Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Du burde starte en klokkewiki... :) Snart tid for det.
    Nettopp! Det har slått meg at vi mangler en egen avdeling for å definere hvordan hodetelefoner skiller seg fra andre objekter. Hva er likhetene mellom objekt type X og en typisk hodetelefon, liksom.
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Du burde starte en klokkewiki... :) Snart tid for det.
    Nettopp! Det har slått meg at vi mangler en egen avdeling for å definere hvordan hodetelefoner skiller seg fra andre objekter. Hva er likhetene mellom objekt type X og en typisk hodetelefon, liksom.
    Glimrende ide. Vi kunne også starte en egen avdeling hvor vi diskuterer hvem som ligner mest på prinsesse Leia: Audeze-brukere eller HD-800-brukere.

    Supernerdene blant oss kan ta den helt ut og diskutere om undertegnede er en "Loevhagen-wannabe" når undertgende før 17 mai forhåpentlig er den lykkelige eier av både LCD-X og Steinhart OVM.
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    LCD-2 sammen med Wow Audiolab L1 er enormt bra. Nok effekt er det også. Lyden blir ekstremt ryddig selv ved høyt volum. Bassen har jeg aldrig hørt så bra før nå.
    1.jpg
    Ser også meget godt ut.
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Heisann. Ikke ny på forumet, men mitt første inlegg.

    Har per idag LCD-2 med Violectric V200 (USB) og tenker å oppgradere til LCD-3. Bør jeg bytte forsterker/DAC?

    Hvilke alternativer bør jeg vurdere? Både brukt og nytt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    1 Hvorfor vil du oppgradere?

    2 Har du vurdert LCDX? Jeg vil tro den matcher bedre med V200

    3 LCD3 og V200 er ikke en optikomboombo, iMo, det blir litt for tilbakelent. Gode amper med LCD3 jeg selv kjenner godt er Mjolnir, Taurus, WA22.
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Oppgraderingsuhyret har kommet tilbake. Blir salg av V200 (usb), LCD-2 og Fostex TH-900 ved bytte til LCD-3 + amp.

    Hvilken av de ampene var mest strømsterk og ga mest punch?

    LCD-X er fine, men vil ha flaggskipet når jeg først skal bytte.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Oppgraderingsuhyret har kommet tilbake. Blir salg av V200 (usb), LCD-2 og Fostex TH-900 ved bytte til LCD-3 + amp.

    Hvilken av de ampene var mest strømsterk og ga mest punch?

    LCD-X er fine, men vil ha flaggskipet når jeg først skal bytte.
    Jeg foretrekker WA22>Taurus>Mjolnir, men alle er bra. WA22 har færrest watt på papiret men gir ikke mindre punch enn de andre. Det ligger en WA22 på bruktbørsen for tiden, om jeg ikke tar feil. Det fine med den er at du kan tune lyden ganske kraftig i ulike retninger med forskjellige rør.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Man får mer punch med LCD-2 og Auralic Taurus (eller Woo Audio WA6-SE) enn med LCD-3 og Taurus. LCD-3 har i utgangspunktet ikke den samme funfactoren som LCD-2 (og jf. Loevhagen LCD-X) har. Det var pga dette (og at jeg hadde andre stereoprioriteringer for LCD-3-pengene) at jeg i sin tid solgte LCD-3 og beholdt LCD-2.

    LCD-3 er mer oppløst, men har mer tilbaketrukne mids og ikke like saftig punch som LCD-2. De er på en måte høfligere enn LCD-2, men LCD-2 er jo ikke pågående de heller, så...

    Skal du ha førsteklasses punch, så er det digg med V200 og Denon AH-D7000, kan jeg fortelle, men der får du ikke oppløsning på høyde med LCD-2, og basskvaliteten er heller ikke like god, men det er mye, mye mer thump. Taurus og D7000 fungerer også strålende, men Taurus er ikke like mørk i klangen som V200.

    V200 og LCD-3 er nok etter alt å dømme for de som virkelig vil ha det mørkt.

    Etterklangen i V200 og LCD-2 får du ikke med Taurus og LCD-2, men du får en mye raskere lyd. Ting virker mer presis, er noe lysere, men samtidig veldig behagelig.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    LCD-3 er mer oppløst, men har mer tilbaketrukne mids og ikke like saftig punch som LCD-2. De er på en måte høfligere enn LCD-2, men LCD-2 er jo ikke pågående de heller, så...
    Ville kanskje heller sagt det slik at både LCD-2 og 3 har fremhevede mids, og at treern er mer tilbaketrukket sammenlignet med LCD-2 men nærmere det jeg vil definere som nøytralt nivå. Men LCD-3 er langt fra tilbaketrukket. :)
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Det har for øvrig hendt at det har vært store produksjonsforskjeller mellom enkelte av Audezes LCD-3 modeller, men man kan kanskje håpe at de har fått orden på produksjonskjeden nå som de har holdt på noen år.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    LCD-3 er mer oppløst, men har mer tilbaketrukne mids og ikke like saftig punch som LCD-2. De er på en måte høfligere enn LCD-2, men LCD-2 er jo ikke pågående de heller, så...
    Ville kanskje heller sagt det slik at både LCD-2 og 3 har fremhevede mids, og at treern er mer tilbaketrukket sammenlignet med LCD-2 men nærmere det jeg vil definere som nøytralt nivå. Men LCD-3 er langt fra tilbaketrukket. :)
    Mer enig med tittentei, Lcd-3 har mer tilbaketrukket mids enn LCD-2 - men det er ikke de hodetelefonene med minst fremhevede mids, nei. Jeg opplever LCD-3 som naturlige og "nøytrale" i mellomtonen, og noe mørke i toppen. De har en unik klang jeg elsker, men kan forstå at tittentei opplever LCD-2 - spesielt rev.1 - som mer morosamme.
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Så LCD-3 trenger nødvendigvis ikke å være en oppgradering etter mine behov. Kan nevne at jeg har Fostex TH-900 og ikke er 100% fornøyd med lyden i de. Da foretrekker jeg LCD-2. Liker veldig godt Infected Mushroom, Pendulum og eller rock og gammel pop.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Solgte TH-900 fordi de ble for skarpe for min smak. Hører også på Infected, Trentemøller, Akufen, Pendulum, ... (men er glad i all slags musikk), og på slik musikk synes jeg definitivt at LCD-2 er mer moro. Ville lest spesifikt om LCD-3 vs LCD-X på din musikksmak. Loevhagen her inne har vel sagt at LCD-X er det LCD-3 skulle ha vært. Altså, LCD-3 er veldig bra (men muligens mer egnet for jazz og den slags?), men om det er punch du er ute etter, så tror jeg ikke LCD-3 er riktig.

    Det var også en fyr her inne som var ute etter punch. Han gikk vel for LCD-2 og Mjolnir, og sa at det ble veldig bra, men har ikke hørt komboen selv.

    Hvis du skal ha mye punchbass, så er dessverre lukket konstruksjon det beste. Da lider dessverre mange andre lydmessige egenskaper.

    Sommersprosse er en skikkelig punchbassmaskin. Kanskje ardilla kan sjekke punch i LCD-2 kontra LCD-3 på Taurus, WA22, V200? Link til låta: Boris Brejcha – Sommersprosse. På dypbass og "hammerbass" er I Am Legion – Warp Speed Thuggin' veldig bra å teste. ;)
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    LCD-3 er mer oppløst, men har mer tilbaketrukne mids og ikke like saftig punch som LCD-2. De er på en måte høfligere enn LCD-2, men LCD-2 er jo ikke pågående de heller, så...
    Ville kanskje heller sagt det slik at både LCD-2 og 3 har fremhevede mids, og at treern er mer tilbaketrukket sammenlignet med LCD-2 men nærmere det jeg vil definere som nøytralt nivå. Men LCD-3 er langt fra tilbaketrukket. :)
    Mer enig med tittentei, Lcd-3 har mer tilbaketrukket mids enn LCD-2 - men det er ikke de hodetelefonene med minst fremhevede mids, nei. Jeg opplever LCD-3 som naturlige og "nøytrale" i mellomtonen, og noe mørke i toppen. De har en unik klang jeg elsker, men kan forstå at tittentei opplever LCD-2 - spesielt rev.1 - som mer morosamme.
    Jeg tror i grunn vi ikke er så veldig uenig. Jeg liker en U formet frekvensrespons og mener også det er det beste, og Audeze er motsatt formet med at den etter min mening har for lavt dypbass og trebleresponsnivå, eller for høye mids alt etter som om man ser glasset som halvfullt eller halvtomt. To minus blir ikke en pluss i min bok selv om det er slik i matematikken.
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Solgte TH-900 fordi de ble for skarpe for min smak. Hører også på Infected, Trentemøller, Akufen, Pendulum, ... (men er glad i all slags musikk), og på slik musikk synes jeg definitivt at LCD-2 er mer moro. Ville lest spesifikt om LCD-3 vs LCD-X på din musikksmak. Loevhagen her inne har vel sagt at LCD-X er det LCD-3 skulle ha vært. Altså, LCD-3 er veldig bra (men muligens mer egnet for jazz og den slags?), men om det er punch du er ute etter, så tror jeg ikke LCD-3 er riktig.

