Audio Pro WF 100.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei.

Er det noken som har bruker erfaring rundt denne?

Har lest testen av den i Fidelity,men kunne tenkt og høyrt bruker erfaringer av dei som har denne i eie.

Kan den feks plugges rett i ein av analog inngangene på min E-550?

Skal brukes med Spotify.

TAF

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Et par supre små dingser som holder alt det som loves og mere til.
Genialt og stabilt, bruker for Spotify jeg også.
Rent plug&play så lenge du har en phonokabel til overs, og så må du ha en minjack til phono split, men det følger med så vidt jeg husker.

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
5
Gir min tilsutning til alt skryt av disse duppedingsene. Genialt enkelt å koble opp. Ble så fornøyd at jeg kjøpte en ekstra mottaker. NB! Husk ekstra strømforsyning! Sender henter strøm fra usb-utgangen på pcen. Mottakeren må ha egen forsyning. I settet følger denne med, men bestiller du ekstra mottaker så må du passe på å bestille en strømforsyning ekstra. Du har tre kanaler å velge på så du kan enten kjøre likt signal ut til alle mottakere, eller med flere sendere; parre sendere og mottakere som du ønsker. Helt konge med bærbar pc og Spotify. Jeg bruker pcen der det passer; på kjøkkenet, i stua, på terrassen, i lytterommet. Avghengighetsskapende bevegelighet! Mottaker til anlegget på kjøkkenet og hovedanlegget i kjellerstua. Kobler til Beosound1 på hytta. På hytta kjører jeg Spotify via mobilt brebånd. Pcen går på rundgang så alle for valgt sin favorittmusikk uten å lette på rumpa fra sofaen eller godstolen. Følger med kort minijack til rca-kabel. Denne har jeg byttet ut til en lengre for å slippe å skjøte fra mottakeren som plugges rett i strømforsyningen.

Anmeldelsen i Fidelity stemmer godt med mine egne erfaringer. Lyden er slettes ikke værst, spesielt pris tatt i betraktning. Faktisk så foretrekker jeg lyden fra duppedingsene framfor DacMagic.

Et må ha produkt!

mvh Olav E

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei Olav og Gunzi.

Takker for fine innspel. Det var dette eg lurte på så her er det bare og løpe og kjøpe tenker eg. ;)

Mvh
Terje Arve

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Da er WF100 ankommet og delvis utprøvd,dvs prøvd i en halvtime. ::)

Lyden var ikkje mykje å skryte av,så langt,men eg får gi det litt tid og meir utprøving før eg gir ein endelig dom.

Innspeling av komponeter uten bevegelige deler har eg ikkje tru på,så den biten hopper vi over. ;D

Det fulgte med eit y-ledd,minijack-rca(hun),og det blei meget feil her da det er heterofilt hifi ytstyr her i gården. ;D
Rota gjennom det som var av av lakrissnorer her i huset og fant til slutt minijack-rca(han). Ein USB (hun-han) til forlenging måtte også graves fram og da ble det lyd.
Hadde det hjulpet med ein bedre y-led kansje? Eller er det kvaliteten på Spotify som er rævva?

Bruker forsåvit Spotify "kun" til å"sjekke" ut ny musikk osv.

Kom gjerne innspel korleis dere opplever lydkvalitetn i denne ift andre kilder dere har i annlegget.

Mvh
Terje Arve

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
5
Hei!

Nå har jo du et meget oppegående anlegg, så jeg vet ikke hva du forventet at konverteringen WFen kan prestere i forhold til hva du er vant til. Jeg bruker en Kimber mini i anlegget hjemme. Sitter nå på hytta å kjører Spotify via WF til BeoSound1. Bruker B&Os egen kable fram WF-mottaker. Synes ikke lyden er på det nivå som jeg normalt henter ut av BeoSunden. Det kan derfor være et poeng å sjekke ut ulike kabler. Hva strømforsyningen til mottakeren kan ha av betydning kunne kanskje være verdt å sjekke ut?

Nå er ikke min etusiasme vedr. WF knyttet til forventninger om HighEnd-gjengivelse, men brukervennligheten: Fyr på peisen, pcen på fanget, mobil internettoppkobling, en ripasso i glasset; sjekker ut Hifisentralen - surfer på Spotify......

Mvh Olav E.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei

Enig med deg Olav i dette med brukervenligheten. Den er heilt topp.

Ellers så har den spilt ein del i gjennom helgo og det ser ut til at den låter litt bedre en første inntrykket,for å sei det slik så låter det akseptabelt,men ikkje high end. ;) Det var nok eit dårleg spor eg spelte av kansje. :-\

Skal prøve med litt andre kabler osv så får vi sjå.

TAF

Topp Bunn