Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    rørforsterker har iallefall trafoer som beskytter høyttalerene mot DC
    men transistorutstyr er ikke vits å holde varmt uansett.. ASR har bevist at det meste av utstyr yter bedre kaldt.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg følger også omtrent samme opplegget som Håkon beskriver når det gjelder rørutstyr.
    Slår stort sett av alt rørutstyr når jeg ikke gidder høre på musikk,forlater huset,sover,osv. Alt unntatt effekttrinn kan jeg finne på å la stå på døgnet rundt i perioder viss jeg driver å spiller inn nye kondiser,motstander,osv. ,og anser det som ganske uproblematisk.

    Effekttrinn er jeg litt mer bekymret for står på uten tilsyn. Viss ikke sikringa ryker viss noe feiler inni der,så anser jeg de som å vere potensiell brannfelle,og mindre dramatisk,men ille nok,kan de ødelegge høytaler element.
    Og så har man det med at gode rør koster ofte ganske mye,spessielt utgangsrør,og de har sine levetimer.Føles litt meningsløst å sløse den levetiden vekk på å varme opp huset :)
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har eid AI og AN rør utstyr siden 1993 og har alltid slått av utstyret når jeg ikke er hjemme, eller i nærheten. Jeg tar ellers ut alle strømkontakter når jeg drar på ferie. I alle år har jeg hatt 2 mer alvorlige uhell. En Audio Innovations 500 og en Audio Note Kit One som muligens hadde brent ut hvis jeg ikke hadde vært tilstede. I tillegg har jeg antagelig spart en god del penger ved å kunne reagere fort.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Jeg slår på utstyret 30-40 min før bruk. Setter gjerne på ei cd slik at høyttalerene også får litt varmgang.
    Som flere nevner; rør koster penger.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    rørforsterker har iallefall trafoer som beskytter høyttalerene mot DC
    men transistorutstyr er ikke vits å holde varmt uansett.. ASR har bevist at det meste av utstyr yter bedre kaldt.
    Ikke nødvendigvis. Brente mine Merlin med Graaf GM20.
    Jeg vet, dette er en AN-tråd, men siden vi snakker om ASR og transistor så er jeg ikke mer på viddene enn andre 😊
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Tusen takk for mange gode svar!

    Da tolker jeg det dit hen at man bør skru det av innimellom av sikkerhetshensyn.
    Enn så lenge så har jeg ikke effekttrinn med rør. Kun en Dac.

    Da skal jeg hvertfall skru den av i ferier og når jeg ikke er hjemme lenge.

    Så rett og slett det jeg pleier og gjøre i fra før av. :)
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Jeg hadde min tidligere rørforsterker (en Consonance) inne til Service på Jederlabben i Moss, spurt da om det samme, fikk da beskjed om at om den ikke skulle brukes på over 30 min så kunne jeg bare slå av. Men han lever jo av å selge rør også ;-)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^ PQ er jo et eventyr av et menneske, enormt kunnskapsnivå, alltid nysgjerrig på hva og hvorfor.
    I denne artikkelen fremkommer jo dette tydelig, og uansett hvor mye ASR og tilhørende disipler hevder at han er kunnskapsløs og løgnaktig, kan en hver som tør, lytte på et AN-produkt, for så å fortelle at det ikke er transparent.
    Min P3 Tonmeister er et eklatant eksempel; nå med NOS smårør og Psvane toppmodell 300B, så dukker det opp saker og ting i musikken, som jeg ikke en gang her oppfattet tidligere! Jeg er virkelig glad for at noen orker å gå mot strømmen, for akkurat den veien strømmen ser ut til å gå i disse dager, opplever jeg det som et direkte angrep på musikkens sjel.
    :)
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    ^ PQ er jo et eventyr av et menneske, enormt kunnskapsnivå, alltid nysgjerrig på hva og hvorfor.
    I denne artikkelen fremkommer jo dette tydelig, og uansett hvor mye ASR og tilhørende disipler hevder at han er kunnskapsløs og løgnaktig, kan en hver som tør, lytte på et AN-produkt, for så å fortelle at det ikke er transparent.
    Min P3 Tonmeister er et eklatant eksempel; nå med NOS smårør og Psvane toppmodell 300B, så dukker det opp saker og ting i musikken, som jeg ikke en gang her oppfattet tidligere! Jeg er virkelig glad for at noen orker å gå mot strømmen, for akkurat den veien strømmen ser ut til å gå i disse dager, opplever jeg det som et direkte angrep på musikkens sjel.
    :)
    Så enig, så enig! :)
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Det eneste jeg synes er dumt med Peter Qvortrup sine holdninger er at han synes streaming er tull og tøys.

    Med Tidal så klarer jeg ikke å se hvorfor de ikke skal kunne lage en like god streamer som ett drivverk?

    Han syntes jo at CD også bare var tøv, men det har de jo innvistert mye i. Og både dacer og drivverk som de lager er jo kjempebra.
    Skulle gjerne likt og vist hvorfor streaming er så forferdelig å håndtere, kontra en WAW stream fra ett drivverk?
    Skjønner at det er forkjellige formater osv... men er det bare en generell uvilje mot "nymotens tull?

    Hilsen han som er keen på en Audio Note Streamer. :)
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Han syntes jo at CD også bare var tøv, men det har de jo innvistert mye i. Og både dacer og drivverk som de lager er jo kjempebra.
    Skulle gjerne likt og vist hvorfor streaming er så forferdelig å håndtere, kontra en WAW stream fra ett drivverk?
    Skjønner at det er forkjellige formater osv... men er det bare en generell uvilje mot "nymotens tull?
    Kan jo være at streamer er et mye mer komplekst produkt og en annen teknologi. Kompleksitet basert på ulike bruksmønstre og teknologisk fordi en streamer er et dataprodukt. Data-delen krever utviklingsressurser som de kanskje ikke har og en streamer er heller ikke noe som blir "ferdig" Hvilke tjenester som må støttes endrer seg og de ulike tjenestene endrer seg også. Se bare på endringer i Tidal (nå kommer Connect), Spotify som er i ferd med å melde seg på hifi-lyd (kanskje), Apple Music, Airplay 1 vs 2 osv osv

    I tillegg er bruken mye mer kompleks. Med en CD så skal CD basert på en standard puttes i spilleren og spilles av, med en streamer er det noen som har filer lagret lokalt, noen bruker Roon, noen streamer fra X ulike kilder. Alt dette skal ikke bare fungere, men skal leveres med et godt grensesnitt på flere ulike plattformer (IOS android, ulike skjermstørrelser, nettleser osv osv)

    Bare den siste delen, et godt grensesnitt for katalogisering og avspilling vil være et stort hinder for mange produsenter i dag. Kanskje kunne man håpe at AN ville avgrense produktet til bare være streaming (ikke lokale filer) og bare til tjenester hvor man bruker tjenestens grensesnitt (Spotify connect, Tidal Connect mfl) Men det ville kanskje redusere målgruppen så mye at ikke er lønnsomt

    Jeg håper veldig på en AN streamer eller et samarbeid med en ekstern leverandør, men samarbeid er vel ikke helt PQ sin greie ;-)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    AN var med (samarbeidet) på å utvikle et lydkort som får veldig gode skussmål og som faktisk måler bra :)
    Føler AN og PQ sin filosofi er litt sånn "alt er dårlig og feil, helt til vi gjør noe med det". (Not invented here syndrome)
    Er ihvertfall ikke redd å gå mot strømmen.

    En CD blir jo på en måte streamet den også. Om dataene er lagret på en sølvplate eller en server så er metodikken rimelig lik.
    Noen som vet hvordan det går med deres diskret oppbygde dac? Har vært under utvikling i mange år nå.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Enig med llars. En streamer er i prinsippet kun programvare for brukeropplevelse. Selve transporten er i dag superenkelt og billig å lage med dagens SoC (Systen on a Chip) til å håndtere OS, programvare og nettverk.

    Derimot kan transcoding gjøres til noe produktspesefikt som kan skille AN fra andre. Men dette er jo også et fagfelt AN i prinsippet har holdt seg unna med sine NOS CD/DAC produkter. Og transcoding med signaturlyd innbefatter nær alltid oppsampling, — noe PQ mener er diconnected in logic.

    Og trolig et hovedproblem, produktspesifikk transcoding kan/vil gå tapt om medie-leverandør insisterer på å kjøre sin egen programvare i end-point/DAC, — MQA f.eks.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Det eneste jeg synes er dumt med Peter Qvortrup sine holdninger er at han synes streaming er tull og tøys.

    Med Tidal så klarer jeg ikke å se hvorfor de ikke skal kunne lage en like god streamer som ett drivverk?

    Han syntes jo at CD også bare var tøv, men det har de jo innvistert mye i. Og både dacer og drivverk som de lager er jo kjempebra.
    Skulle gjerne likt og vist hvorfor streaming er så forferdelig å håndtere, kontra en WAW stream fra ett drivverk?
    Skjønner at det er forkjellige formater osv... men er det bare en generell uvilje mot "nymotens tull?

    Hilsen han som er keen på en Audio Note Streamer. :)
    Har ved noen anledninger plugget streamer inn i AN DAC, og det ble i hverfall sinnsykt bra, så jeg er ikke så bekymret over hva PQ måtte mene om saken. :)
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Har ved noen anledninger plugget streamer inn i AN DAC, og det ble i hverfall sinnsykt bra, så jeg er ikke så bekymret over hva PQ måtte mene om saken. :)
    Jeg gjør jo også det. Kjører Lumin U1 mini rett inn i Audio Note Dac 3. Og det spiller som bare det. Veldig fornøyd!

    Men etter å ha opplevd den AN daccen kontra ny moderne dac. Så ser jeg ikke bort i fra at hadde AN bare giddet og legge fokus på en streamer, så hadde den sikkert overgått mye nytt og moderne greier.

    Men det er bare min umiddelbare teori.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gjør jo også det. Kjører Lumin U1 mini rett inn i Audio Note Dac 3. Og det spiller som bare det. Veldig fornøyd!

    Men etter å ha opplevd den AN daccen kontra ny moderne dac. Så ser jeg ikke bort i fra at hadde AN bare giddet og legge fokus på en streamer, så hadde den sikkert overgått mye nytt og moderne greier.

    Men det er bare min umiddelbare teori.
    Tja... Er neppe der slaget står, egentlig. Noe spennende hadde de sikkert klart å trylle fram, men neppe noe man kan forsvare å betale 276 000 oljekroner for. :D
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Da får jeg vel melde meg på her i AN klubben...

    Etter lengre tids iherdig googling og lesing på alt av nettforum, falt til slutt valget på en Audio Note OTO SE Signature her hos meg. Har da gått fra Ming-Da 300b (8w) til 10w SET levert av EL84.

    Må si meg meget fornøyd! Her graves det frem detaljer fra kjente skiver jeg aldri har hørt før! Utrolig! Og musikken serveres med sjel og nærve jeg aldri har hørt før! Dæven! Dette er bra!!!!

    Den er kjøpt som demomodell fra Danmark, visstnok «gamle» demomodellen til AN UK.
     

    Vedlegg

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Da får jeg vel melde meg på her i AN klubben...

    Etter lengre tids iherdig googling og lesing på alt av nettforum, falt til slutt valget på en Audio Note OTO SE Signature her hos meg. Har da gått fra Ming-Da 300b (8w) til 10w SET levert av EL84.

    Må si meg meget fornøyd! Her graves det frem detaljer fra kjente skiver jeg aldri har hørt før! Utrolig! Og musikken serveres med sjel og nærve jeg aldri har hørt før! Dæven! Dette er bra!!!!

    Den er kjøpt som demomodell fra Danmark, visstnok «gamle» demomodellen til AN UK.

    Gratulerer så mye! Kos deg! 👍😀
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye! Kos deg! 👍😀
    Takker 🤩 Som det spiller! Nå som jeg etter mange år trodde jeg hadde hørt «mye» og tenkte det kanskje ikke var så mye mer å hente uten astronomiske kostnader, kommer denne nydelige forsterkeren fra AN seilende! Jeg er herved AN fan!!!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Da får jeg vel melde meg på her i AN klubben...

    Etter lengre tids iherdig googling og lesing på alt av nettforum, falt til slutt valget på en Audio Note OTO SE Signature her hos meg. Har da gått fra Ming-Da 300b (8w) til 10w SET levert av EL84.

    Må si meg meget fornøyd! Her graves det frem detaljer fra kjente skiver jeg aldri har hørt før! Utrolig! Og musikken serveres med sjel og nærve jeg aldri har hørt før! Dæven! Dette er bra!!!!

    Den er kjøpt som demomodell fra Danmark, visstnok «gamle» demomodellen til AN UK.
    Gratulerer så mye med OTO. :)
    OTO er en formidabel forsterker, så der har du mange timer med kos foran deg. (y)
    Artig å se en i hvitt. :D

    Hilsen fra enda en AN fan.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Da får jeg vel melde meg på her i AN klubben...

    Etter lengre tids iherdig googling og lesing på alt av nettforum, falt til slutt valget på en Audio Note OTO SE Signature her hos meg. Har da gått fra Ming-Da 300b (8w) til 10w SET levert av EL84.

    Må si meg meget fornøyd! Her graves det frem detaljer fra kjente skiver jeg aldri har hørt før! Utrolig! Og musikken serveres med sjel og nærve jeg aldri har hørt før! Dæven! Dette er bra!!!!

    Den er kjøpt som demomodell fra Danmark, visstnok «gamle» demomodellen til AN UK.
    Så kult! Gratulerer så mye. Tror ikke det er mange som har OTO i den finishen.Ikke umulig at dette er den eneste. Skule gjerne hørt OTO SE Signature!
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Så kult! Gratulerer så mye. Tror ikke det er mange som har OTO i den finishen.Ikke umulig at dette er den eneste. Skule gjerne hørt OTO SE Signature!
    Jeg er usikker på hvor mange det er lagd av disse i hvitt, men jeg synes den er litt kul og annerledes.

    Låter helt utrolig bra! Den har en helt fantastisk bunn, og krefter nok i bøtter og spann til min 50m2 stue...

    Skulle du befinne deg i området Kristiansand er det selvsagt bare å gi lyd så får vi nok klemt inn en Corona-vennlig lytte seanse.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg er usikker på hvor mange det er lagd av disse i hvitt, men jeg synes den er litt kul og annerledes.

    Låter helt utrolig bra! Den har en helt fantastisk bunn, og krefter nok i bøtter og spann til min 50m2 stue...

    Skulle du befinne deg i området Kristiansand er det selvsagt bare å gi lyd så får vi nok klemt inn en Corona-vennlig lytte seanse.
    Ikke så stor sjanse for å ende opp i Kristiansand for tiden, men om det skjer, hører du definitivt fra meg! :) Takk for tilbudet!
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Jeg gjør jo også det. Kjører Lumin U1 mini rett inn i Audio Note Dac 3. Og det spiller som bare det. Veldig fornøyd!

    Men etter å ha opplevd den AN daccen kontra ny moderne dac. Så ser jeg ikke bort i fra at hadde AN bare giddet og legge fokus på en streamer, så hadde den sikkert overgått mye nytt og moderne greier.

    Men det er bare min umiddelbare teori.
    Siden PQ ikke tror på oppsampling og digitale filtre er han slik jeg ser det hemmet til å lage en god transcoder. — den delen av en streamer løsning som lager egenlyd — hvor hele magien ligger i nettopp oppsampling og valg av digitale filtre og støyprofiler. En måte å se på en transcoder er som en avansert mastering kjede med potensiale til å sette i bypass og sende bit-korrekt uten egenlyd.

    Om at PQ gjør en filosofisk U-turn og likevel tar i bruk en moderne 1-bit DAC slik han om han ønker ha støtte for utpakket MQA er han samtidig tvunget til å ha analogdelen i samme kabinet siden MQA ikke tillater digital S/PDIF utgang. Om han velger se bort fra MQA krever det likevel at han gjør om noe av sin tidligere argumentasjon. Og slikt sitter nok enda lenger inne for en som er ansvarlig for mange arbeidsplasser enn oss som allerede sliter med slikt helt uten grunn :)

    Og bare for å klargjøre, digitaldelen i AN sine DAC har ingen magi overhode og er tatt rett ut av dataark for chipene. Altså et resultat av hva man kan forvente få ut av en skoleprosjekt for 17 åringer som tar elektronikkfag, — dermet også godt egnet for DIY ;) Altså har ikke AN noe erfaring å dra vekslser på når det gjelder transcoding for en streamer.

    Greia til AN er I/V konvertering og bruk av analoge filtre for audiobånd sammen resten av den analoge buffer/amp delene.
    Mulig jeg tar feil, men audiodelen tror jeg faktisk er låst til bådbredde for RedBook og DAC i AN sortementet som tar høyere sample hastigheter nedsamples til 44,1kHz.
    Siden filtrene er så nærme våre grensefrekvens og derfor også påvirker audiobåndet mistener jeg noe av det som gjør AN DAC så ørevennelig er samme som skjer i en god Pultec EQ. http://www.vintagewindings.com/tech swag/Pultec-Facts-&-Fiction.pdf
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^^ Jeg eier en interessant parallell til AN DAC'er, i min AMR DAC / Pre er det to DAC'er, en moderne med diverse filtre, samt en gammeldags chip som kan nytes ufiltrert. Sistnevnte gruser den moderne på det meste av musikk med sin livlighet og naturlighet, enten jeg streamer eller spiller CD. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    ^^ Jeg eier en interessant parallell til AN DAC'er, i min AMR DAC / Pre er det to DAC'er, en moderne med diverse filtre, samt en gammeldags chip som kan nytes ufiltrert. Sistnevnte gruser den moderne på det meste av musikk med sin livlighet og naturlighet, enten jeg streamer eller spiller CD. :)
    Det er jeg et sannhetsvitne på! 😁
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    ^^ Jeg eier en interessant parallell til AN DAC'er, i min AMR DAC / Pre er det to DAC'er, en moderne med diverse filtre, samt en gammeldags chip som kan nytes ufiltrert. Sistnevnte gruser den moderne på det meste av musikk med sin livlighet og naturlighet, enten jeg streamer eller spiller CD. :)
    Jeg også favoriserer mine gamle R2R chips. Riktignok er mine implementert med FPGA for å gi støtte for high-res og produsentens egenutviklede filtre/NOS. Altså en moderne avansert digital front-end med delvis valgfri transcoding før vintage DAC chippene.