    Det var også en fyr her inne som var ute etter punch. Han gikk vel for LCD-2 og Mjolnir, og sa at det ble veldig bra, men har ikke hørt komboen selv.

    Hvis du skal ha mye punchbass, så er dessverre lukket konstruksjon det beste. Da lider dessverre mange andre lydmessige egenskaper.

    Sommersprosse er en skikkelig punchbassmaskin. Kanskje ardilla kan sjekke punch i LCD-2 kontra LCD-3 på Taurus, WA22, V200? Link til låta: Boris Brejcha – Sommersprosse. På dypbass og "hammerbass" er I Am Legion – Warp Speed Thuggin' veldig bra å teste. ;)
    Nå reiser desverre mine LCD-2 til de amerikanske stater for utskifting av trerammer. Sitter derimot med TH-900 på ørene og smiler til den flotte musikken, men hadde nok smilt mer med Audezene på hodet. Musikken som har gitt meg mest frysninger av LCD-2'ne er Lindsey Stirling & Peter Hollens - Skyrim og Heart - Stairway to heaven (Kennedy Center Honors). Artig at Heart gjør den så bra at Robert Plant tar til tårene, søk den opp på youtube om den er u-hørt/sett
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tror i grunn vi ikke er så veldig uenig. Jeg liker en U formet frekvensrespons og mener også det er det beste, og Audeze er motsatt formet med at den etter min mening har for lavt dypbass og trebleresponsnivå, eller for høye mids alt etter som om man ser glasset som halvfullt eller halvtomt. To minus blir ikke en pluss i min bok selv om det er slik i matematikken.
    Audeze er jo flat som en kakepanne helt til oppi diskanten, så det må vel bare være èn minus, men du har rett - vi er nok enige bare har ulike preferanser =)
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Flat som en pannekake er det som er problemet. Det kan argumenteres for at nøytralt ikke er en flat frekvensrespons men en 5dB hevning fra 20hz til 150hz.

    Med resultatene fra den nyeste target respons kurven lagt til kommer Audezes fremhevede mids bedre fram. Kurven i rød/blå er etter min mening mer representativt for hvordan Audeze låter. Veldig mids preget og ikke nøytralt. Edit: Jeg skal ikke uttale meg for bastant fordi decay-time kan ha en påvirkning, ??? men jeg brukte ofte tilføre denne EQ boosten over bass-range også på Audeze.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^Vel - det er flere målinger som viser den flateste kurven jeg har sett, hvertfall. Vi velger våre kilder etter våre fordommer .P
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Jeg skjønner hva du mener, og noen liker kanskje å se på flattmålende frekvensreponskurver og synes det er bra, men gir du folk flest en flattmålende hodetelefon og muligheten til å justere bassnivået selv viser det seg at en 5dB bass-boost fra 20hz til 105hz fra er det både folk flest og "trained listeners" ender opp med.

    Ergo er flattmålende bassrespons ikke å foretrekke. Og det er min erfaring i praksis også. Og denne 5dB bass-boosten er noe jeg har EQet i godt over ett år allerede nå, og det var før disse artiklene ble publisert lenge før jeg ble kjent med artiklene og resultatet av forsøkene i dem. Så at jeg velger kilder etter preferanser er å strekke det langt. Det har heller vært motsatt ved at forskning faktisk bekrefter mine preferanser.

    (2013). Olive, Sean; Welti, Todd; McMullin, Elisabeth. AES E-Library � Listener Preferences for Different Headphone Target Response Curves

    (2013). Olive, Sean; Welti, Todd; McMullin, Elisabeth. AES E-Library � Listener Preferences for In-Room Loudspeaker and Headphone Target Responses
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Fikk solgt Fostexene mine i dag. Har også anledning tik å selge V200 om jeg vil, samt LCD-2 når de kommer tilbake fra statene.
    Har en par spørsmål fra dere erfarne high-end/hifi-folk.

    Først presenterer jeg mine behov/min bruk:

    Kjører utelukkende gjennom USB fra PC, ingen andre kilder. Kjører et Wimp-abbonement med FLAC.
    Digger LCD-2 sammen med V200, men tror det kan bli enda bedre.
    Hører som sagt på mye forskjellig, men ikke jazz, blues og klassisk.

    Er veldig usikker på om jeg skal selge LCD-2 eller ei. Har mulighet til å bruke ca. 15k på DAC/AMP om de forblir i oppsettet.


    Spørsmål:
    1. Er det lønnsomt å kjøpe WA22 og en passende DAC til den etter hvert? Har en Musical Fidelity M1 jeg kan bruke i mellomtiden.
    2. Er et balansert oppsett optimalt ved bruk av USB?
    3. Må jeg ofre mye bass og spenstighet ved bytte til LCD-3?
    4. Er jeg gal som ønsker å bruke så mye penger på noe jeg ikke har særlig greie på?
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    1. Lønnsomt. Tror ikke du blir rik av å kjøpe den. ;D Har ikke hørt den, det er nok bare ardilla som er aktiv her inne og har hørt den, og han kommer til å si at det er det beste ever. :) Den er jo bedre enn WA6-SE og jeg likte WA6-SE ekstremt godt med både LCD-2 og LCD-3.

    2. Balansert eller ubalansert har egentlig ikke så mye å si "oppgraderingsmessig" og generelt innen headfi, vil jeg påstå. Fordelen med balansert drift er mindre støy (pga kansellering av støy), men har aldri vært ute for utpreget støy innen headfi med ubalansert heller***. Det finnes headamper som lar deg kjøre både balansert og ubalansert, f.eks. Auralic Taurus. Der er det forskjell på lyden i de to utgangene. Det samme gjelder hvor mye effekt man får ut ved en gitt impedans. En annen ting som kan føre til forskjellig lyd er at termineringene har forskjellig impedans. Personlig foretrakk jeg ofte den ubalanserte utgangen på Auralic Taurus veldig ofte.

    Hvis du planlegger å kjøpe WA22, så må du kjøre balansert for å få fullt utbytte av den, siden den kun leverer halve effekten ved single ended. Husk også at det ikke er alle hodetelefoner som har mulighet for balanserte kabler uten at du begynner å lodde om ting.

    Hvorvidt du kjører USB eller ikke har ingen betydning for om du skal velge single ended eller balansert. USB er digitaloverføring, mens balansert overføring skjer analogt.

    3. Av personlig erfaring med begge hodetelefonene i eie ganske lenge sammen med mange amper (f.eks. Woo Audio WA6-SE) og det jeg har lest fra andre her inne, vil jeg påstå det. Men som vi sier her inne hele tiden, så er det ingenting som troner egne erfaringer.

    4. Ja, akkurat som 99 % inkl. undertegnede innen lydhobby. Er så mye lurium som er priset helt hinnsides for en vanlig person at det er helt lættis. :)

    ***Med Woo Audio WA2 (ikke WA22) hadde jeg ganske utpreget støy med 6AS7G-rør i kombo med lavimpedante hodetelefoner. Rørforsterkere kan være vriene og sensitive for interferens utenfra, man kan få mikrofoniske rør og mye annet rart. Transistor er mer stabilt og stille, men man får ikke rørlyden da. Woo Audio WA2 (igjen, ikke WA22) og HD 650 var helt magisk, men ville aldri hatt den til verken LCD-2 eller LCD-3. WA6-SE hadde jeg aldri støy med, men hadde et mikrofonisk rør.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fikk solgt Fostexene mine i dag. Har også anledning tik å selge V200 om jeg vil, samt LCD-2 når de kommer tilbake fra statene.
    Har en par spørsmål fra dere erfarne high-end/hifi-folk.

