Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Lurer på en ting om den integrerte VSi60.

    Den kom jo først med 6550 rør, og det er dette som står oppgitt i brukermanualen fra AR som jeg finner på nettet også.

    http://www.audioresearch.com/ContentsFiles/VSi60 Manual.pdf

    Ser allikevel at det har blitt solgt noen utgaver av denne med KT120 rør isteden, og det er også dette som står oppgitt som utgangsrør på hjemmesidene til importøren. Er det noen som vet om denne har blitt oppgradert med kraftigere trafoer, eller om det kan være problemer med å bruke KT120 hvis det ikke er foretatt endringer på konstruksjonen? Er den trygg med de kraftigere KT120 kontra de "originale" 6550 rørene?
    Ja det ser slik ut.Trygge skal de være og jeg tror at de skal stilles til samme bias som de originale 6550.Jeg har en VS115 som hadde de "originale 6550" røra.Jeg blei anbefalt og skifte de til KT120 og stille de inn på samme bias.Å Gud som forsterkeren spiller.Mer definert bass er jo det første man hører og en nydelig mellomtone.Det blei straks en mer potent forsterker om man kan si det slik.
    Mvh Kenneth
    Takk for svar! Så lenge AR stiller seg bak denne oppgraderingen med garanit o.s.v. er det vel greit, men syns jeg husker å ha lest at det var noen forsterkere som ikke kunne bruke kraftigere rør.
    Ville vært forsiktig med å bruke KT120 på forsterkere som er laget for 6550 rør. Se denne advarselen fra ARC. Gjelder riktig nok VT100 og REF210, men varmgang av trafoer er nok gjeldene her også...

    Ryker trafoen blir det dyrt...

    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/82530-kt120.html
    Er derfor jeg lurte på om det var trygt, og om det finnes en oppgradert versjon av denne forsterkeren. Syns det er forvirrende når AR selv skriver i brukermanualen jeg linket til over her at den bruker 6550 rør, mens i dette produktarket som ligger på hjemmesiden til importøren står det KT120.

    http://doc.mono.no/docs/files/ARC/Produktark/Audio_Research_VSi60_produktark.pdf
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Takk for svar! Så lenge AR stiller seg bak denne oppgraderingen med garanit o.s.v. er det vel greit, men syns jeg husker å ha lest at det var noen forsterkere som ikke kunne bruke kraftigere rør.
    Ville vært forsiktig med å bruke KT120 på forsterkere som er laget for 6550 rør. Se denne advarselen fra ARC. Gjelder riktig nok VT100 og REF210, men varmgang av trafoer er nok gjeldene her også...

    Ryker trafoen blir det dyrt...

    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/82530-kt120.html
    Er derfor jeg lurte på om det var trygt, og om det finnes en oppgradert versjon av denne forsterkeren. Syns det er forvirrende når AR selv skriver i brukermanualen jeg linket til over her at den bruker 6550 rør, mens i dette produktarket som ligger på hjemmesiden til importøren står det KT120.

    http://doc.mono.no/docs/files/ARC/Produktark/Audio_Research_VSi60_produktark.pdf
    Alle forsterkerne til ARC brukte 6550 tidligere. Etter KT120 kom på markedet ble etter hvert alle forsterkerne solgt med dette røret, og nå er det også modeller som bruker KT150. Regner med at forsterkerne ble oppgradert for de nye rørene. Ser VS60i ble solgt med KT120 fra November 2010.
    Forsterkeren vil fungere, men det kan føre til mulige skader over tid...
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Dette er jo ikke helt til å stole på.Jeg blei anbefalt av Acoustic Tuning å skifte til KT120 når mine 6550 sto for tur til å skiftes ut.Dette må jeg si er svært så forvirrende og det virker jo som anbefalingene er tatt ut av løse lufta.Jeg har ikke merket noen økt varmgang i trafoer på min VS115.Det blir jo solgt komplette rørsett til Ref.210 med KT120 også.Her håper jeg skikkelige spesialister av HFS medlemmer kommer på banen og kan komme oss som er tvilende i troen til unnsetning.:confused:
    Det hadde kanskje vært mest betryggende å tatt kontakt med ARC direkte.
    Mvh Kenneth
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Dette er jo ikke helt til å stole på.Jeg blei anbefalt av Acoustic Tuning å skifte til KT120 når mine 6550 sto for tur til å skiftes ut.Dette må jeg si er svært så forvirrende og det virker jo som anbefalingene er tatt ut av løse lufta.Jeg har ikke merket noen økt varmgang i trafoer på min VS115.Det blir jo solgt komplette rørsett til Ref.210 med KT120 også.Her håper jeg skikkelige spesialister av HFS medlemmer kommer på banen og kan komme oss som er tvilende i troen til unnsetning.:confused:
    Det hadde kanskje vært mest betryggende å tatt kontakt med ARC direkte.
    Mvh Kenneth
    Jeg blir iallfall litt forvirret av dette. Mulig det ikke er noe problem heller, men sånt er det som kjent greit å finne ut av før man eventuelt drar utstyret i hus. :)
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Du vil finne det du trenger å vite på ARC sine hjemmesider og på nettet og det er ikke det samme hvilke rør du putter inn i ref 210 i alle fall. Der er det produksjonsåret som avgjør om du kan bruke KT 120 rett inn eller ikke. Når det er sagt så har jeg et oppsett med ref 5SE og ref 250 og et annet med ref 3 og ref 210 (6550). Det som er ganske greit å ha klart for seg er at ulikheten i disse to oppsettene er tilnærmet fraværende når de settes opp mot hverandre her hos meg. Mulig det kommer av at begge oppsettene er juster litt med såkalt "bedre rør" Og 6H30DR rør av eldre årgang har så definitivt mye å si. Når diverse skribenter roper om seg og over seg av begeistring over nye modeller så tar i alle fall jeg det med flere klyper salt..
    JAKr
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Dette er jo ikke helt til å stole på.Jeg blei anbefalt av Acoustic Tuning å skifte til KT120 når mine 6550 sto for tur til å skiftes ut.Dette må jeg si er svært så forvirrende og det virker jo som anbefalingene er tatt ut av løse lufta.Jeg har ikke merket noen økt varmgang i trafoer på min VS115.Det blir jo solgt komplette rørsett til Ref.210 med KT120 også.Her håper jeg skikkelige spesialister av HFS medlemmer kommer på banen og kan komme oss som er tvilende i troen til unnsetning.:confused:
    Det hadde kanskje vært mest betryggende å tatt kontakt med ARC direkte.
    Mvh Kenneth
    All respekt til Acoustic Tuning, men teknisk kompetanse innehar de ikke... ARC selv er svært tilbakeholden med slik vilkårlig informasjon da de ikke har erfaringsgrunnlag til å kunne bekrefte driftssikkerheten for alle typer rør som forsterkerne ikke er beregnet for.

    Grunnen til at det blir solgt KT120 rørsett til REF210 og andre ARC forsterkere, er at disse forsterkerne er blitt solgt nye med disse rørene fra november 2010. Før dette ble alle forsterkerne solgt med 6550, så enkelt er det! REF210 ble oppgradert til å bruke KT120, og jeg regner med dette gjelder de andre forsterkerne også...

