Samleren skrev:
Jeg har også hatt rørsluttrinn på 2x270 watt, uten at jeg har savnet denne effekten med min VT100Mk2. Jeg har heller ikke savnet det å sitte i 30 varmegrader selv om vinteren. Når jeg spillte vinyl hadde jeg gleden av superlyd, men også varmen fra 50 rør i samlet flokk.....
En VT200 avgir 940 watt i varme og økende til det dobble ved kraftig pådrag. Blir varmt av det. En VT100Mk2 avgir det halve av dette og for meg holder effekten i lange baner.
Tipper du skal selge VT200 pga det samme som jeg erfarte med varmen, eller du er så uheldig at du har Mk2 versjonen med Jfet og 6H30 rør som drivere. Det koster jo også litt å holde rørmenasjeriet i gang.
Jeg kryper til korset når temperaturen ute nærmer seg 30 grader og spiller på et godt transistorsluttrinn på de varmeste dagene. Alltid like deilig å koble VT100Mk2 inn igjen når temperaturen ute faller litt.
Men tenker man bare lyd er jo VT200 noe av det gromeste å legge øret til.
Samleren
Vil bare klaregjøre og nyansere noe av det som kommer frem her i noen av innleggene. Vil i motsetning til flere av dei debattantene her anbefale VT100 MkIII! Dette er virkelig en knall forsterker som selges, sammen med både VT100MkI og MkII for latterlige priser på bruktmarkedet. Det blir antydet at MkIII ikke er like bra som MkI og MkII p.g.a at den bruker JFETS og 6H30 rør

Vel, alle nyere REF-produktene til ARC bruker JFETS og 6H30 rørene ;D
Den nye REF 110 er til forveksling bygget som en VT100MkIII, p.g.a at disse to forsterkerene ble for like, ble vel VT100MkIII tatt ut av produksjon 8)
En annen ting som en bør være OBS på er at ARC kan bli "lys" i toppen ved feil "matching". Dette selv med Komplette ARC-komponenter og 6922-rør, bare les i salgsannonsene på Audigon for REF 1! Dei fleste REF 1 er bygget om med nye kondiser for å fjærne en "aggresiv" topp!
Jeg har selv vert i "markedet" en stund for å bytte til ARC preamp, men er blitt litt skeptisk p.g.a at jeg stadig kommer borti dette problemet med forklaringer ang. "lydsignaturen" som jeg absolutt ikke vil ha!
Har i tillegg lest tester der flere faktisk har skiftet fra ARC preamper, til BAT som jeg bruker.
Men dette dreier seg om smak og behag, og for meg er ARC- produktene fantastiske musikkformidlere som jeg anbefaler å prøve ut om en har muligheten!