Audio Note M3/dac

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Innlegg
138
Antall liker
0
Hei!
Har tenkt på mange diy-prosjekter for sommeren. Har landet på en kloning av Audio Note M3(/4/5/6/8, om du vil), eller en AN dac. Dette kommer an på om jeg får tak i et dac brett med medfølgende godteri eller ikke.
Uansett er det dette utgangssteget som gjelder:

http://www.diyaudio.com/forums/attachment.php?s=&postid=382847&stamp=1083176354

Hvor skal et eventuelt potmeter inn i bildet for å gjøre dette til en preamp? Det er utgangsssteget på den berømte dac 5. Håper på å få realisert et eller til slutt begge prosjektene. Satser på Lundahl trafoer hvis de kan lage noen på bestilling til en fin penge.

Håper på litt tilbakemeldinger til spørsmålet om potmeter, og litt anbefalinger om komponenter! ;)

Mvh.
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Artig prosjekt. Ang trafoer så lager Sowter også trafoer på spesifikasjon. Da jeg bestillte en choke tok det fire uker fra bestilling til forsendelse. Spesifikasjonene var det bare å taste inn på et nettskjema.
 

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Innlegg
138
Antall liker
0
Ok, greit med alternativer. Har god tro på Lundahl, så det blir nok førstevalget etter AN - men hvis jeg skal ha en C-core AN, kan jeg like greit kjøpe en ferdig high-end pre! :)
Kan godt hende dette blir et prosjekt hvor jeg kjøper en og en del når jeg har råd, så kan jeg kanskje bli ferdig til jul.

Hittil tenker jeg slik om utgangssteget:
6x5 likeretting
20h-100uf-20h-100uf-15k-100uf for B+
Er usikker på hvilke kondensatorer jeg skal bruke, men det blir ikke BG. De tar det et døgn å få mest ut av, og det blir dyrt med nos rør.. Forslag er velkommen
Alt av trafoer og choker spesialbestilt fra Lundahl (skal sjekke pris)
Sølvkabler gjennom hele forsterkeren, bortsett fra trafoer
Stepped attenuator fra dz (tror jeg de het)
Audio Note tantalum 2w gjennom hele signaldelen (dyrt, men bra)
Dual mono strømforsyning hvis jeg har råd
Tentlabs regulator til filamentene

Hvis jeg lager dac først;
Black Gate i digital psu
Signatur digitalbrett med I/V trafoer (ca 600$)
Separat psu for digital og anolog, slik at jeg kan ha på digitaldelen hele tiden, og samtidig spare rørene.

Betalte du mye for den choken, Andreas?

Mvh.
 

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Innlegg
138
Antall liker
0
Lundahl lager ikke trafoer i så små kvantiteter.
Skal høre med Sowter og sammenligne prisene med AN.
Vil ha c-core, men det koster! :)
 

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Innlegg
138
Antall liker
0
AN er jo nesten billigere, så går nok for originale trafoer.
Jeg skal begynne å samle deler nå framover, så får vi bare håpe det dukker opp noen bilder her underveis.
Siden mesteparten av delene blir det samme, så har jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal bygge enda. Tar det etterhvert.

Har nytt alternativ til pre:
http://www.drtube.com/schematics/an/m10.gif

Blir ikke så mye dyrere, så går for sjefspreampen om det blir pre! ;)

Mvh.
 

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Innlegg
138
Antall liker
0
Er ganske få trafoer som har en stepdown på 33:1. Er det noen måte jeg kan få en trafo som har andre spesifikasjoner til å fungere like godt i forsterkeren?
 
Topp Bunn