    Skal en være sikker på at forsterkeren virker som den skal bruker en rør som står i manualen. Liker en å leve farlig så er det bare å bytte til KT120 eller enda bedre, KT150:cool:
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Tusen takk for svar fra alle.Jeg kommer ikke til å benytte meg av KT120 i mine Ref.210,det er nok helt sikkert.VS115 skal få ha KT120 så lenge jeg har den.Den blir også solgt med KT120.Jeg har den ikke i bruk siden jeg fikk Ref.210 monoblokkene i hus.OI OI for en gedigen oppgradering dette blei.Lyden blei utsøkt og monoblokkene spiller utrolig samstemt med min "modda" Ref.3 pre.Gutter....det er da noe helt spesielt med ARC produkter? Og ikke minst eiergleden som følger når du sitter å nyter musikken.Det her er vel det som kalles Magi:D
    Mvh Kenneth
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Grunnen til at jeg spurte er at jeg har sett VSi60 på bruktmarkedet noen ganger, og vurdert å teste det som en rimelig inngangsbillett til AR sine rørforsterkere. Men hvis det er litt sketchy å kjøre dem med KT120 så skrinlegger jeg nok akkurat det. Kanskje det dukker opp en VSi75 etterhvert isteden... :)
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Grunnen til at jeg spurte er at jeg har sett VSi60 på bruktmarkedet noen ganger, og vurdert å teste det som en rimelig inngangsbillett til AR sine rørforsterkere. Men hvis det er litt sketchy å kjøre dem med KT120 så skrinlegger jeg nok akkurat det. Kanskje det dukker opp en VSi75 etterhvert isteden... :)
    VSi60 er vel den rimelige inngangsbilletten til en ARC forsterker.Det er litt betenkelig at det skal være noen uklarhet i hvilke rør som er trygge å bruke i ARC forsterkere.Noen ulike meninger skaper en viss betenkelighet når man skal gå til anskaffelse av produktene i ARC's sortiment.Jeg leste innlegg #1 i Tråd KT120 og der er det et par forsterkere som blir omtalt som NO NO når det gjelder installasjon av KT120.Om jeg tar dette som utgangspunkt har jeg kanskje ikke noen grunn til bekymring ang.min VS115.Jeg kan ikke merke noe økt varmgang i trafoer og den spiller fint som bare det.Samme med flere andre her på Sentralen.No problems.Jeg hadde valgt å ikke la meg skremme av KT120 omtaler vedrørende VSi60.
    Mvh Kenneth
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Grunnen til at jeg spurte er at jeg har sett VSi60 på bruktmarkedet noen ganger, og vurdert å teste det som en rimelig inngangsbillett til AR sine rørforsterkere. Men hvis det er litt sketchy å kjøre dem med KT120 så skrinlegger jeg nok akkurat det. Kanskje det dukker opp en VSi75 etterhvert isteden... :)
    VSi60 er vel den rimelige inngangsbilletten til en ARC forsterker.Det er litt betenkelig at det skal være noen uklarhet i hvilke rør som er trygge å bruke i ARC forsterkere.Noen ulike meninger skaper en viss betenkelighet når man skal gå til anskaffelse av produktene i ARC's sortiment.Jeg leste innlegg #1 i Tråd KT120 og der er det et par forsterkere som blir omtalt som NO NO når det gjelder installasjon av KT120.Om jeg tar dette som utgangspunkt har jeg kanskje ikke noen grunn til bekymring ang.min VS115.Jeg kan ikke merke noe økt varmgang i trafoer og den spiller fint som bare det.Samme med flere andre her på Sentralen.No problems.Jeg hadde valgt å ikke la meg skremme av KT120 omtaler vedrørende VSi60.
    Mvh Kenneth
    Jeg er egentlig kanskje litt for nevrotisk til å ha rørforsterker, så jeg trenger iallfall ikke en ekstra ting å bekymre meg over som f.eks. om det er trygt med KT120 istedenfor 6550. Det jeg trenger er en forsterker jeg er 100% sikker på er innenfor spec's og at den opererer som den skal. Føler ikke at VSi60 med KT120 er helt der utfra det jeg har lest hittil. Det som holder meg igjen litt fra å teste rør er tanken på dyre rørbytter, rør som tar kvelden, og annet som er litt stress. Usikkerhet vedrørende om trafoene blir kjørt for hardt passer ikke så bra for meg. :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har en LS27 kan ikke se at det står noe om justering av bias. Er det slik at bias ikke justeres i forforsterkerene?
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å skaffe meg en ARC preamp. Ser at de har en bredde på 19" (som er over 48 cm bredde).
    Denne bredden refererer vel til bredden på frontplaten? Selve kabinettet er vel noe smalere eller?
    grunnen til at jeg spør er at racket mitt har innvendig mål på akurat 48cm og da lurer jeg på om den vil passe inn der.

    Mvh
    Tore Wilhelmsen
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å skaffe meg en ARC preamp. Ser at de har en bredde på 19" (som er over 48 cm bredde).
    Denne bredden refererer vel til bredden på frontplaten? Selve kabinettet er vel noe smalere eller?
    grunnen til at jeg spør er at racket mitt har innvendig mål på akurat 48cm og da lurer jeg på om den vil passe inn der.

    Mvh
    Tore Wilhelmsen
    Ja selve kabinettet er smalere, passer fint inn i standard rack.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har fått ryddet opp litt i strømmen hos meg, kjører alt av digitalt som kan lage støy inn i isotek sigmas og forsterkere rett i veggen. Tidligere kommentar om at det vrenger på 15w kan nå sees bort fra. Eller er ARC ikke bare bra for familielivet eller nattesøvnen sliter med å gå bort fra anlegget.....
     
    Sist redigert:

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Jeg er så heldig å ha Winged C i mine 210.De har gått rundt 600t men jeg grøsser ved tanken av at jeg en dag skal kjøpe nye.Ja om det går an å få tak i.:eek:
    Huff...hufff.
    Mvh Kenneth
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ja det var tider... Siste Winged C jeg kjøpte nå kostet 700.- pr. stk. Riktignok 2 stk NOS fra rundt 2005, men det er blitt dyrt....
    Hva burde de kostet?
    Da jeg kjøpte Winged C KT88 i 2010 ga jeg 1050 + mva pr par, dvs 656 kr pr stk. Så 700 kr for tilsvarende rør 7 år senere er vel ikke galt?
    Gitt at de er ubrukte da...og at jeg ikke ble lurt den gangen ;)
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Ja det var tider... Siste Winged C jeg kjøpte nå kostet 700.- pr. stk. Riktignok 2 stk NOS fra rundt 2005, men det er blitt dyrt....
    Hva burde de kostet?
    Da jeg kjøpte Winged C KT88 i 2010 ga jeg 1050 + mva pr par, dvs 656 kr pr stk. Så 700 kr for tilsvarende rør 7 år senere er vel ikke galt?
    Gitt at de er ubrukte da...og at jeg ikke ble lurt den gangen ;)
    Kom vel mye an på hvor en kjøpte rør den gangen, men i dag ligger et standard rør på 3-400.- + ev. frakt og moms. Så vidt jeg husker så var ikke Winged C så mye dyrere enn f.eks Svetlana. Så prisen er det dobbelte av det som var normalt da produksjonen var i gang. Fra en seriøs selger koster disse rørene fort 1000.- + frakt og moms for stykket...
    Selv på Ebay begynner det å bli lite av disse rørene for salg og seriøse forhandlere er tom for lenge siden...

    Selv kommer jeg til å bruke kombinasjonen av Winged C i CD-spiller, NOS RCA i REF5 og JJ Tesla i REF210. Da har jeg rør på lager for noen år. Dette er beste lyden jeg har hatt, så selv om det virker rart med denne blandingen så blir det vel slik fremover...
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    JK Hvordan oppfører Ref.210 seg med JJ Tesla.Har faktisk hørt mye godt om disse røra?Det kunne jo være interessant å prøve ved neste rørbytte.
    Mvh Kenneth
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Jeg har liggende noen Winged C som har ca 900 timer på telleren, satt i Ref110 min før jeg satte inn kt120. Kan jeg bruke ett av dem i Ref 5 kanskje ? Eller har de for mange timer på baken ? Det som sitter i Ref5 nå har ca 2000 t.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    2000 timer på et rør i strømforsyningen i ref 5 ..oi.. skift det..:)
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    JK Hvordan oppfører Ref.210 seg med JJ Tesla.Har faktisk hørt mye godt om disse røra?Det kunne jo være interessant å prøve ved neste rørbytte.
    Mvh Kenneth
    Jeg bruker jo 6550 bare i strømforsyningen. JJ Tesla har vel nå noen 100 timer og jeg er storfornøyd, og har allerede kjøpt inn et sett for neste rørbytte. Har vert skeptisk til JJ Tesla sitt tidligere rykte om å være et ustabilt rør, men tror dette er et tilbakelagt stadium og dette røret blir mer og mer populært. Men for å være på den sikre siden kjøper jeg innbrente, matchede og sjekkede rør fra Watford Valves.
    Lydmessig så opplever jeg JJ Tesla som et oppløst og homogent rør med en "stram" lydsignatur som passer inn i anlegget mitt da bassen ble mer oppløst og definert. Prisen er også grei nok...
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hei, ser du har en A1b og Ref 5, spennende kombo. Kan du si noe om hvordan du opplever matchen her (hvis du ser bort fra siste hendelse da)?
    Ser jeg ikke har svart på denne.

    Lydmessig funker ref5 og A1b råbra!
    Mangelen på "farging" fra A1b lar magien i ref5'en lyse gjennom.

    Men, har et impedanse problem mellom de to.
    Har redusert gain i A1b for å hjelpe, men signalet fra ref5 blir i overkant "hot" for A1'en.
    Får ikke utnyttet spennet i volumkontrollen skikkelig.
    Må bare være litt forsiktig med å skru opp ;)

    Ble fortalt at dp forsterkere ikke liker elektrostater før jeg handla min, men vil si den virker meget bra!
    Ingen tegn til at forsterkeren går tom for strøm når høytaleren ramler til under 1 ohm.

    --
    Martin
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Hei, ser du har en A1b og Ref 5, spennende kombo. Kan du si noe om hvordan du opplever matchen her (hvis du ser bort fra siste hendelse da)?
    Ser jeg ikke har svart på denne.

    Lydmessig funker ref5 og A1b råbra!
    Mangelen på "farging" fra A1b lar magien i ref5'en lyse gjennom.

    Men, har et impedanse problem mellom de to.
    Har redusert gain i A1b for å hjelpe, men signalet fra ref5 blir i overkant "hot" for A1'en.
    Får ikke utnyttet spennet i volumkontrollen skikkelig.
    Må bare være litt forsiktig med å skru opp ;)

    Ble fortalt at dp forsterkere ikke liker elektrostater før jeg handla min, men vil si den virker meget bra!
    Ingen tegn til at forsterkeren går tom for strøm når høytaleren ramler til under 1 ohm.

    --
    Martin
    Visst jeg husker riktig så har DP gain på noen og 30dB, og det er mer enn det som er "normalt". Derfor kan dette bli problem ved å bruke rør preamper. Resten av kjeden spiller jo også inn her...
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    JK Hvordan oppfører Ref.210 seg med JJ Tesla.Har faktisk hørt mye godt om disse røra?Det kunne jo være interessant å prøve ved neste rørbytte.
    Mvh Kenneth
    Jeg bruker jo 6550 bare i strømforsyningen. JJ Tesla har vel nå noen 100 timer og jeg er storfornøyd, og har allerede kjøpt inn et sett for neste rørbytte. Har vert skeptisk til JJ Tesla sitt tidligere rykte om å være et ustabilt rør, men tror dette er et tilbakelagt stadium og dette røret blir mer og mer populært. Men for å være på den sikre siden kjøper jeg innbrente, matchede og sjekkede rør fra Watford Valves.
    Lydmessig så opplever jeg JJ Tesla som et oppløst og homogent rør med en "stram" lydsignatur som passer inn i anlegget mitt da bassen ble mer oppløst og definert. Prisen er også grei nok...
    Takk for svar.Dette skal jeg prøve ut ved neste rørbytte.
    Mvh Kenneth
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Visst jeg husker riktig så har DP gain på noen og 30dB, og det er mer enn det som er "normalt". Derfor kan dette bli problem ved å bruke rør preamper. Resten av kjeden spiller jo også inn her...
    Stemmer ganske bra det.
    Mener den hadde +30db som standard.
    Dempa den til +28db tror jeg det var med dipper inne i forsterkeren. Mulig å øke forsterkninger også!

    Ser ut som om det blir rør effekt snart igjen.
    Hva det blir er ikke endelig bestemt enda, men gleder meg!

    --
    Martin
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Fikk forresten en pakke fra tube store her om dagen.
    Noen som har prøvd electro harmonics 6h30 rør i ref5?

    Sovtek'ene kjenner jeg godt, men har aldri prøvd andre fabrikanter på 6h30 sida.

    Har sovtek, tung sol og Winged C 6550 liggende også, så blir mye interessant lytting framover :rolleyes:

    --
    Martin
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Fikk forresten en pakke fra tube store her om dagen.
    Noen som har prøvd electro harmonics 6h30 rør i ref5?

    Sovtek'ene kjenner jeg godt, men har aldri prøvd andre fabrikanter på 6h30 sida.

    Har sovtek, tung sol og Winged C 6550 liggende også, så blir mye interessant lytting framover :rolleyes:

    --
    Martin
    Electro Harmonics og Sovtek er laget på samme fabrikk og er identiske. Det som sies å være forskjell er at EH rørene har gullforgylte ben og skal være bedre selekterte. Har målt en kvartett som var ekstremt like, og har selv kjøpt inn et sett som skal brukes i REF5 etter hvert, men dette var ikke like godt selektert...
    Så det er bare en leverandør av 6H30 dessverre, men det finnes NOS rør laget 86-91 som er merket med "DR" i stedet for EB eller Pi, men det meste av disse er ute av markedet nå. Mye svindel her og finner en ekte DR-rør så koster de deretter. Det sies også at kvaliteten på 6H30 begynner å bli på DR nivå nå. Da kan det ha en misjon å kjøpe EH versjonen...
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Hvilken utgang er det folket benytter 4 eller 8 ohm?
    Jeg bruker 4 ohm da høyttalerne mine som er Meadowlark er 4 ohm, så dette bør vel tilpasses hvilken last som blir koblet til?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn