Audio Note, okei selvbygg eller?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
En kompis har lyst til å bygge seg rørforsterker. I tillegg har han lyst til at JEG skal gjøre det samme, siden det er mye morsommere å holde på når man er to :)
Begger er noviser, men vet i alle fall hva som er rettsiden på en loddebolt. Mener jeg har hørt mye positivt om Audio Note sine kits. Noen som kjenner til forsterkerene deres? Er det andre fabrikanter som bør vurderes? Trenger helst ikke koste mye.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.291
Torget vurderinger
4
MAE SET 1

Byggesett fra B Kvanlid (Motron), omkring 6000,-...?
Mener det var en tråd om denne for en liten stund siden. Mye god omtale. Og stod det ikke noe om den i siste eller forrige Fidelity...?

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
er 2,5 watt nok har jeg diagram på verdens enkleste extremt vellydende singleendede triodeforstærker - 6ea7 direkte koblet uden signalkondensatorer! byggepris ca 3000kr

om 10 watt er mere ønskelig - har bob danielak begået en singleended EL509 pentode som jeg har bygget 7 versioner af,også direkte koblet = suveræn basgengivelse og meget detaljeret.byggepris ca 4500kr.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Takk for de forskjellig forslag. Nå blir jo dette et sideprosjekt ift den transistorbaserte hverdag. Men hvem vet, kanskje rør er det eneste saliggjørende?

Oystein1960

Medlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
5
se om du kan få hørt på AN byggesett, hos f.eks. www.upgradeaudio.com
tipper du får deg en av dine største hifi-overraskelse så langt ;)
helt suverene musikalske kvaliteter i de produktene.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Skal du først bygge en rørforsterker, gå for en AN Kit 1. Det er slett ikke uten grunn den har fått legendestatus, dessuten kan den oppgraderes in absurdum senere, og tar du´n helt ut der, er det ikke mye som kan måle seg, uansett pris.
Du har jo upåklagelig smak hva angår hifi, så du må jo følge opp! ;-)

Topp Bunn