Hei Folkens! Testen med Beckman/Amperex E88cc må dessverre avlyses.Det viste seg at ene røret var defekt.Det glødet ikke som partneren.Hei flor!Det er dette med kontroll.På et eller annet punkt svikter det ofte.Men om man får dette ordentlig til spiller det magisk.Har to sp-6.Den ene med to ecc83 i linjetrinn og et par ecc88 i phono.Den andre kjøpte for kr.1500! Den var modifisert-egentlig bestykket med tre par ecc83-men her var 12 Telefunken ecc803s! Den var moddet slik at kun en anode i hvert rør var i bruk.Altså et par ecc83 erstattet et ecc83! Hvorfor aner jeg ikke!Den låt magisk, men hadde ikke evne til å kontrollere bla. en saxofon oktett jeg pleide å spille! Aldri hatt mer rørlyd! Tenk-12 Telefunken ECC803s for kr.1500!
Jeg gleder meg til å få prøvd Beckman/Amperex E88cc.Dette blir meget interessant for jeg mener en kamerat syslet litt med disse rør.Hans stereo låt bestandig
grisebra.Han hadde en SP men jeg kan ikke huske vilken.
Og det var markant mere sus i høyttalerne på "tomgang".Dette var den berømte "grisen i sekken".
Jeg får putte på plass igjen mine Sovtek og spille å humre videre.Det var trasig at testen gikk fløyten men kanskje en annen gang.
Mvh Kenneth