Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Han liker høyttalerene, greit nok det (gjør jeg også :) ) men han bruker ufatterlig mange ord og tid på å fortelle det. Når jeg skummer gjennom de andre videoene hans så er det veldig mye tull og tøys.
    Ikke den fyren jeg gir best kredibilitet.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Hei. Her er noen klipp med informasjon fra en AN-E høyttaler eier. Der er det mye betraktninger og noen tips som kan være verdt å ta med seg. Mvh Kjell
    Hmm, tror jeg ville tatt denne informasjonen med en solid dose salt. Ca. 3:50 ut i denne videoen påstår han at det er "two settings" når man kobler høyttalerkablene inn (single wire) og at det er forskjell på om man kobler kablene på HF eller LF siden. Dette er altså single wire med bridge'en på plass mellom HF og LF. Det var så langt jeg gadd å se.
    Ikke sett dette enda, men det høres fullstendig usannsynlig ut at han mener noe sånt, vel? Det er ikke bare det at han mener "two positions", men bare ordlegger seg litt klønete?
    Tror dessverre ikke det. Jeg lurte litt på om han kun lytter til wooferene, men tror egentlig bare at han innbiller seg en forskjell i lyden basert på hvilke terminaler han plugger kablene i. Det burde i så fall være mest "nøytralt" med en i LF og en i HF.
    For the record så har jeg ingenting imot AN-e (bortsett fra prisen da), har selv eid de en gang og likte de godt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hei. Her er noen klipp med informasjon fra en AN-E høyttaler eier. Der er det mye betraktninger og noen tips som kan være verdt å ta med seg. Mvh Kjell
    Hmm, tror jeg ville tatt denne informasjonen med en solid dose salt. Ca. 3:50 ut i denne videoen påstår han at det er "two settings" når man kobler høyttalerkablene inn (single wire) og at det er forskjell på om man kobler kablene på HF eller LF siden. Dette er altså single wire med bridge'en på plass mellom HF og LF. Det var så langt jeg gadd å se.
    Ikke sett dette enda, men det høres fullstendig usannsynlig ut at han mener noe sånt, vel? Det er ikke bare det at han mener "two positions", men bare ordlegger seg litt klønete?
    Tror dessverre ikke det. Jeg lurte litt på om han kun lytter til wooferene, men tror egentlig bare at han innbiller seg en forskjell i lyden basert på hvilke terminaler han plugger kablene i. Det burde i så fall være mest "nøytralt" med en i LF og en i HF.
    For the record så har jeg ingenting imot AN-e (bortsett fra prisen da), har selv eid de en gang og likte de godt.
    Selv plugger jeg alltid i HF av rent nevrotiske årsaker, men jeg nekter å tro at jeg kan høre om jeg har gjort det ene eller det andre... :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Så et par AN E lx på Finn i går, Til 24 K. Noen minutter senere var de borte. Er lx en fabrikkmodell eller kit?

    Mvh Ole G
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    431
    Antall liker
    288
    Hei igjen. Ja, han prater mye "bambus" i videoklippene, men det er artig å høre andres inntrykk av AN UK produkter.

    Mvh Kjell
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Hei, er det noen som vet om noen gode sider, fora eller tester/erfaringer som omhandler Cobra? Mvh Veleik
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Bildene fra baksiden (se bassporten) viser at det ikke er en fabrikkmodell. Sannsynligvis et kit med uoriginale komponenter i delefilteret.

    EDIT: Var et svar på et innlegg som plutselig ble borte.
     
    Sist redigert:

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Hei Audio Note venner. Jeg sitter i dag på et par Doxa 8.1 Signatur høyttalere som jeg egentlig er godt fornøyd med, men har et par utfordringer: plassering (bør ut i fra vegg) og at jeg føler de må opp et par hakk med volumknotten for at de virkelig får vist seg.

    Nå er det slik at jeg stort sett får spilt på relativt lavt volum, og jeg har ikke mange muligheter iht. plassering (må bl.a stå rimelig nær vegg).

    Har vurdert AN-E tidligere og har liksom ikke slått dem fra meg. Har dessverre ikke fått hørt dem selv, men hvordan er disse med tanke på de utfordringer nevnt over (plassering og spilling på lavere volum)?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tjent med noe annet :) Men for all del. Prøv evt. først med det du har og ta en avgjørelse/videre valg derfra :) En ting er "lydsignatur" og om du liker det, en annen er om det er helt tyst. AN er ganske effektive rakkere så er kilden din noe støyete vil du få det i høyttalerene.

    Doxaene er vel også ganske effektive sånn sett..

    Merk: Jeg har aldri eid AN-E, bare AN-J. De røyk som mye annet i skilsmissen :) Funket bra med det meste egentlig. En gammel Tandberg sølvsuper funket bl.a. Samt en EL84 basert forsterker jeg hadde. PS: Har også hatt noe doxa greier men ikke testet på AN. Jeg ble ikke dus med doxa i det hele tatt.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Tjent med noe annet :) Men for all del. Prøv evt. først med det du har og ta en avgjørelse/videre valg derfra :) En ting er "lydsignatur" og om du liker det, en annen er om det er helt tyst. AN er ganske effektive rakkere så er kilden din noe støyete vil du få det i høyttalerene.

    Doxaene er vel også ganske effektive sånn sett..

    Merk: Jeg har aldri eid AN-E, bare AN-J. De røyk som mye annet i skilsmissen :) Funket bra med det meste egentlig. En gammel Tandberg sølvsuper funket bl.a. Samt en EL84 basert forsterker jeg hadde. PS: Har også hatt noe doxa greier men ikke testet på AN. Jeg ble ikke dus med doxa i det hele tatt.
    Takker igjen 😃. Da starter jeg med å se om jeg kan få hanket inn et par AN-E, bare for å teste. Så får vi se om elektronikken står seg eller om jeg ev må ut på ny runde med test der også. Er jo halve moroa 😉.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Har drevet mine AN-E/D med Rega Brio og Elex-R. Syns egentlig det hørtes riktig så bra ut.
    Fortsatt nysgjerrig på hvordan de lyder med en AN forsterker, men i mangel av det ble det nylig en Dared Saturn Signature rørforsterker.
    Syns det gav et markant løft i forhold til Regaene.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Har et AN-E kit og har spilt mye med en gammel L40 receiver fra NAD (ingen vits i å brenne av rør på innspilling av høyttalere).

    Fungerer mye mye bedre enn en skulle tro. Kunne faktisk levd relativt godt med den rette transistorforsterkeren. Tror Sugden eller First Watt hadde fungert yppelig sammen med AN-E.

    Etter min oppfatning er høyttaleren den absolutt viktigste komponenten i anlegget. Brenn av det meste der og kjøp resten når du får råd. Enig med Bambadoo. AN funker bra på det meste - MEN unngå forsterkere med for mye watt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg nok publisert min aller siste artikkel om hifi, og jeg går ut med flagget til topps:

    Et statement, like mye som en hifi-omtale.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Da har jeg nok publisert min aller siste artikkel om hifi, og jeg går ut med flagget til topps:

    Et statement, like mye som en hifi-omtale.
    Triste saker. At du har publisert din siste artikkel om hifi - ikke artikkelen :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Håkon er absolutt i verdensklasse som HiFi-skribent. Uten tvil, fordi jeg følger hans lydfilosofi, (drit i målinger, dynamikk er gøy, og at lyden engasjerer og at man får "fot") så det er trist at han gir seg! Han er absolutt ėn av den gode gamle skolen, og som jeg har bedt om råd fra, og faktisk ser opp til. Håper du ikke gir deg her på sentralen helt ennå.. Har hatt MYE snadder fra AN, blant annet AN-E kit 03 med hempmebran og black gate i delefilteret, så jeg deler her hans entusiasme også her. Vel blåst! 😀👍
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Så et par AN E lx på Finn i går, Til 24 K. Noen minutter senere var de borte. Er lx en fabrikkmodell eller kit?

    Mvh Ole G
    Hei Ole! Audio Note AN-E LX er fabrikkhøyttalere, og de står fremdeles til salgs. Kjøp de! :)
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei Jan Olav, og takk for (meget godt) tips! Hadde verden vært normal, hadde jeg slått til på momangen. Dessverre har jeg nå blitt sittende med to (!) par høyttalere, og prøver å få solgt i hvertfall ett. Så da får AN E forbli drøm fortsatt.... 😉

    mvh. Ole G
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Her er noen bilder av kit03 flyttet fra loftet og ned i stua. Spiller nå på Cobra fôret fra Sonos. Det spiller nydelig. Jeg har aldri hørt el34 før, så sammenligningsgrunnlaget er dessverre spinkelt. Kombinasjonen fyller stua med uanstrengt godlyd, i alle fall.
     

    Vedlegg

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Høres ut som en knall kombinasjon. Utrolig nysgjerrig på hvordan Cobra låter 😊
    Ville nok spandert på meg stativer til de flotte høyttalerne 😊
     
    Sist redigert:

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Ellers så spiller det bra på gulvet også. Med to ølbrikker under fronten på hver, for å få litt tilt😁
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Funker det så funker det. Men holder en knapp på at du vil merke betydelig forskjeller med tilpassede stativer 😎
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Sikkert fint der, men ikke bare å poppe innom for å høre/låne Cobra😁
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Høyttalerne står i Litauen, men selger har bodd i Norge tidligere (kanskje Danmark også?). Jeg hadde litt kontakt før jeg røk på dine @shaunv
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Gratulasjonerer så mye, Jan Olav. Ble det bedre enn det du hadde, så er det MEEEGET bra! 😀

    Ole G
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.158
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Da har jeg nok publisert min aller siste artikkel om hifi, og jeg går ut med flagget til topps:

    Et statement, like mye som en hifi-omtale.
    et skikkelig solid et og....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn