Hvilke erfaringer har du gjort deg med dac kontra pre? Eller har du kanskje ikke sammenlignet?
Må tilføye at jeg stort sett bruker USB inngangen fra PC, synes det gir best lyd.
Ang AN P1 SE: hva med en Spec pre foran den? Lurer på om den matcher lyden til AN, synes ikke AMR gjør det som pre.
Jeg bruker AMR som pre foran AN P3 Tonmeister, har før benyttet den foran P2 SE Signature. Litt undrende til at du ikke synes det matcher så bra som pre. Nei, den er ikke like gjennomsiktig som en AN pre eller Mi 23, men den er rimelig god.
Som DAC liker jeg best den "gammeldagse" uten filter, dvs i settingen "Classic DAC, Bit Perfect I"
Du har selvsagt rett i at en DAC eller en RIAA med solide utganger direkte inn i effekttrinnet er enda bedre enn via volumkontrollen på AMR 777, men i det daglige er normaldrift mer enn bra nok for meg.
SPEC Pre....? Det har jeg faktisk aldri forsøkt i den sammenhengen. Den er veldig spesiell, og teknisk sett tilpasset SPEC's egne effektrinn. Den er veldig gjennomsiktig, men er litt usikker på om det er tingen for P1, egentlig. Da tror jeg mer på en TVC.