    Først presenterer jeg mine behov/min bruk:

    Kjører utelukkende gjennom USB fra PC, ingen andre kilder. Kjører et Wimp-abbonement med FLAC.
    Digger LCD-2 sammen med V200, men tror det kan bli enda bedre.
    Hører som sagt på mye forskjellig, men ikke jazz, blues og klassisk.

    Er veldig usikker på om jeg skal selge LCD-2 eller ei. Har mulighet til å bruke ca. 15k på DAC/AMP om de forblir i oppsettet.


    Spørsmål:
    1. Er det lønnsomt å kjøpe WA22 og en passende DAC til den etter hvert? Har en Musical Fidelity M1 jeg kan bruke i mellomtiden.
    2. Er et balansert oppsett optimalt ved bruk av USB?
    3. Må jeg ofre mye bass og spenstighet ved bytte til LCD-3?
    4. Er jeg gal som ønsker å bruke så mye penger på noe jeg ikke har særlig greie på?
    1. Lønnsomt - som i en god økonmiskinvestering - tviler jeg på om det er, men det kan gi mye glede :) IMO er ampen myyyye viktigere enn dacen.
    2. Balansert eller ei handler egentlig bare om hvordan ampen er konstruert. Er den optimalisert for balansert signal er det veien å gå, hvis ampen ikke er det er det like greit å gå ubalansert. Noen av verdens beste forsterkere er ubalansert, så det er inngen absolutte svar her.
    3. Nei. Men LCD-3 er litt høfligere og mer raffinert. Den graver minst like dypt i bassen - og vi er fremdeles på Audezeplaneten. LCD-2 er likere LCD-3 enn noe annet jeg har hørt egentlig. Jeg opplever at WA22 kan gi LCd-3 noe av den samme spensten som LCD-2 har.
    4. Jeg er ikke den rette til å svare på dette - men hvis det du planlegger å gjøre kvalifiserer til galskap så finnes det dem som er mye, mye galere enn deg. Ingen nevtnt, ingen glemt. Så lenge du spør her inne får du det svaret du vil ha. Se på det slik: Hva bruker ikke folk på feks unødvendig oppussing? Men jeg er ikke akkursat en objektiv utenforstående i dette spørsmål...
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Fikk solgt Fostexene mine i dag. Har også anledning tik å selge V200 om jeg vil, samt LCD-2 når de kommer tilbake fra statene.
    Har en par spørsmål fra dere erfarne high-end/hifi-folk.

    Først presenterer jeg mine behov/min bruk:

    Kjører utelukkende gjennom USB fra PC, ingen andre kilder. Kjører et Wimp-abbonement med FLAC.
    Digger LCD-2 sammen med V200, men tror det kan bli enda bedre.
    Hører som sagt på mye forskjellig, men ikke jazz, blues og klassisk.

    Er veldig usikker på om jeg skal selge LCD-2 eller ei. Har mulighet til å bruke ca. 15k på DAC/AMP om de forblir i oppsettet.


    Spørsmål:
    1. Er det lønnsomt å kjøpe WA22 og en passende DAC til den etter hvert? Har en Musical Fidelity M1 jeg kan bruke i mellomtiden.
    2. Er et balansert oppsett optimalt ved bruk av USB?
    3. Må jeg ofre mye bass og spenstighet ved bytte til LCD-3?
    4. Er jeg gal som ønsker å bruke så mye penger på noe jeg ikke har særlig greie på?
    1. Lønnsomt - som i en god økonmiskinvestering - tviler jeg på om det er, men det kan gi mye glede :) IMO er ampen myyyye viktigere enn dacen.
    2. Balansert eller ei handler egentlig bare om hvordan ampen er konstruert. Er den optimalisert for balansert signal er det veien å gå, hvis ampen ikke er det er det like greit å gå ubalansert. Noen av verdens beste forsterkere er ubalansert, så det er inngen absolutte svar her.
    3. Nei. Men LCD-3 er litt høfligere og mer raffinert. Den graver minst like dypt i bassen - og vi er fremdeles på Audezeplaneten. LCD-2 er likere LCD-3 enn noe annet jeg har hørt egentlig. Jeg opplever at WA22 kan gi LCd-3 noe av den samme spensten som LCD-2 har.
    4. Jeg er ikke den rette til å svare på dette - men hvis det du planlegger å gjøre kvalifiserer til galskap så finnes det dem som er mye, mye galere enn deg. Ingen nevtnt, ingen glemt. Så lenge du spør her inne får du det svaret du vil ha. Se på det slik: Hva bruker ikke folk på feks unødvendig oppussing? Men jeg er ikke akkursat en objektiv utenforstående i dette spørsmål...
    Nå ble jeg i hvertfall litt klokere, takk for mange gode svar, refleksjoner og erfaringer. Flere mottas med takk.

    Det er ikke enelt med headfi, med tanke på at jeg må lese/kjøpe meg frem til det ultimate oppsettet. Jeg var heldig som kjøpte LCD-2 og Vio V200, disse har gitt meg frysninger og har til tider blitt helt ør av både kvantitet og kvalitet på lyd.

    WA22 og LCD-3 virker som veien å gå, med mindre andre har innvendinger. Har forøvrig gode erfaringer med rør. Sitter med en Dared i30 (meget bra "billigforsterker") sammen med Klipsch RB-51II på kontorpulten. Dette låter uforskammet bra mtp. prisen jeg betalte.

    Leste om Leben CS-300X også, det virker som en oppegående forsterker.

    Ser også at det ligger en RWA Isabellina HPA på torget, går ut fra at denne blir for mørk?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vil svare på punkt 3. igjen. bbrandvik skrev i et tidligere innlegg at han ville ha punch i bassen, og det var det jeg svarte på i det forrige innlegget. LCD-3 har ikke samme spenst og slag i bassen som LCD-2, men de går like dypt og har mer detaljert bass (, mids og highs), men de er høfligere som ardilla sier. Ardilla har hylskreket om at han er så enig i at LCD-3 er som å loffe rundt på nudiststranda med jesussandaler og kjenne sand mellom tærne en varm sommerdag. Dette er ikke akkurat noe jeg vil assosiere med punchy slagbass og partyfaktor.
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte på lønnsomt i forhold til andre alternativer og da tenkte jeg ikke på måleenheten $$$ dollars, men lydkvalitet.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vil svare på punkt 3. igjen. bbrandvik skrev i et tidligere innlegg at han ville ha punch i bassen, og det var det jeg svarte på i det forrige innlegget. LCD-3 har ikke samme spenst og slag i bassen som LCD-2, men de går like dypt og har mer detaljert bass (, mids og highs), men de er høfligere som ardilla sier. Ardilla har hylskreket om at han er så enig i at LCD-3 er som å loffe rundt på nudiststranda med jesussandaler og kjenne sand mellom tærne en varm sommerdag. Dette er ikke akkurat noe jeg vil assosiere med punchy slagbass og partyfaktor.

    Det ER punch i bassen på LCD3, bassen er den blant det beste i verden du kan få fra hodefoner. Men er du på utkikk etter en markant ekstraboost i mellombassen er det andre veier å gå. Beats Pro, feks.

    Igjen, LCD3 og LCD2 er likere enn de er forskjellige.

    Dessuten er er jeg uenig med tittittei, det er mange som luffer rundt på strender om kvelden i feks Thailand mens de hører på øredøvende basstung musikk, så ingen motsetning der.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    LCD-3 har ikke samme funfactor og mellombass som LCD-2. Noen ganger virker det også som om de ikke "puster" helt. Det gjør LCD-2. Hør på f.eks. Pendulum (slik han gjør) med begge to og rapporter hva du synes er best.

    De er like, ja, men forskjellene er stor prisforskjell og at LCD-3 er høflig, mens LCD-2 er spenstig. Jeg tror ikke det passer bbrandvik sin musikksmak. Nå har han blitt villedet av oss to og andre burde tre inn på banen.

    Du er ikke noe thaistrandpartymenneske, så når det kommer fra deg så er det stor motsetning. Du lytter ikke til musikk som Pendulum. I anmeldelsen din av WA22 vs WA2 skriver du om

    Track 4 - Ola Bremnes/Hav av tid/Hav av tid
    Track 7 - Flaten/Kornstad/Christensen - Mitt hjerte altid vanker 1 - For himmerigs land maa man kjempe

    dette er ikke typisk låter på thaistrandparty
     

    bbrandvik

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror kanskje jeg har uttrykt meg feil her. Ønsker ikke store mengder bass, men korrekt og litt kontant bass. Har prøvd Beats og de var ikke verdt 1/10 av prisen synes jeg. Søppel!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn