Audia Flight's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sound of heaven

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Antall liker
    1.015
    Torget vurderinger
    3
    Det er et flytende toppladet drivverk fra Denon.

Sist redigert:

relløm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Antall liker
    206
    Tror ikke jeg vil legge ut navn på de to jeg testet mot . Best å gjøre seg opp en mening selv . Hvis noen er interessert i å lytte på den , kan de stikke innom meg på Jessheim eller Sound of heaven i Drammen .

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    5
    Nå er jeg endelig i mål med hovedanlegget . Ble lang ventetid på Fls 20 Sacd spiller . Veldig fornøyd med den , har testet den mot 2 dyrere spillere ingen tvil om at dette er en topp spiller .
    Fantastisk flott anlegg du har.

Den CD-spilleren hadde vært en drøm å ha i eget oppsett, gratulerer så mye 😊

sound of heaven

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Antall liker
    1.015
    Torget vurderinger
    3
    Vil bare nevne at det etter hvert vil komme streaming modul som vil gjøre FLS20 til et kinderegg i ultra klassen:)(y)

Mvh
    Sound of Heaven

Corison

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Antall liker
    386
    Fikk gleden av å teste Audia Flight FLS20 da jeg hadde en testrunde hjemme ifm kildevalg. Grunnen for at jeg ønsket å teste FLS20 var at jeg hadde hørt rykter om en fantastisk kilde som konkurrerer mot vesentlig dyrere kilder. Mine etablerte referanser er også veldig bra og det fra velkjente merkenavn som jeg har full respekt for. Var ikke forberedt på at valget mitt skulle ende med en klink vinner i favør av FLS20. Det endte også opp med at jeg solgte min forsterker fra en annen produsent og bestilte FLS10 for full synergi (som jeg forøvrig ikke har hørt enda så det er ett lite spenningsmoment).

FLS20 er en perle i mine ører og fleksibel med dac/cd/sacd/streamer og godt med digitale innganger og utganger. Lytteinntrykk kommer etterhvert når FLS20/10 er mottatt og innspilt.

Nå var det denne ventetiden da mens komponentene produseres i Italia :)

Sist redigert:

budinca

Fersking
    Ble medlem
    29.05.2026
    Antall liker
    0
    Sted
    city
    I also have the Fls 9 on the second system. I prefer it to the Fls 10. It has a very good preamp section. It has a warm soundstage, plays effortlessly.
    I'm considering purchasing either the FLS1+4, FLS9, or FLS10 for my Accordo Essence. Which one would you recommend? I mainly listen to opera and string music.

budinca

Fersking
    Ble medlem
    29.05.2026
    Antall liker
    0
    Sted
    city
    Fls 1 and 4 is the best , but cost a lot more .
    That's the problem...the prices have almost doubled in the last 5 years in my country.😩
    I've heard that FLS10 is colder than FLS1+4 and doesn't go well with the warmer Accord Essence. Is that true?

relløm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Antall liker
    206
    I have Tried all of them on Essence . I think that Fls 9 is a little bit warmer sound than Fls 10 .

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har hatt både FLS9 og FLS 10 i flere uker og et par-tre uker samtidig for å teste de imot hverandre.

Jeg hadde FLS9 først og synes den er veldig bra. Liker sounden av den veldig godt og en forsterker som man kan leve lykkelig med.

Men så ble det slik at superservicen og vennligheten til Jess/ @sound of heaven lot meg få prøve FLS10 også. Umiddelbart opplevde jeg den som litt kaldere og friskere, jeg har en historikk med mye utstyr som har vært på den varme siden og trives aller best på den banehalvdelen. Så umiddelbart tenkte jeg at FLS9 traff meg bedre.

Men Jess ba meg teste ut litt mer før jeg tok en avgjørelse. Så jeg gjorde nettopp det. Det er jo ikke så ofte man har sjansen til å sammenligne kandidatene side som side, men det hadde jeg og koplet litt frem og tilbake. Det som først slo meg som friskere med FLS10 viste seg å være at den er mer oppløst og luftig, og spesielt instrumentseparasjonen er et knepp opp. Og det føles som uendelig med krefter i den, går ikke tom på mine høyttalere i hvert fall.

Dette var kortversjonen av mine inntrykk som endte med å koste meg noen kroner ekstra, men var verdt det for min del. Uansett er FLS9 en habil forsterker og man trår ikke feil ved å velge den.

Kan på det sterkeste anbefale handel med Jess, har vært en glede hele vegen og oppfølgingen er eksemplarisk. Fantastisk kar :giggle:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn