Audio Pro lanserer Drumfire II W og D-2 W

APD-6.jpg

Audio Pro lanserer en oppdatert versjon av høyttalerserien som like gjerne vekker naboen som den vekker hi‑fi‑interessen hos neste generasjon. Drumfire W‑modellene kombinerer råskap og finesse på en måte som gjør dem til et perfekt startpunkt for ungdom som kjenner at hi‑fi‑basillen er i ferd med å bite.

Drumfire
Når Audio Pro har valgt navnet Drumfire for denne serien, er det neppe tilfeldig. Dette begrepet har en opprinnelse som peker rett mot seriens karakter. Ordet stammer fra militær terminologi der det betegner kontinuerlig og intens artilleriild, en uavbrutt og kraftfull «trommebarrasje» som i overført betydning signaliserer energi, volum og massivt trykk. Denne betydningen passer utmerket til Audio Pro sin mest slagkraftige høyttalerserie, som tradisjonelt har vært utviklet for musikktyper med stor dynamikk og tung rytmikk — inkludert rock, metal og andre sjangre der både bassresponser og attack må leveres med fysisk autoritet. Jeg trenger sikkert ikke å rippe opp i Hendrix sin legendariske Machine Gun for å illustrere dette. Og skal jeg forbigå i stillhet det faktum at det aldri ble noe skikk på den skai-trukne gitarsøyla jeg begynte å bygge på sløyden, sånn at jeg måtte nøye meg med luftgitar da Hendrix-entusiasmen var på sitt toppunkt.

Seriens historie begynte i 2018 da den første Drumfire‑modellen ble lansert. Den etablerte den ikoniske to‑dels konstruksjonen med en kraftig toppseksjon og en separat 8‑tommers subwoofer. Høyttaleren ble allerede fra start beskrevet som ekstremt høylytt, men samtidig klar og presis i gjengivelsen, noe som gjorde Drumfire til et markant avvik fra Audio Pro sine ellers kompakte og designorienterte modeller...

Les hele nyhetsartikkelen om Drumfire i Audiophile.no

APD-1.jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.768
Link til alle artikler
581
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Sennheiser lanserer CX 80U og HD 400U – budsjettmodeller med enkel digital tilkobling

Sennheiser lanserer CX 80U og HD 400U – budsjettmodeller med enkel digital tilkobling

• 0
Sennheiser starter året med å lansere to nye modeller i sin populære hodetelefonserie - in-ear-modellen CX 80U og over-ear-modellen HD 400U. De to nykommerne moderniserer arven etter CX 80S og HD...
Fortsett
Audiophile.no
R X88-serien - tre nye RIAA trinn fra Aavik

R X88-serien - tre nye RIAA trinn fra Aavik

• 2
I begynnelsen av desember avduket Aavik informasjonen om den nye R-x88-serien. Den inneholder de tre modellene R-188, R-288 og R-588. Sistnevnte er den som ligger tettest opp til Aavik sin...
Fortsett
Audiophile.no
Mission kompletterer 778 serien med 778S og 778CDT i en moderne skoesketrilogi

Mission kompletterer 778 serien med 778S og 778CDT i en moderne skoesketrilogi

• 0
Med lanseringen av den nye nettverksstreameren 778S og CD‑transporten 778CDT kompletterer Mission sin kompakte 778‑serie – en moderne «shoebox»-trilogi der 778X‑forsterkeren fortsatt står som...
Fortsett
Audiophile.no
EVIG EIES KUN EN LP: The Billy Cobham – George Duke Band. Live On Tour In Europe

EVIG EIES KUN EN LP: The Billy Cobham – George Duke Band. Live On Tour In Europe

• 0
Dette albumet er en skikkelig klassiker av flere grunner Og det er et under at jeg ikke har anskaffet det på vinyl for lengst, etter at mitt første møte med albumet var et lånt eksemplar fra min...
Fortsett
Audiophile.no
Tandberg Sølvsuper 12 mot Croft Series 3R OTL – Stig Arne si dagbok januar 2026

Tandberg Sølvsuper 12 mot Croft Series 3R OTL – Stig Arne si dagbok januar 2026

• 4
Ein meir usannsynleg samanlikning kan vanskeleg tenkjast. Ein gamal billeg Tandberg-radio, nærast som ein hushaldningsartikkel å rekna, mot ein high-end rørforsterkar av uvanleg konstruksjon...
Fortsett
Audiophile.no
Sennheiser RS 275 - TV lyd på egne premisser

Sennheiser RS 275 - TV lyd på egne premisser

• 0
Sennheiser lanserer RS 275, et nytt sett TV‑hodetelefoner med tilhørende sender som satser tungt på Auracast for stabil tilkobling og lav forsinkelse. Pakken består av de ultralette HDR...
Fortsett
Topp Bunn