- Ble medlem
- 10.03.2005
- Antall liker
- 1
har hørt at digitale forsterkere kan låte litt skarpt i toppen og litt tynt..
Jeg bruker en BAT preamp sammen med ARC effekt med svært godt resultat! Har også vert inne på "synergi" tanken, men har etter hvert fått mer og mer tro på at BAt gjør jobben like bra som en ARC preamp.Du bør bruke ARC pre/power imo. Å blande disse har jeg drevet litt med, men med liten eller ingen suksess. Bare tull og bortkastede penger spør du meg; synergien når et annet nivå om du kjører forsterkerne sammen slik de er ment.
ProAc bruker ARC elektronikk til å voice sine høyttalere, og det er en god match. Men ARC har så mye gode kvaliteter at det skinner igjennom med de fleste høyttalere, imo.
Mvh Vidar P
Tja, her er det vel snakk om smak og behag. Jeg har i mange år kombinert ARC effektforsterkere med Conrad-Johnson forforsterkere. Det fjerner litt av det analytiske tilsnittet til ARC, mens varme og musikalitet blomstrer. Slik liker jeg det, men andre vil kanskje sette mer pris på de analytiske egenskapene som kan tilskrives ARC (uten at det går ut over musikaliteten!!).Du bør bruke ARC pre/power imo. Å blande disse har jeg drevet litt med, men med liten eller ingen suksess. Bare tull og bortkastede penger spør du meg; synergien når et annet nivå om du kjører forsterkerne sammen slik de er ment.
Jeg sier ikke at man ikke kan. Les innleggene da!Bare tull at man ikke kan kombinere ulike leverandører, det er jo slik man tuner lyden til den blir det man vil!
Ole
Hei,Jeg sier ikke at man ikke kan. Les innleggene da!
Jeg sier at det kan bli annerledes (og det kan være aktuelt for de som ønsker det), men at jeg ikke har opplevd at det blir noe "bedre" kvalitativt.
Dessuten; det var relatert til å bruke en EC pre og ProAc ht'ere... men du har kanskje belegg for å mene at min erfaring på området er "tull"?
Mvh Vidar P