    Til forskjell er AN sin front-end som overlatt til en CS841x chip som gjør ren re-clocking og transportdekoding fra S/PDIF uten innblanding fra produkts-designer.

    Dette setter muligens mitt forrige innlegg i en bedre sammneheng når jeg sa at AN ikke kan ta med erfaring fra sine DAC design til streaming. Det var ikke ment som kritikk, men for å si at ingen av produtktene deres manipulerer audio i det digitale domenet.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg også favoriserer mine gamle R2R chips. Riktignok er mine implementert med FPGA for å gi støtte for high-res og produsentens egenutviklede filtre/NOS. Altså en moderne avansert digital front-end med delvis valgfri transcoding før vintage DAC chippene.

    Til forskjell er AN sin front-end som overlatt til en CS841x chip som gjør ren re-clocking og transportdekoding fra S/PDIF uten innblanding fra produkts-designer.

    Dette setter muligens mitt forrige innlegg i en bedre sammneheng når jeg sa at AN ikke kan ta med erfaring fra sine DAC design til streaming. Det var ikke ment som kritikk, men for å si at ingen av produtktene deres manipulerer audio i det digitale domenet.
    Ikke helt korrekt.
    Chip: It uses the highest grade Analogue Devices AD1865, 18Bit stereo converter chip solely because we found it to be the best sounding available (yes, even better than the 20Bit versions!).
    Re-clocking: ...has no over sampling, no jitter reduction, no noise shaping and no re-clocking.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Ikke helt korrekt.
    Chip: It uses the highest grade Analogue Devices AD1865, 18Bit stereo converter chip solely because we found it to be the best sounding available (yes, even better than the 20Bit versions!).
    Re-clocking: ...has no over sampling, no jitter reduction, no noise shaping and no re-clocking.
    Om det er re-clocking du hente deg på skjer dette i den digitale audio receiveren fra Crystal som har low jitter on-chip clock recovery. Så vidt jeg vet er det CS841x som er benyttet over hele fjølen og begge versjonene som jeg har sett benyttet har slik funksjon. http://lampizator.eu/lampizator/TRANSPORT/CS8414_receiver.pdf
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Du har sikkert rett, jeg kjenner ikke disse detaljene. Men registrerer at AN hevder de ikke benytter re-clocking, bare.
    Så langt jeg har sett er nok utsagnet delvis korrekt om han refererer til at AN har utelatt å lage sine egne reklokking-design slik mange produsenter benytter i sin markedsføring. Er i seg selv intressant at han bevist går mot strømmen i spørsmål som dette.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    De bruker CS8414 digital receiver chip og AD1865 digital to analog converter chip. Begge deler i samme boks.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det viser seg at jeg trenger en ekstra tung motvekt til min IO Gold, en tungsten motvekt. Denne er selvfølgelig ikke på lager hos Audio Note for øyeblikket.

    Er det noen her som tilfeldigvis sitter på en slik som ikke er i bruk for øyeblikket?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Alternativt: noen som har en av de nyeste armene til Audio Note, altså /II-versjonen, og kan bekrefte hva som medfølger av motvekt(er)?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Apropos diskusjonen om Audio Note streamer tidligere. Dette er en prototype fra AN. Bildet er et par år gammelt, fra Audio Note sin fabrikk i Latvia, som bygger CD-spillere og -drivverk, samt Cobra.

    D0D9E0A0-C9FE-40E7-AEF4-244C2735F2FE.jpeg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.568
    Torget vurderinger
    10
    Bestilt meg et par blå 22 cm drivere men har ikke mottatt dem.

    Freser fronter akkurat nå.

    Noen som kjenner cutout målene?

    Det må vel være standard Seas?

    Ø 220,6 mm
    Cutout ø >186,4 = anbefalt ø 190 mm
    Flens (forsenkning) 5,5 mm
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn