Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Hele hodetelefonkategorien er utsnakket. Vi trenger friskt blod, og inntil dess kan vi holde noen kabeldebatter.
    å starte enda flere kabeldebatter eller å prøve å komme med noen innspill i de eksisterende,er vel som å gå i et mørktlagt rom, fyllt opp med vepsebol og med bind foran øynene og lukkede hodetelefoner over ørene som spiller bob marley "is this love?" på full guffe...!:cool:
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Jeg spurte en del tidligere om forslag til andre forsterkere enn Burson HA-160D. Jeg kom egentlig aldri lengre i min søken. Nå sitter jeg her med en Naim SuperUniti som "pre" og 160D som "effekt" etter at Mac-en tok kvelden. Garantert mine beste timer med LCD-2 på hodet på en del måneder. Så kan anbefale å prøve noe uortodoks i nøden :)
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg spurte en del tidligere om forslag til andre forsterkere enn Burson HA-160D. Jeg kom egentlig aldri lengre i min søken. Nå sitter jeg her med en Naim SuperUniti som "pre" og 160D som "effekt" etter at Mac-en tok kvelden. Garantert mine beste timer med LCD-2 på hodet på en del måneder. Så kan anbefale å prøve noe uortodoks i nøden :)
    det lønner seg alltid å prøve ut forskjellige forsterkere, har LehmannAudio sin linear sammen med Lcd-2 og er sålang veeldig fornøyd...! :cool:
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan går det å koble LCD-2 rett på hodetelefonuttaket til Superuniti? Og hvor har du koblet på forsterkere, pre-utgang eller sub. Noen linjeutgang finnes vel ikke på Naimen?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Antar du koblet fra pre-utgangen på uniti. Hva opplevde du som forskjellig fra å bruke HA-160D direkte? Eller kanskje det er uniti-en som lydkilde/dac som slår Macen din? Nettverksspillere har jo sine klare forskjeller ;)

    Jeg spurte en del tidligere om forslag til andre forsterkere enn Burson HA-160D. Jeg kom egentlig aldri lengre i min søken. Nå sitter jeg her med en Naim SuperUniti som "pre" og 160D som "effekt" etter at Mac-en tok kvelden. Garantert mine beste timer med LCD-2 på hodet på en del måneder. Så kan anbefale å prøve noe uortodoks i nøden :)
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Jeg koblet Burson på Sub utgangen til SuperUniti. Så vidt jeg vet skal den ha samme signal som pre-out, men er phono plugger. Så teknisk sett så kan jeg justere volum to steder. Den er altså avspiller og DAC, mens Burson får inn analog.
    Tidligere har jeg bare brukt Burson med USB pga simpelheten i oppsettet.

    Audeze rett i SuperUniti låter ikke likt. Hvis jeg ikke tar feil så er mellomtonen slankere i SU. Er i hvert fall en del detaljer som ikke får like mye fokus synes jeg. Lyden er nok også krassere på øret om man skrur opp. Burson er mer detaljert og mer autoritær. Skrur man opp blir det mer punch og fortsatt kontroll, mer riktig fylde. Vel, det var nå min mening :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg koblet Burson på Sub utgangen til SuperUniti. Så vidt jeg vet skal den ha samme signal som pre-out, men er phono plugger. Så teknisk sett så kan jeg justere volum to steder. Den er altså avspiller og DAC, mens Burson får inn analog.
    Tidligere har jeg bare brukt Burson med USB pga simpelheten i oppsettet.

    Audeze rett i SuperUniti låter ikke likt. Hvis jeg ikke tar feil så er mellomtonen slankere i SU. Er i hvert fall en del detaljer som ikke får like mye fokus synes jeg. Lyden er nok også krassere på øret om man skrur opp. Burson er mer detaljert og mer autoritær. Skrur man opp blir det mer punch og fortsatt kontroll, mer riktig fylde. Vel, det var nå min mening :)
    Naimen er jo ingen hodetelefonforsterker, så Burson bør vinne glatt, ja.

    Det du vinner på å bruke Naimen foran er jo at du får en bedre kilde enn den innebygde USB-DAC-en. Sub-out er trolig tappet fra en passiv pre, men det vet jeg ikke. Selv har jeg prøvd å bruke en aktiv pre som Woo WA2 mellom kilde og forsterker - det har også sin effekt på lyden.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Det du vinner på å bruke Naimen foran er jo at du får en bedre kilde enn den innebygde USB-DAC-en. Sub-out er trolig tappet fra en passiv pre, men det vet jeg ikke. Selv har jeg prøvd å bruke en aktiv pre som Woo WA2 mellom kilde og forsterker - det har også sin effekt på lyden.
    Superuniti har da aktiv pre. Vil tippe Superuniti som kilde ligger et godt stykke foran mange rimelige separate DACer, særlig når det gjelder musikalitet og lyttevennlighet. Den innebygde DACen har jo tross alt mye til felles med Naim NDX, en spiller til over 30 tusen.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    For ikke å glemme at man slipper unna usb... og hvis man kjører den som nettverksspiller er jo det og en fordel.

    Sikker på at uniti har aktiv pre? Og at dette er det som kommer ut av sub-utgangen?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Sikker på at uniti har aktiv pre? Og at dette er det som kommer ut av sub-utgangen?
    Uniti ikke aktiv pre, men storebror Superuniti burde ha det. Sistnevnte er basert på Supernait, som er en integrert forsterker med en sofistikert aktiv pre. De mindre Uniti-modellene er basert på den enklere Nait 5i-forsterkeren. Hva som kommer ut av sub-utgangen vet jeg ikke, men er det ikke litt merkelig om de ikke bruker det samme signalet der?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Trolig, ja, du har nok rett.

    Men nå skal jeg ikke følger opp med flere Naim spørsmål, vi er på emnetur.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det virker som om ryktebørsen sirkler inn mars 2013 som lansering av en lukket Audeze. :) Spent på sluttdesignet også (bildet nendenfor er en prototype).

    Tror ikke disse blir noe tyngre enn LCD-2 / LCD-3, fordi selve metallgrillen tas vel bort og erstattes av mer dempemateriale og tre.


    900x900px-LL-b808e8c3_DSC_4812.jpeg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Håper den får de samme myke putene som lcd-3 har (himmelsk), men at de skroter hele den jalla-mekk hodebøylen/hvordan den festes til koppene. En LCD-3 hvor bassen ikke bare skyller over deg, men faktisk også slår? Håper det, men tviler.
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har hørt LCD-2/3 med RWA Audez'e edition. Husker jeg siklet på den lenge før jeg kjøpte LCD-2 :rolleyes:
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    da har jeg lyttet og kost meg med Audeze Lcd-2 rev2 siden jeg fikk disse fra Audio Norge for ca 3 uker siden, jeg bestilte først Hifiman HE-500 men fikk byttet inn denne imot Audeze, byttet skjedde ikke ved at jeg på noen måte var missfornøyd med Hifiman, jeg bruker en Lehmann Linear Black cube som forsterker til Audeze'n, denne har jeg også hatt gleden å prøve sammens med både AKG K701 og Beyerdynamic T1 og HE-500(dog veldig kort) og nå med Audeze Lcd-2.
    Vil si jeg liker lydgjenngivelsen på Audeze Lcd-2 meget godt, de spiller dynamisk og "lekent" de er endel mørkere i klangen enn f.eks Beyerdynamic T1, som kunne på enkelte innspillinger være litt "hissig" i toppen, men når jeg skriver mørkere så mener jeg det på en veldig positiv måte, dette er selvsagt veldig individuelt, hva man liker osv, ser at flere her på forumet og ellers anbefaler Lcd-2 sammens med en rør amp, det har jeg ennå ikke fått prøvd men er noe jeg håper jeg får til å gjøre ganske snart, men syns kombien Lehmann og Lcd-2 fungere veldig godt, så godt at jeg sitter og koser meg med å bedrive det jeg elsker, nemlig å lytte til headfi...! :cool:
     

    Buyer no 1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Innlegg
    162
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Har både Lehmann BCL og WA22. Skal gerne berette lidt om hvad jeg oplever af forskel med LCD2 r2, når den kommer frem...
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Overgangsalder

    Har slitt med litt undertrykket angst det siste året.

    Ofte har jeg registrert at jeg blir ukomfertabel varm. Dette på en slik måte, at jeg er blitt- ja fyllt av angst.

    Nå, er jo menneskesinnet slik at det ressonerer, og en natt ombord, slo det meg at jeg aldri har det slik på jobb.. Nå, er ikke jeg den skrapeste blant oss slik, at det ble med det..

    Nå, har jeg vært hjemme i tre døgn, og nå starter det igjen.. Sokkene er det første som må av, så må verandadøren opp..

    Hvorfor er dette postet her?

    Det er faen meg LCD bøttene som er skyld i hele greia!!


    Hvis du blir varm, så trenger det ikke være musikken!
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Kona utbasunerte nettopp: " Jepp, dette er nå mine hodetelfoner" da hun lyttet på mine 2r2

    Da hun så at jeg applauderte. skjønte hun raskt at det bare betyr at jeg nå MÅ kjøpe LCD-3. Da sa hun: Neida bare tulla...:)
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Test av Audeze LCD3

    Audeze LCD3 har fått en ny og utfyllende omtale av en meget entusiastisk lytter/skribent på nettsiden HIFI Statement:

    Utdrag: "Overall, the sound of the LCD-3 is engaging, powerful, and supremely inviting. Whatever your preference in music is, you will hear it anew, for perhaps the very first time. Those who appreciate premium quality will feel right at home with Audeze; those who want artisan, small batch productions and terrific sound will feel they struck gold with these headphones."


    Les hele omtalen her: Audeze LCD-3 headphones


    Mvh
    Sture
    Audio Norge
    sture@audionorge.no
    tlf. 977 90 427
     

    _Nomad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2012
    Innlegg
    73
    Antall liker
    18
    Sted
    Meråker
    Torget vurderinger
    1
    Åkei, nå har jeg hørt såpass mye om disse og siklet så mye over omtaler og bilder, at jeg tilslutt ga etter for presset og bestilte et par LCD-2 rev 2 bamboo.
    Foreløbig er den eneste ampen jeg har en WA2, foruten min gamle Aune X1. Dette er helt sikkert nevnt før, men er det noen her som kan komme med/evt linke til noen faktiske erfaringer med komboen LCD-2r2/WA2? Jeg vet at f.eks. Jack Woo selv ikke anbefaler det, men jeg er altså ute etter konkrete erfaringer. Alt av interesse. Jeg mener å ha lest noe om at Dubstep Girl på Head-Fi har opplevd clipping med denne komboen, men klarte ikke å søke meg frem til posten hvor det ble nevnt.
    Jeg ser ikke bort fra at jeg etter hvert kommer til å kjøpe en amp som er en bedre match til disse klokkene, men WA2'en er ganske ny, og den høres herlig ut med mine RS1i, så jeg er ikke så lysten på å bruke titusen kroner pluss på en ny amp med det alleraller første..
    Setter pris på all info!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med nye Audezes. :) Ardilla har jo rev. 1 og WA2, så hans erfaringer skulle være relevante selv om du har rev. 2.

    Selv synes jeg V200 (kos) og Mjolnir (action) er to svært gode forsterkere til LCD-2/LCD-3.
     

    _Nomad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2012
    Innlegg
    73
    Antall liker
    18
    Sted
    Meråker
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye Audezes. :) Ardilla har jo rev. 1 og WA2, så hans erfaringer skulle være relevante selv om du har rev. 2.

    Selv synes jeg V200 (kos) og Mjolnir (action) er to svært gode forsterkere til LCD-2/LCD-3.
    Takk for det! :) Skjønt, bestilt og bestilt; jeg er gjerrig/fattig og kjøpte brukt fra det store utland, så jeg har fortsatt noen lange dager i vente!
    Okei, da får jeg prøve å søke litt til, hehe. Takk for tips! Skal sjekke ut litt ang. priser og sånt. Har Violectric noen forhandlere her til lands..?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn