Audio Physic Tempo 6 VS AP Scorpio

oyvind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2003
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Noen som har noe erfaringer med disse? Er Scorpio verdt prisforskjellen på ca 15K? Eller kommer man like langt, eller bedre, med en sub for mellomlegget?

Ser at Virgo 3 selges til samme pris som nye Tempo.... Er dette en god kandidat?

Har Spark 3 fra før og skal nå oppgradere litt.... ;D

Resten av anlegget står under.....

Takker for innspill.....

B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
nå skal det nevnes at scorpio er en kjip høyttaler fra AP.
tempo er et kupp til prisen og er mye mer tro mot APs lydfilosofi, slik vi liker det.
skal du først svi av 40 lapper på noen middelmådige scorpio kan du like gjerne gå for virgo 5, prut da vel :=)

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
624
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Ser at Virgo 3 selges til samme pris som nye Tempo.... Er dette en god kandidat?
Hvor ser du det?

Kan bare slenge meg på det Joell sier, spander penger på V5, da vil du ikke ha behov for sub. Det vil du kanskje ha med VIII. Kommer an på rommet. Ellers er VIII en knall ht, men må pares riktig. Har et stort lydbilde og plasserer instr på klart definerte steder. Mulig det ikke var akkurat det du spør etter, men..........

oyvind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2003
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Har sett noen brukte Virgo 3 til rundt 22000 i hvert fall. Sikkert et bra kjøp uansett det

Greit å vite at Scorpio er kjip, hehe. Kjenner ikke til den fra før, men da kan jeg sikkert bare styre unna å gå for et par Tempo 6 :D Virker som en knall høyttaler til relativt overkommelig pris....

Har hørt Virgo 5, den var jo helt vanvittig. Men rundt 50.000 er jo ganske mye penger da....

U

utgatt60135

Gjest
Hifi huset har hatt en nesten ubrukt Virgo III stående lenge. Hadde tenkt å låne den men ble advart mot fokus på mellomtone/diskant. Slank klangbalanse/ lite bass. Stikk motsatt av ProAc. Skjønner at de nye er mer nøytral på på det området. Mitt inntrykk av Scorpio? "Korrekte" og "nøtrale". Stram og litt slank bass. Bra holografi og detaljnivå. Kanskje litt kjedelige ja, engasjerte ikke så mye. Litt overraskende var det at forskjellene opp til Avanti ikke føltes så stor som man skulle tro. Men så var dette butikkdemo da.

M

MPT

Gjest
Hørte Audio Physic Virgo 5 sist jeg var innom OHC, må si jeg ble meget imponert over lyden, men så må det sies at jeg kjente ikke resten av utstyret de ble koblet opp mot. Burmaster var det ihvartfall som ble brukt.

O

Omar

Gjest
Lyngen skrev:
Hifi huset har hatt en nesten ubrukt Virgo III stående lenge. Hadde tenkt å låne den men ble advart mot fokus på mellomtone/diskant. Slank klangbalanse/ lite bass. Stikk motsatt av ProAc. Skjønner at de nye er mer nøytral på på det området. Mitt inntrykk av Scorpio? "Korrekte" og "nøtrale". Stram og litt slank bass. Bra holografi og detaljnivå. Kanskje litt kjedelige ja, engasjerte ikke så mye. Litt overraskende var det at forskjellene opp til Avanti ikke føltes så stor som man skulle tro. Men så var dette butikkdemo da.
Horfor nevner du proac?
Vår gode venn i Bærum liker høyttalere med trøkk i bassen og allroundegenskaper. JM lab og monitor Audio.
Problemet med AP er at de lager tre veis konstruksjoner som nådeløst avslører dårlige opptak. Slik er også Tempo 6 som trolig låter best med super tweaket burmester elektronikk koblet til.

oyvind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2003
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Hehe, ja, da er det kanskje bra jeg har noe Burmester elektronikk koblet til da ;D
Har vært veldig fornøyd med AP, så det er liten tvil om at jeg skal ha det igjen, spørsmålet er liksom hvilken....

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
313
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
oyvind skrev:
Hehe, ja, da er det kanskje bra jeg har noe Burmester elektronikk koblet til da ;D
Har vært veldig fornøyd med AP, så det er liten tvil om at jeg skal ha det igjen, spørsmålet er liksom hvilken....
Få Geir til å låne deg da; hvis du likevel skal ha AP, så gjør han nok det...

O

Omar

Gjest
Vurderte Audiophysic Tempo 6 på densen. Hørte på dem sammen med Densen. Glimrende match. Men kr. 28000 er for dyrt i dag for meg.

Topp Bunn