Audio Innovations?

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Innlegg
571
Antall liker
76
Vis vedlegget 187536 Vis vedlegget 187537 Beste Pre jeg har hatt.Liker å bytte litt på og børster støvet av denne titt og ofte :D
Vær opmærksom på linietrinnet står med fuld forstærkning i denne konstruktion,og udgangsniveauet reguleres via potmeteret!
Altså har preèn tårnhøj udgangsimpedans..
Men er du glad for din Serie 800 pre,kan du med stor fordel skifte signalkondensatorerne til filmtyper.
 

isprinsen

Medlem
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
18
Antall liker
3
Vis vedlegget 187536 Vis vedlegget 187537 Beste Pre jeg har hatt.Liker å bytte litt på og børster støvet av denne titt og ofte :D
Vær opmærksom på linietrinnet står med fuld forstærkning i denne konstruktion,og udgangsniveauet reguleres via potmeteret!
Altså har preèn tårnhøj udgangsimpedans..
Men er du glad for din Serie 800 pre,kan du med stor fordel skifte signalkondensatorerne til filmtyper.
Forstår egentlig bare delvis og dtykkevis hva "sander" med dette. Er det skummelt i forhold til Kappa 9.2i og 2x Nad 218 ?
Bør jeg heller satse på en annen pre ? Og slipper å bruke slike ARGON 5481 Y-adapter plug | Hi-Fi Klubben
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Vis vedlegget 180954 Har mulighet til å kjøpe en AI Serie 1000 MC trafo. Finner lite info på nett. Noe å satse på i dag?
Serie 1000 er uendeligt meget bedre end Serie 800
Kan du si noe mere om denne MC trafoen? Har anskaffet den nå, men den passer ikke til min Audio Technica 33EV. AT sin egen AT630 trafo passer faktisk bedre. Har sammenlignet disse 2 trafoene tidligere med an annen pu og da var S1000 en god del bedre..... Hmmm...?
Jeg har vært med så lenge på dette her at jeg vet at matching/tilpassing er alfa og omega. Kan denne tilpasningen oppnås kanskje?
 

Masuharu

Medlem
Ble medlem
09.04.2011
Innlegg
34
Antall liker
15
Hei
Er det noen som kan fortelle meg hvordan pre amp funksjon/kontakter på min s500 fungerer. Er det slik at jeg kan bruke s500 som forforsterker/volumkontroll på foreksempel ett par monoblokker?
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
God kveld.

Er det noen som er i besittelse av eller kjenner til skjema for s200 / S400 ?
For det er da klin umulig å finne på nett.

På forhånd takk.
Jørgen.
 

mrg01

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.05.2012
Innlegg
93
Antall liker
139
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Jeg fant denne gamle tråden her på HFS. Jeg har et uvanlig forespørsel siden er på jakt etter min gamle Audio Innovations 500, og ønsker å finne ut om det er mulig å kjøpe den igjen. Jeg har kontaktet tidligere eier, men han vet ikke hvor forsterkeren befinner seg i dag.

 
Topp Bunn