Høyttalere Audio physic eller Amphion

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
442
Torget vurderinger
7
Har fått demo på Audio Physic Scorpio 2. Syns den var ganske så bra, dog litt lys i mellomtonen på noe musikk kanskje.. Er veldig nysgjerrig på Amphion Prio 620 og, men får ikke hørt den før jeg eventuelt kjøper den brukt. Kommer til å kjøpe full surroundpakke i det merket jeg eventuelt går for. Forsterkeren blir Anthem mrx700. Rommet er 3,59x6,50. Har noen erfaringer med disse, aller helst begge to?😉

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
18
Har erfaring med Amphion og Audio Physic. Topp høyttalere begge merker. Har hørt prio og scorpio, men ikke hjemme. Hadde xenon i mange år før jeg byttet til virgo 5, som ble byttet til virgo 25. Om du kun skulle ha spilt musikk med to kanaler holder jeg en knapp på scorpio. Du tenker deg full hjemmekino pakke i det merket du velger. Da er det vel greit å sjekke hvilke modeller du kan knytte til hovedhøyttalere. Både audio physic og amphion har høyttalere og sub for dette formål.

mvh stereo

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
442
Torget vurderinger
7
Takk.. Til scorpio 2 kikket jeg på celcius3 centeren og sky high on-wall til bakht. Til amphionene hadde det blitt helium 520 center og 520 til bak. Sub er ikke bestemt...

Syns scorpio2 spilte bra. Skal sies at det ble brukt en dyrere T+A integrert, som kanskje vil overgå Anthem receiveren mtp kraft og kontroll. Som jeg vel var inne på i første innlegg, syns jeg noen låter ble litt lyse i mellomtonen. Syns da for eksempel Kef r900 hadde en fyldigere og mer innsmigrende gjengivelse av vokaler. Der ble det da igjen brukt enda dyrere elektronikk😉

Men takk for tilbakemelding😊

Topp Bunn