Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Den ene øreputa til min LCD2 har lett for å løsne og falle av. Merkelig, siden jeg faktisk aldri har tatt dem av. Ser at de bare er festet med en klebelig masse. Har noen noe tips på noe nytt klebelig jeg kan legge på for at de ikke skal falle av ?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De bruker 3M dobbeltsidige taperinger, så dobbeltsidig tape som du kutter til. :)

    Bruk bittelitt rødsprit for rengjøring av gammelt lim først.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    De bruker 3M dobbeltsidige taperinger, så dobbeltsidig tape som du kutter til. :)

    Bruk bittelitt rødsprit for rengjøring av gammelt lim først.
    Takker for tipset. Jeg har dobbeltsidig tape. At jeg ikke tenkte på det :confused:
     

    Lars-Aksel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2005
    Innlegg
    82
    Antall liker
    4
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    1
    Til lcd-2.2 eiere: Hvilken headamp med dac anbefaler dere til rock mettal og elektronika?

    sånn max 6000kr ny...
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Du trenger noe med mye kraft får å virkelig få maks ut av LCD-2 med elektronisk musikk, ellers blir det for lite dynamikk & bassen blir ikke like tight å punchy.
    Til 6000kr... Oi det blir vanskelig....
     

    Lars-Aksel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2005
    Innlegg
    82
    Antall liker
    4
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    1
    Ok, la oss si 5000 på bruktbørsen da...

    V200, koster ikke den over 8k, og enda mer med dac kortet?
     

    Lars-Aksel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2005
    Innlegg
    82
    Antall liker
    4
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    1
    Må også spørre, hva med burson ha160d som ligger på brukten nå?
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Kan skrive under på at g103 driver audeze helt fint, til en akseptabel pris. Da får du råd til et par vegan pads og ekstra headband poslstring også.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Må også spørre, hva med burson ha160d som ligger på brukten nå?
    Jeg har bare eid Burson The Conductor, men etter min mening så får de ikke det trøkket man kan få med en typ kraftigere forsterker.
    Det blir litt som å kjøre en Ferrari rundt i byen kontra å kjøre den på bane.
     

    Lars-Aksel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2005
    Innlegg
    82
    Antall liker
    4
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    1
    Ok, så burson er generelt sett ikke så god match med lcd-2

    Har kikka litt på lake people, og alle nevnte violectric har dac option,
    men ingen av de har vanlig linjesignal ut. jeg kunne hatt bruk for det også

    g103/g109 har ikke dac option som jeg kunne se...

    Eneste jeg fant med dac og linje ut var DAC C460-H. Er den noe bra?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ok, så burson er generelt sett ikke så god match med lcd-2

    Har kikka litt på lake people, og alle nevnte violectric har dac option,
    men ingen av de har vanlig linjesignal ut. jeg kunne hatt bruk for det også

    g103/g109 har ikke dac option som jeg kunne se...

    Eneste jeg fant med dac og linje ut var DAC C460-H. Er den noe bra?
    Jeg lkikte Burson Conductor svært godt med LCD-2.1 og LCD-3, men den har en litt annen lyd enn Violectricen, og klemmer ikke like saftig til i bunnen, men fremstår mer kontrollert. Den smeller til når den skal - jeg syntes den låt veldig bra med Audezene mine.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tror de Rev.1 jeg solgte var det fineste eksemplaret av rev1 ever. Det var FLAWLESS etter at de fikset dem pga sprekker i terminalene. De ga meg rev.2 pads som var lysår bedre enn tidlig rev1. De nye terminalene fra rev2 og ut er mye bedre også. Kablene sitter ikke og gnager deg på skuldrene hvis du vrir på knollen.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Obs obs!!!

    Last night, Februrary 28th, there was a break-in and robbery at Audeze. About $250,000 of headphones were stolen. We're a relatively small company and this is a real blow. Audeze asks everyone to let us know if offered LCD headphones at a deal that’s too good to be true. You should be highly suspicious if anyone other than an Authorized Audeze dealer offers you our headphones for sale at a reduced price. We don't allow our dealers to sell via Amazon, eBay, Craigslist etc., so deals on these sites should be carefully researched before purchase. You should also be very concerned if their headphones do not have a serial number, or the seller refuses to give you the serial number before purchase. All Audeze headphones have a serial number on the inside of the adjusting block. We'll soon publish a list of all stolen products’ serial numbers. In addition, Audeze is offering a $10,000 reward for information leading to the arrest and conviction of the thieves. If you have any information or questions, please write to: support@audeze.com. While it does not appear any EL-8s were stolen (they were in a different area of our warehouse), due to the police investigation and general disruption, you should expect a few days’ delay in EL-8 shipments.
    Thanks, The Audeze Team
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Obs obs!!!

