Cifte 12AU7 på vei fra Hans, det blir spennende å høre på de opp mot ECC186.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Sjekket litt.
    Det går bra med ECC186 og E80CC.
    Blir ikke noe stress på regulatorene til gløding.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Ja, det sitter en 7812 regulator for hver kanal. Den klarer vel 1A uten kjøling og en god del mer med heatsinken den sitter på. Med E80CC som trekker det dobbelte i glødestrøm blir det 0,45A.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Tenker litt på ny forsterker(e) til mine Forte III.
    Hva mener folk om AudioValve Challenger 180?
    Erfaringer eller generelle synspunkter.
     

    storegnu

    Medlem
    Ble medlem
    09.08.2017
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Tenker litt på ny forsterker(e) til mine Forte III.
    Hva mener folk om AudioValve Challenger 180?
    Erfaringer eller generelle synspunkter.
    Hei!

    Dette ble sent svar, men bedre sent enn aldri osv.

    Jeg har et par Challenger 180 og er strålende fornøyd med dem. Jeg har forholdsvis lettdrevne høyttalere (96d) og de gir kraft og kontroll i massevis. I tillegg synes jeg utseendet er fantastisk. :love: Bruker en Eclipse forforsterker og det er en kombinasjon som passer godt.
     

    storegnu

    Medlem
    Ble medlem
    09.08.2017
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Hei,

    Har selv en Eclipse forforsterker som jeg bruker i kombinasjon med Challenger 180 monoblokker. Har brukt Eclipsen mye med de rørene som kom originalt (Electro Harmonix) og var godt fornøyd med lyden. Byttet nå nylig til NOS fra Valvo og du verden som det løftet lyden! Nå er jeg ikke bare godt fornøyd, men ekstremt godt fornøyd og kan uten videre si at dette er den beste forforsterkeren jeg har hatt.

    Er det noen som har erfaring med Conductor I forhold til Eclipse? Er denne merkbart bedre? I så fall på hvilke områder?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det har vært stille i AudioValve tråden veldig lenge.
    Det har vært stille fra mr. AudioValve Helmut Becker også.
    Dette er trolig det siste fra han skrevet ca 1. mai.

    Hello dear friends, since medicine is giving us hope that the whole Corona magic could be over in a few months, I am slowly gripping the desire to make social contacts in this business again. And that’s why I want to attend CANJAM in both London and Los Angeles. The perspectives that are shown to us look really very positive, by the way, I will soon be vaccinated so that there is no further risk for me and I haven’t been traveling for a long time. So I will keep you up to date on how things will develop for us in the next few months and plan preparations for first mutual encounters. Here at this point you can find out more about it.

    Jeg har lenge forsøkt å få kontakt. Alt mulig er prøvd. Til og med en henvendelse til Kassel kommune. Helt stille.
    En forhandler i Englang svarte meg:

    Hi Hans, I believe Helmut has passed away (but I don't have 100% confirmation on this). I've been looking through the forums and something has definitely happened. The business is closed and was done so by the German authorities. This usually happens when someone passes away. It's really a sad situation by the looks of things. We have tried over the past 8-9 months to get a hold of anyone who could clear things up but as of yet no reply. We have emailed, called, contacted through social media but not once has anyone got back to us. I did see a post from his son advising that the business has been closed for good but once again this wasn't verified. If you have a look online there are quite a few discussions on this. Kind regards, Andrew
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Helmut er etter det jeg har fått vite ikke død, men alvorlig syk.
    Politiet har stengt/lukket bedriften siden August pga etterforskning, som enda pågår.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Ser dessverre ikke bra ut for Audio Valve hvis denne info stemmer.😢

    Hello friends,

    I received an email that contributes a little to enlightenment. I do not guarantee the content.

    Hello,

    I can bring a little enlightenment to the story with Audio Valve. I do this exclusively for Mr. Becker and his last two remaining employees. They are currently taking care of day-to-day business, which consists of repairs and equipment completions. According to my own statement (I was there a few days ago and had a very nice and long conversation there), these two employees want to persevere until day X.

    Since Mr. Becker is married for the second time, there is probably a fight for inheritance. Neither family is probably interested in maintaining the company. It's probably just about claiming that inheritance for itself. This probably also led to the sealing of the company. Meanwhile, however, the security locks have been replaced repeatedly and the key force lies exclusively with the two employees!

    I suspect that everyone can imagine what happens if you have not taken precautions for such cases. The time of detecting the disease with directly following diagnosis and surgery was probably too short for it...

    Reinhard Hoffmann has probably had a long conversation by phone in the meantime.

    From my point of view, both employees are neither trained in the commercial sector nor in marketing, sales, ... Therefore, they can only act as they do (out of loyalty to Helmut Becker).

    What becomes of the company is probably in the stars, but it doesn't look good. The only chance would probably be a takeover from the industry. In the current situation, however, it is also rather difficult.

    Even the representative currently has no great interest, according to the employee, that the company continues. It's probably only possible for all interest groups to have the dear MONEY!

    It is hard to hear such descriptions when you notice the importance of Mr. Becker as boss. It was probably also his wish that the company would continue. Unfortunately, he has not taken any precautions, which now means that the situation is probably very complicated.

    H. Becker will probably no longer experience the end of the year, as it currently looks. He can no longer make decisions either. It hurts when such a company gets under the wheels in such a tragic way. The only accusation you can make is that you should have settled things at times. He probably completely lost sight of that ...

    I don't sign up for it in the forum. I'm not a forum person either. My time is too precious for me. But I think that the two employees deserve respect for letting the company 'live' without any prospect of anything. And only because they probably 'promised' Helmut Becker.

    This may be very strange for many today. Personally, I take my hat off to it.

    MfG from Kassel
     

    CarstenP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.10.2019
    Innlegg
    55
    Antall liker
    183
    Sted
    Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Nogle billeder af min Audio Valve Eclipse i opgraderet version (y)
    Der sidder nogle JJ rør i, men regner med at de skal udskiftes med nogle bedre.

    av2.jpg

    av3.jpg


    av6.jpg


    av4.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Nogle billeder af min Audio Valve Eclipse i opgraderet version (y)
    Der sidder nogle JJ rør i, men regner med at de skal udskiftes med nogle bedre.

    Vis vedlegget 806613
    Vis vedlegget 806614

    Vis vedlegget 806615

    Vis vedlegget 806616
    Det der har jeg også gjort for en kompis.
    For lenge siden spurte jeg Helmut om hva en kunne forvente.
    Han svarte aldri.
    Hva synes du om resultatet?
    De fleste jeg kjenner har landet på CIFTE 12AU7WA rør etter at det ble vanskelig / umulig å få M8136.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Utrolig vellydende forsterkere. Jeg må få orden på Baldur 70 kjenner jeg.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Det der har jeg også gjort for en kompis.
    For lenge siden spurte jeg Helmut om hva en kunne forvente.
    Han svarte aldri.
    Hva synes du om resultatet?
    De fleste jeg kjenner har landet på CIFTE 12AU7WA rør etter at det ble vanskelig / umulig å få M8136.
    Har også prøvd Cifte blant mye annet, men har slått meg fullstendig til ro med Telefunken G73-R i gainposisjonene og Tungsram E80CC i utgangsposisjonene. Før G73-R kom i hus var det Amperex 7316 (ECC186) som var favorittene og da særlig den første varianten med D-foil getter og long plates (Ct0).
     

    CarstenP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.10.2019
    Innlegg
    55
    Antall liker
    183
    Sted
    Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Det der har jeg også gjort for en kompis.
    For lenge siden spurte jeg Helmut om hva en kunne forvente.
    Han svarte aldri.
    Hva synes du om resultatet?
    De fleste jeg kjenner har landet på CIFTE 12AU7WA rør etter at det ble vanskelig / umulig å få M8136.
    Jeg har kun hørt den i denne opgraderede udgave og med JJ rør, har ikke fået lyttet så meget endnu, men det jeg har fået hørt indtil videre er rigtig godt. God kontrol på bassen og en flot detaljeret top.
    Har læst om hvad forskellige rør kan gøre ved lyden på denne forstærker, så jeg må i gang med at få indkøbt nogle rør.
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Gleder meg veldig til å få assistent 100 hjem, var heldig å få tak i en til meget hyggelig pris.. er det noen som har erfaring med den, og hvilke høyttalere som vil være god match.. har et sett Snell A2 som har vert mine følgesvenner siden 2012.. har hatt mange par høyttalere i mellomtiden, men har ikke fått meg til å selge Snell
    Screenshot_20220922-102941.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn