Audio Pro lanserer en oppdatert versjon av høyttalerserien som like gjerne vekker naboen som den vekker hi‑fi‑interessen hos neste generasjon. Drumfire W‑modellene kombinerer råskap og finesse på en måte som gjør dem til et perfekt startpunkt for ungdom som kjenner at hi‑fi‑basillen er i ferd med å bite.
Drumfire
Når Audio Pro har valgt navnet Drumfire for denne serien, er det neppe tilfeldig. Dette begrepet har en opprinnelse som peker rett mot seriens karakter. Ordet stammer fra militær terminologi der det betegner kontinuerlig og intens artilleriild, en uavbrutt og kraftfull «trommebarrasje» som i overført betydning signaliserer energi, volum og massivt trykk. Denne betydningen passer utmerket til Audio Pro sin mest slagkraftige høyttalerserie, som tradisjonelt har vært utviklet for musikktyper med stor dynamikk og tung rytmikk — inkludert rock, metal og andre sjangre der både bassresponser og attack må leveres med fysisk autoritet. Jeg trenger sikkert ikke å rippe opp i Hendrix sin legendariske Machine Gun for å illustrere dette. Og skal jeg forbigå i stillhet det faktum at det aldri ble noe skikk på den skai-trukne gitarsøyla jeg begynte å bygge på sløyden, sånn at jeg måtte nøye meg med luftgitar da Hendrix-entusiasmen var på sitt toppunkt.
Seriens historie begynte i 2018 da den første Drumfire‑modellen ble lansert. Den etablerte den ikoniske to‑dels konstruksjonen med en kraftig toppseksjon og en separat 8‑tommers subwoofer. Høyttaleren ble allerede fra start beskrevet som ekstremt høylytt, men samtidig klar og presis i gjengivelsen, noe som gjorde Drumfire til et markant avvik fra Audio Pro sine ellers kompakte og designorienterte modeller...
Les hele nyhetsartikkelen om Drumfire i Audiophile.no