    Last night, Februrary 28th, there was a break-in and robbery at Audeze. About $250,000 of headphones were stolen. We're a relatively small company and this is a real blow. Audeze asks everyone to let us know if offered LCD headphones at a deal that’s too good to be true. You should be highly suspicious if anyone other than an Authorized Audeze dealer offers you our headphones for sale at a reduced price. We don't allow our dealers to sell via Amazon, eBay, Craigslist etc., so deals on these sites should be carefully researched before purchase. You should also be very concerned if their headphones do not have a serial number, or the seller refuses to give you the serial number before purchase. All Audeze headphones have a serial number on the inside of the adjusting block. We'll soon publish a list of all stolen products’ serial numbers. In addition, Audeze is offering a $10,000 reward for information leading to the arrest and conviction of the thieves. If you have any information or questions, please write to: support@audeze.com. While it does not appear any EL-8s were stolen (they were in a different area of our warehouse), due to the police investigation and general disruption, you should expect a few days’ delay in EL-8 shipments.
    Thanks, The Audeze Team
    Sick... Stakkars folk. Så det er rundt 125-250 stk LCD2/3/X/XC som er stjålet hvis det er snakk om retail, og sikkert det doble hvis det er snakk om deres priser. Megabummer for dem hvis markedet floodes av 125-500 par med cans.

    Tror tyvene kommer til å få problemer med å shifte dette. Det er ganske mange par de skal bli kvitt, og da må de sikkert ty til nett, noe som vil gjøre det lett å finne ut hvem det er.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg må vel ha nye yokes visst jeg skal benytte slik, da jeg har dem nesten ut på maks.
    Har sendt mail til Audeze at det hadde vært nice med hodebånd slik som LCD-Z prototypen.
    De vil vel bli mulig å kjøpe slikt håper jeg!
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har de helt ut, og den greia jeg linket til funker som bare det. Kunne kanskje tenkte meg at de satt 1cm lengre ned, men jeg overlever inntil videre. Point being: Prøv først med bare hodebåndet, så kjenner du fort om du trenger nye yokes.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da røk driverne i mine LCD-3 for andre gang, nesten nøyaktig ett år etter de ble sendt på service over dammen for det samme. Audeze er supre på service og jeg håper det ordner seg denne gangen også, men ikke så gøy hvis dette blir en årlig greie.

    Også jeg som fikk Hegel HD25 i posten i dag:(
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da røk driverne i mine LCD-3 for andre gang, nesten nøyaktig ett år etter de ble sendt på service over dammen for det samme. Audeze er supre på service og jeg håper det ordner seg denne gangen også, men ikke så gøy hvis dette blir en årlig greie.

    Også jeg som fikk Hegel HD25 i posten i dag:(
    Kjipt å høre om LCD3. Men gratulerer med en kanondac, HD25 er skikkelig bra :)
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har i alle fall fått testet DAC-en litt. Tror absolutt Audeze liker Hegel, Absolut :) I alle fall et langt steg opp fra min Burson Conductor så da har jeg oppnådd noe positivt heldigvis. Men er interessert i hva du ikke likte med Hegel og Audeze?

    Ardilla: Takk! Høres lovende ut :)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Bare noe jeg sa siden dine LCD-3 røk samme dag du fikk Hegel :D

    Er litt bekymret for jeg skal få samme problem driver...
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hah! Tok den nå :rolleyes:

    Edit: Denne gangen bare skjedde det. To dager eller noe uten bruk og så var det helt stille når jeg kom hjem fra jobb. Forrige gang spraket det litt i venstre driver når jeg justerte på selve headsettet før den datt helt ut. Kan poengtere at selve headsettet alltid står plassert i Omega-stativet mitt eller blir ikke misbrukt av andre.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hah! Tok den nå :rolleyes:

    Edit: Denne gangen bare skjedde det. To dager eller noe uten bruk og så var det helt stille når jeg kom hjem fra jobb. Forrige gang spraket det litt i venstre driver når jeg justerte på selve headsettet før den datt helt ut. Kan poengtere at selve headsettet alltid står plassert i Omega-stativet mitt eller blir ikke misbrukt av andre.
    Hvilken versjon av LCD-3 har du?
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    LCD-3 med fazor (de installerte fazors i dem når de var på service i fjor).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    LCD-3 med fazor (de installerte fazors i dem når de var på service i fjor).
    De har jo hatt ulike varianter av membranene også, men ikke lett å vite hvilke du har, da. Og kanskje det er irrelevant.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fikk mine LCD-3 tilbake fra service forrige helg! Endelig virker de igjen! Surt å være uten nesten en måned men superservicen til Audeze gjør det verdt det! :) Men, har jo forsåvidt blitt litt skeptisk til holdbareheten på disse. Service #2 dette, og jeg får nok ikke sendt dem tilbake altfor mange ganger til før de begynner å ta seg betalt for serivcen. Har jo et håp om at jeg kan ha disse i mange mange år til.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    EL-8 får slakt overalt. Visstnok anemiske og sykt skarpe i toppen. Samtidig har de sendt ut en del par med feil og mangler. Noen som har skaffa dem her på berget ?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    EL-8 får slakt overalt. Visstnok anemiske og sykt skarpe i toppen. Samtidig har de sendt ut en del par med feil og mangler. Noen som har skaffa dem her på berget ?
    Jeg har EL8C på hodet akkurat nå. De er hverken anemiske eller sylskarpe, men de har klart mer edge i toppen enn LCD-serien. De låter bra rett ut av iPhone, men enda bedre med forsterker. Flott byggekvalitet, vesenylig bedre komfort enn LCD-serien, fantastisk isolasjon mot lyder utenfra. De er i sum de beste velisolerende klokkene jeg har prøvd (mange lukkede klokker isolerer som kjent dårlig)
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nice! Flott at noen her på berget har skaffet! Leste mye dritt på headfi i begynnelsen, dette er jo lovende.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn