Audio Physics Caldera

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei,

Noen som har/har hørt disse og kan si noe om lydsignatur og kvalitet?

O

Omar

Gjest
Hørte de på en messe sammen med Dynamic presission forsterker. Låt som audiophysic pleier, men med dyyyp bass og mere ro. Hadde jeg hatt råd, ville disse stått høyt på lista. Kan kombineres med masse forskjellig. Typisk audiophysic.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Håvarhede skrev:
Hørte de på en messe sammen med Dynamic presission forsterker. Låt som audiophysic pleier, men med dyyyp bass og mere ro. Hadde jeg hatt råd, ville disse stått høyt på lista. Kan kombineres med masse forskjellig. Typisk audiophysic.
Det jeg husker tidligere av AP, er hurtighet og stort lydbilde. Kanskje litt snill i lyden, men det er vel annerledes med ringdiskant? Bra at det er dyp bass; liker det og er vant med det fra mine gallos.
De er vel åpne og detaljert også håper jeg?

B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
jeg fikk oppleve caldera på burmester elektronikk, noe som forøvrig er en glimrende match grunnet burmesters organiske klasse-a klang. det er ingen tvil om at dette er en komplett høyttaler. dette er en high-end høyttaler som formidler MUSIKK! ikke noe analytisk kjafs som mye annet der ute. det er nesten litt bortkastet å sitte her å beskrive OPPLEVELSEN, tror du heller bør sette av 1 time eller 2 til demo, det fortjener de!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
No loss of fine detail.
En glimrende høyttaler med en klarhet i lydbildet jeg ikke har hørt maken til.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
BT skrev:
No loss of fine detail.
En glimrende høyttaler med en klarhet i lydbildet jeg ikke har hørt maken til.
Hvordan vil du beskrive dem if. dine Avanti?

B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
man burde heller sammenligne avanti med virgo fremfor avanti med caldera, forskjellene er så store. mens avanti er virgo, "men mer av alt" og kan defineres som high-end, fremstår caldera som en referanse høyttaler i en helt annen liga.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.081
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De merkelappene der skjønte jeg ikke så mye av.

Topp Bunn