Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er det verdt å betale for noen skarve prosent bedre lyd?
    For meg er det slik.
    LCD-3 og en god amp er ikke langt fra det man må betale for f.eks Stax SR-007 m/driver.:)
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Oppsamlingsrunde

    Jeg anbefaler at man kjøper HE-6 og melder tilbake i denne tråden hva man opplevde.
    Vennligst benytt HiFiMAN-tråden.
    [...]
    PS: Muddy Waters' "Hard Again" er heller ikke dum. Dette er den første platen han spilte inn med Johnny Winter som produsent for hans Blue Sky Records. De brukte kun tre dager.
    Liker dine subtile hint Cdwm! LIKER:)

    OT--> OT tråd...Men, så er det Lørdag.
    Takk for ros(, men se nedenfor).

    CDW har ingen orthoer - men burde hatt det. Virkelig.
    Hvis ikke alt for mye går galt, skal jeg for første gang høre på noen primo november. Oslotur(er) er planlagt. Deretter får vi se.

    HE-6 er IKKE OT da flere av dere savner / etterlyser referanser innen orthoer. HE-6 er en referanse man egentlig bare MÅ høre for de facto å få en referanse.
    Misforstå meg rett:
    En større tilbakemelding/omtale av HiFiMAN HE-6 hører hjemme i HiFiMAN-tråden, men det er helt naturlig å sammenligne Audeze med andre hodetelefoner, selvsagt inkl. HiFiMAN, og da må man jo selvsagt nevne/skrive om dem (også) i denne tråden, eller omvendt. Dette skrev jeg i trådens første innlegg.

    Mulig jeg er litt omtåket [...]
    Noe bør helst forbli ukommentert. Norsk films fade-outperiode hadde sine sider som Odd Børretzen fortreffelig har gjort rede for.

    Pøh. Kjøp LCD-3 OG opplev musikalsk nirvana. Resten fikser seg selv. :) Ja, og en Mjolnir vil ikke dempe opplevelsen.
    Skylab skrev nettopp i InnerFidelity at kombinasjonen Burson Soloist + Audeze LCD3 er meget vellykket. Jeg er egentlg overrasket over at ingen allerede har nevnt testomtalen i i hvert fall Burson Soloist-tråden.
    That said, the Soloist was SUPERB with the Audeze LCD-3. This is a pairing that I could happily live with for a very, very long time. The LCD-3 doesn't like to be paired with a dark amplifier, in my opinion, and while the Soloist isn't bright, its neutral and transparent character suited the very smooth frequency response of the LCD-3 really well. Detailed headphones and a detailed amplifier without any attendant brightness? Holy poop! This was an engaging listen. I mean a forget-about-the-review-and-just-enjoy-it kind of listen. I probably shouldn't have started the review cycle with this pairing, as it was a real reminder of how colored the W3000ANV and Edition 8 are, as much as I truly love them both. That's not to say I didn't like these headphones with the Soloist---I definitely did. But they didn't compare with the Burson-Audeze pairing, which I thought was just wonderful.
    [...]
    Clearly for the LCD-3, however, my choice would be reversed. I would choose the Soloist. And, in fact, I found I slightly preferred the Soloist over the amp section of the RedWineAudio Audeze Edition, which is really saying something, as I like the RWA AE with the LCD-3 quite a lot.
    [...]
    [Mye pent om Burson Soloist + Audio-Technica AT-W3000ANV]
    Bli mann og få deg hønn;):cool:
    Det har jeg hatt i mer enn 30 år (bildene er ikke av mitt):

    Conn_75H_1.jpg

    Conn-trombone_75H_GF970082.jpg


    Conn 75H

    Når kommer hornhodetelefonene?
    Bilde av en forløper ble publisert for få uker siden, og jeg tror det var ptb som hadde hatt et lignende oppsett, men de innleggene fant jeg ikke akkurat nå.

    [...]
    We wish!!! Nærmeste jeg har vært er vel dette
    [...]
    Jordmorstetoskop_41960_702.jpg


    Jordmorstetoskop er kanskje en hornhodetelefon, men det har jo også en "mikrofondel".

    007 har vel ikke mye MOSH?
    Er ikke dønn sikker på om jeg er helt sikker på hva du legger i MOSH
    Se innlegget "MOSH" og innlegg før og etter. Det er selvsagt mulig at STAX SR-007 "er mer SWOSJ" for å sitere sorgenfri.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    007 har vel ikke mye MOSH?
    Er ikke dønn sikker på om jeg er helt sikker på hva du legger i MOSH
    Se innlegget "MOSH" og innlegg før og etter. Det er selvsagt mulig at STAX SR-007 "er mer SWOSJ" for å sitere sorgenfri.
    Fra tredokkas definisjon av MOSH, og @sorgefri´s definisjon av Hale Berry har vel SR-007 en mix av både SWOSJ og MOSH:)

    Men... dette var visst en Audeze-tråd:eek:
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    PS blant venner: Anfield: Like kritisk til "revolusjonen" fortsatt? ;)
    Jeg har vel aldri vært skeptisk til "revolusjonen" jeg. Om vi kan kalle det det, da? At to hodetelefonprodusenter relanserer en relativt gammel teknologi i ny innpakning, kvalifiserer ikke ihht meg for å kalle det en revolusjon. At de dynamiske hodetelefonprodusentene har fått noen nye konkurrenter, og noe nytt å tenke på, er jo bare positivt. Men det er jo ikke alle som liker "alt" ved LCD-x, men det skal vi la være i en vennetråd. Jeg er derimot fan av Audeze jeg, uten tvil. De er ikke feilfrie, det er ingen klokker, og de bringer frem en eieglede som er beundringsverdig. Men lydmessig kler de meg godt, og gir meg mye av det jeg er såå glad i fra elektrostater, så jeg vet ikke hva du mente med det innlegget, Loev....? ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Gammel teknologi hevet til nye høyder kvalifiserer greit nok til "revolusjon" i denne flisespikkerhobbyen, synes nå jeg.

    Det mest revolusjonerende med LCD-X er vel mest at de klarer å ha god detaljert diskant OG være mørke samtidig.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Dette er ikke en vennetråd, men derimot en produkttråd

    PS blant venner: Anfield: Like kritisk til "revolusjonen" fortsatt? ;)
    Jeg har vel aldri vært skeptisk til "revolusjonen" jeg. Om vi kan kalle det det, da? At to hodetelefonprodusenter relanserer en relativt gammel teknologi i ny innpakning, kvalifiserer ikke ihht meg for å kalle det en revolusjon. At de dynamiske hodetelefonprodusentene har fått noen nye konkurrenter, og noe nytt å tenke på, er jo bare positivt. Men det er jo ikke alle som liker "alt" ved LCD-x, men det skal vi la være i en vennetråd. Jeg er derimot fan av Audeze jeg, uten tvil. De er ikke feilfrie, det er ingen klokker, og de bringer frem en eieglede som er beundringsverdig. Men lydmessig kler de meg godt, og gir meg mye av det jeg er såå glad i fra elektrostater, så jeg vet ikke hva du mente med det innlegget, Loev....? ;)
    Dette er ikke en vennetråd, men derimot en produkttråd der det er både legitimt og ønskelig at man også skriver om negative sider ved produktene, dog fortrinnsvis med en forståelig begrunnelse.

    Dette er nettopp en del av grunnen til at bl.a. achri-D og jeg foretrekker slike produkttråder fremfor vennetråder i vennetrådkategorien.
     
    Sist redigert:

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Hvor bør jeg lete dersom jeg har en Burdon HA-160D og ønsker å prøve noe annet til mine LCD-2?
    Leste om RWA helt til jeg så prisen. Realistisk har jeg ikke for mye ny kapital å putte på så alternativene bør nok ligge i samme leia som 160D kan innhente. Forøvrig så må jeg nesten også ha en DAC, enten innebygget eller modul. Er ikke redd for å prøve brukt om jeg bare finner ut noe jeg ønsker.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvor bør jeg lete dersom jeg har en Burdon HA-160D og ønsker å prøve noe annet til mine LCD-2?
    Leste om RWA helt til jeg så prisen. Realistisk har jeg ikke for mye ny kapital å putte på så alternativene bør nok ligge i samme leia som 160D kan innhente. Forøvrig så må jeg nesten også ha en DAC, enten innebygget eller modul. Er ikke redd for å prøve brukt om jeg bare finner ut noe jeg ønsker.
    Violectric V200 og Hifiman's EF-6 er gode kandidater tror jeg - dog sistnevnte har jeg ikke hørt. V200 med LCD-2 er svært god IMØ og det er brukere her inne som benytter enhver anledgning til å minne oss på hvor bra V200 er.

    Jeg er superfronøyd med Lavry DA11 (ligger en på brukten) - først og fremst en DAC, men hodetelefontrinnet er spesialdesignet for anledningen av Lavry og leverer så det holder. 6moons audio reviews: Lavry Engineering DA11 og les litt rundt her ARCHIVE: Lavry Engineering Premier Sponsor Forum. Her kan du få deg en fabelaktig dac, og hvis du skaffer deg en forsterker i tillegg ved et senre tidspunkt har du TO god forsterkere. merk at DA11 kommer med to typer logo - men innmaten er den samme - Lavry byttet bare logo underveis i produksjonen.

    Hva med DA11 og en rørforsterker? Da kan man varierer etter humør. Selv foretrekker jeg rørforsterkere.... så hvis du er åpen for slikt er det bare å spørre. Woo Audio WA2 eller WA6SE ligger vel i ditt prisleie, for eksempel. Eller har den lille Project Sunrise - rørampen - også kalt PSii - fått myyye skryt her inne (koster bare 300 USD)
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/63940-project-sunrise-horizon-og-ember.html

    Så mitt Mest For Pengene-forslag er DA11 (brukt) + ev. Project Sunrise. Men Sunrise må andre gå god for.. (de svarer nok snart :) )
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    PS blant venner: Anfield: Like kritisk til "revolusjonen" fortsatt? ;)
    Jeg har vel aldri vært skeptisk til "revolusjonen" jeg. Om vi kan kalle det det, da? At to hodetelefonprodusenter relanserer en relativt gammel teknologi i ny innpakning, kvalifiserer ikke ihht meg for å kalle det en revolusjon. At de dynamiske hodetelefonprodusentene har fått noen nye konkurrenter, og noe nytt å tenke på, er jo bare positivt. Men det er jo ikke alle som liker "alt" ved LCD-x, men det skal vi la være i en vennetråd. Jeg er derimot fan av Audeze jeg, uten tvil. De er ikke feilfrie, det er ingen klokker, og de bringer frem en eieglede som er beundringsverdig. Men lydmessig kler de meg godt, og gir meg mye av det jeg er såå glad i fra elektrostater, så jeg vet ikke hva du mente med det innlegget, Loev....? ;)
    Dette er ikke en vennetråd, men derimot en produkttråd der det er både legitimt og ønskelig at man også skriver om negative sider ved produktene, dog fortrinnsvis med en forståelig begrunnelse.

    Dette er nettopp en del av grunnen til at bl.a. achri-D og jeg foretrekker slike produkttråder fremfor vennetråder i vennetrådkategorien.
    Takk for dette innlegget. Det er fint at dette presiseres og understrekes, fordi det er viktig at vi får et så balansert syn fra så mange som mulig på ting som omtales. Det er da tråder som dette blir av nytte for de som måtte komme for å lese. Om vi kun skal sitte og omtale produkter i positive ordlag, dysse ned tilkortkommenheter eller andre ting som kan oppfattes som negativt, vel, da blir det hele kun onani over egne anskaffelser og ikke særlig til hjelp for andre, i mine øyne.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^ Nettopp! Derfor sier jeg innimellom at LCD-3 er oppskrytt- bare for å holde balansen i balanse.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    1k innlegg. :D

    ^ Nettopp! Derfor sier jeg innimellom at LCD-3 er oppskrytt- bare for å holde balansen i balanse.
    Er det bare for å holde balansen i balanse, eller er det fordi du, i likhet med meg, faktisk mener at de er oppskrytt?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hvor bør jeg lete dersom jeg har en Burdon HA-160D og ønsker å prøve noe annet til mine LCD-2?
    Leste om RWA helt til jeg så prisen. Realistisk har jeg ikke for mye ny kapital å putte på så alternativene bør nok ligge i samme leia som 160D kan innhente. Forøvrig så må jeg nesten også ha en DAC, enten innebygget eller modul. Er ikke redd for å prøve brukt om jeg bare finner ut noe jeg ønsker.
    @ardillas svar til deg, var meget godt! Meeeget lurt av deg å følge de rådene han gir..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Haha!

    Men du kan jo legge til at du bruker PSii med LCD 2 da.


    Hvor bør jeg lete dersom jeg har en Burdon HA-160D og ønsker å prøve noe annet til mine LCD-2?
    Leste om RWA helt til jeg så prisen. Realistisk har jeg ikke for mye ny kapital å putte på så alternativene bør nok ligge i samme leia som 160D kan innhente. Forøvrig så må jeg nesten også ha en DAC, enten innebygget eller modul. Er ikke redd for å prøve brukt om jeg bare finner ut noe jeg ønsker.
    @ardillas svar til deg, var meget godt! Meeeget lurt av deg å følge de rådene han gir..
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Ardilla: har du sjans om å si noe om lyden i forhold til Burson med de forskjellige oppsett. Jeg har foreløpig ikke prøvd andre komboer.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke hørt Burson..... Går for å være varm og litt ullen?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    ^ Nettopp! Derfor sier jeg innimellom at LCD-3 er oppskrytt- bare for å holde balansen i balanse.
    Oppskrytt ? Vel de fleste testene som er gjort er vel konklusjonen motsatt men for all del de passer nok ikke alle.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Jeg tror auralic taurus + antelope zodiac gold m/voltikus + lcd-3 vil være ett skikkelig "end game" oppsett for mange.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tror auralic taurus + antelope zodiac gold m/voltikus + lcd-3 vil være ett skikkelig "end game" oppsett for mange.
    Jeg hadde bare trengt Taurusen din så hadde det vært "end game" for meg når det kommer til Klokker og lyd ihverfall :) ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    ^ Nettopp! Derfor sier jeg innimellom at LCD-3 er oppskrytt- bare for å holde balansen i balanse.
    Jeg prøver meg på en annen vri - Hva sammenligner du med ardilla og hva er det som gjør at du føler at den er oppskrytt ?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jeg, har aldri lyttet til 3èrn.

    Men jeg følger ganske så godt med på denne tråden, og tar ikke munnen for full, når referatene fra eiere har vært tildels varierende om de var værdt prisdifferansen fra 2, eller HE-500.

    Men, igjen. Jeg har (desverre) ikke lyttet til de. At det er uenighet om en så utfordrende klokke finner jeg naturlig.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ardillas sammenligningsgrunnlag

    ^ Nettopp! Derfor sier jeg innimellom at LCD-3 er oppskrytt- bare for å holde balansen i balanse.
    Jeg prøver meg på en annen vri - Hva sammenligner du med ardilla og hva er det som gjør at du føler at den er oppskrytt ?
    ardilla har i hvert fall sammenlignet med Audeze LCD2. Det er godt mulig at også HiFiMAN HE-500 og STAX SR-007 er en del av basisen, kanskje også beyerdynamic T 1.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Slik vil det alltid være ^ - Pristigningen inkluderer ikke samme opprykket i kvalitet målt i % selv om det nok finnes unntak (tenker da andre produkter også). Slik jeg leser det er det vel enighet om at LCD-3 VS 2 gir bedre lyd for de fleste men at de muligens 20% i økt kvalitet mange nevner ikke er nok ifht prisøkningen mellom de to. Vel for mange vil nettopp de 20% være mer enn nok inkludert meg selv og tydeligvis mange andre men jeg er ikke enig om at de er oppskrytt - klokkene er knallbra og fortjener skryt #IMO#

    For ordens skyld, jeg har såvidt hørt nr2 så har ikke noen forutsetning for å uttale meg noe mere konkret enn det jeg har lest.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    ^ Nettopp! Derfor sier jeg innimellom at LCD-3 er oppskrytt- bare for å holde balansen i balanse.
    Jeg prøver meg på en annen vri - Hva sammenligner du med ardilla og hva er det som gjør at du føler at den er oppskrytt ?
    ardilla har i hvert fall sammenlignet med Audeze LCD2. Det er godt mulig at også HiFiMAN HE-500 og STAX SR-007 er en del av basisen, kanskje også beyerdynamic T 1.
    ardilla kan sikkert svare selv men da er mitt neste spørsmål, hva er det som mangler på LCD-3 iforhold til nevnte klokker og vice versa ? Å si klokkene er oppskrytt uten å vektlegge det med mer kjøtt om benet er jo enkelt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ojoj- ser ut til at jeg har hissa på meg noen.... :cool:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Ojoj- ser ut til at jeg har hissa på meg noen.... :cool:
    Hvem ?

    Dette er jo bare enkle spørsmål i ett enkelt forum. Ser ikke sammenhengen å begynne med personkarakteristikker.

    Edit, hadde vært morro om du tok deg tiden til å svare på mine spørsmål da jeg føler de er relatert til emne om din påstand om at de er oppskrytte. Ser egentlig ikke hvor du leser at jeg er hissig - mellom linjene ?
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Neinei! Jeg prøver ikke komme med personkarakteristikker - bare erter litt.

    Jeg har ikke uttdypet meg da det fort kan bli en omfattende affære, men jeg mener ikke at LCD-3 er veeeeldig oppskrytt, ei heller at de ikke er verdt prisen for dem som har evnen og viljen til slikt.

    LCD-3 er en fabelaktig hodetelefon. Men man blir ikke nødvendigvis lykkelig av å sette den på hodet. Jeg kan si det samme om hvilken som helst hodetelefon som har fått hauger av positive omtaler.

    Etter flere uker med LCD-3 dominans hos meg, dro jeg frem LCD-2 rev.1. Min første reaksjon var at de var skarpere og mer skjærende. Men det skal jo ikke mye til - LCD-3 er den mest fløyelsmyke hodetelefonen jeg har vært borti (som ikke samtidig er ullen) Men rev.1 har noe som LCD-3 ikke har, noe røffere, mer rampete - samtidig som den har utmerket separasjon etc. Den har mye å by på som LCD-3 tidvis mangler.

    Sånn kunne jeg holdt på. Poenget mitt er bare at innimellom er det viktig å minne oss selv på at det "beste" ikke alltid er best, og at ofte er det mye annet som er bedre, avhengig av individuelle preferanser, musikk osv.

    Dessuten burde LCD-3 sammenlignes oftere med Stax 007 (som ligger svært nærme i pris) istedenfor de langt rimeligere HD800/HE-6/LCD-2/HE-500/T1/TH900 etc.etc.




    Ojoj- ser ut til at jeg har hissa på meg noen.... :cool:
    Hvem ?

    Dette er jo bare enkle spørsmål i ett enkelt forum. Ser ikke sammenhengen å begynne med personkarakteristikker.

    Edit, hadde vært morro om du tok deg tiden til å svare på mine spørsmål da jeg føler de er relatert til emne om din påstand om at de er oppskrytte. Ser egentlig ikke hvor du leser at jeg er hissig - mellom linjene ?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ^
    Betyr dette at Audeze LCD3 kan bli for høflig?

    Audeze LCD-2 rev. 1 beskrevet som "skarpere og [spesielt] mer skjærende" kom (noe) overraskende på meg. Jeg har tidligere fått inntrykk av at den er langt unna, nærmest det motsatte av, det.

    Har du mulighet til å sammenligne Audeze LCD3 grundigere med STAX SR-007 MK1/MK2 og SR-009?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    LCD-2 rev.1 er LITT skarpere og mer skjærende enn LCD-3. Det meste annet er MYYE skarpere og mer skjørende.. Alt er relativt, vi snakker nanonøyanser... Jeg trives best i de mørkere gatene av hodetelefonbyen...

    LCD-3 er en høflig britisk gentleman som behersker alt han driver med til fingerspissene, og som selvfølgelig er skolemester i boksing. Men av og til trenger man en skinnkledd bølle på Harley, eller kanskje en skinnkledd eksosrype...

    LCD-3 er superraffinert. Subtil. Nøyansert. Føyelsmyk. En utmerket dings. Men det finnes rom for andre :)



    Jeg kan sammenligne LCD-3 og 007 når som helst, problemet er bare at de har så ulik lydsignatur at man umiddelbart blir offer for bøtteefekten. Det blir enda værre hvis man sammenligner 009 og CLD-3 - Haha.

    Joda - jeg kan (og har en intensjon) om å gjøre et alvorlig forsøk. Den som venter, venter ofte forgjeves - vi får se..

    ^
    Betyr dette at Audeze LCD3 kan bli for høflig?

    Audeze LCD-2 rev. 1 beskrevet som "skarpere og [spesielt] mer skjærende" kom (noe) overraskende på meg. Jeg har tidligere fått inntrykk av at den er langt unna, nærmest det motsatte av, det.

    Har du mulighet til å sammenligne Audeze LCD3 grundigere med STAX SR-007 MK1/MK2 og SR-009?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    I min stilling er ord som: personkarakteristikker eller ord som:enkle spørsmål.

    Noe som ikke er løsningsorientert


    La nå denne tråden være slik den alltid har vært. Åpen, og fri for harde ord. Er det noe jeg har erfaring med så er det hvordan folk legger opp sin sak, og hvordan løsning dette får..

    Dette gjelder kun hodetelefoner...En god tone skulle ikke være vanskelig, all den tid vi diskuterer hodetelefoner som bringer frem de fineste toner mennesket til å hr hørt?

    Slapp av kos dere. Tenk på at jeg om ett døgn skal ut på havet, og lytte til damer med blått hår- sutre over kald lugar-varm lugar. Lite luft-mye luft i 3 uker!!

    Vær hyggelig!

    Christian Jørgensen.

    I glasset: Ricasoli 2011

    :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    I min stilling er ord som: personkarakteristikker eller ord som:enkle spørsmål.

    Noe som ikke er løsningsorientert


    Det som heller ikke er løsningsorientert er å dra det enda lenger noe du pent klarer med setningen din over - Så hva var det som gjorde at du syntes de enkle spørsmålene ble lange og vanskelige i dette tilfellet. En setning har alltid en forhistorie men du leser kanskje ikke med helt nøytrale briller. Vi for alle noen "relasjoner" her inne og det er enkelt å se hvem som er `dus`med hvem.

    Glemte du å ta med denne ?
    Skjermbilde 2012-10-10 kl. 08.44.59.png
    Eller føler du at denne var løsningsorientert ?







    La nå denne tråden være slik den alltid har vært. Åpen, og fri for harde ord. Er det noe jeg har erfaring med så er det hvordan folk legger opp sin sak, og hvordan løsning dette får..


    Jepp dra igang igang over for så og dempe det med denne setningen - Tull. Hadde du begynt med denne setningen skulle jeg svart deg annerledes her men det nytter ikke nå. I form av hva du skriver og hvilken stilling du mener du har burde du klare å se hva du bringer inn i denne diskusjonen. Nada. Innlegget ditt hadde best stått i 0 da ardilla allerede har svart meg og dette er ikke annet enn bortkastet skriverier.



    Dette gjelder kun hodetelefoner...En god tone skulle ikke være vanskelig, all den tid vi diskuterer hodetelefoner som bringer frem de fineste toner mennesket til å hr hørt?


    Selvfølgelig - god tone. Hvor er den dårlig ? Syntes du ordenen mine til ardilla ble litt harde ? Jeg ser andre ting i klokkekategorien som er bekymrer meg mye mer men igjen det spørs vel hvor nøytrale briller en kler på seg. Alle burde ta en tur i tenkeboksen og kanskje bla noen dager tilbake.



    Slapp av kos dere. Tenk på at jeg om ett døgn skal ut på havet, og lytte til damer med blått hår- sutre over kald lugar-varm lugar. Lite luft-mye luft i 3 uker!!

    Vær hyggelig!

    Christian Jørgensen.


    God tur Christian, husk dette er ett forum men også en stor barnehage. Vi trenger alle anerkjennelse og det vil få på den ene måten eller den andre. Jeg regner med jeg utspiller min rolle i denne kategorien av forumet selv om ikke akkurat det er verdens undergang. Det er omtrent 4 stykker som er med på og dra denne delen av forumet og en av de har ikke vært aktiv på noen dager som er synd men her det tydeligvis `ta og gi`prinsippet som gjelder så....

    Og som tidligere er det stort sett 3-4 stykker som er ganske enige seg imellom noe som ikke er uvant å se fra den kanten.

     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Neinei! Jeg prøver ikke komme med personkarakteristikker - bare erter litt.

    Jeg har ikke uttdypet meg da det fort kan bli en omfattende affære, men jeg mener ikke at LCD-3 er veeeeldig oppskrytt, ei heller at de ikke er verdt prisen for dem som har evnen og viljen til slikt.

    LCD-3 er en fabelaktig hodetelefon. Men man blir ikke nødvendigvis lykkelig av å sette den på hodet. Jeg kan si det samme om hvilken som helst hodetelefon som har fått hauger av positive omtaler.

    Etter flere uker med LCD-3 dominans hos meg, dro jeg frem LCD-2 rev.1. Min første reaksjon var at de var skarpere og mer skjærende. Men det skal jo ikke mye til - LCD-3 er den mest fløyelsmyke hodetelefonen jeg har vært borti (som ikke samtidig er ullen) Men rev.1 har noe som LCD-3 ikke har, noe røffere, mer rampete - samtidig som den har utmerket separasjon etc. Den har mye å by på som LCD-3 tidvis mangler.

    Sånn kunne jeg holdt på. Poenget mitt er bare at innimellom er det viktig å minne oss selv på at det "beste" ikke alltid er best, og at ofte er det mye annet som er bedre, avhengig av individuelle preferanser, musikk osv.

    Dessuten burde LCD-3 sammenlignes oftere med Stax 007 (som ligger svært nærme i pris) istedenfor de langt rimeligere HD800/HE-6/LCD-2/HE-500/T1/TH900 etc.etc.




    Ojoj- ser ut til at jeg har hissa på meg noen.... :cool:
    Hvem ?

    Dette er jo bare enkle spørsmål i ett enkelt forum. Ser ikke sammenhengen å begynne med personkarakteristikker.

    Edit, hadde vært morro om du tok deg tiden til å svare på mine spørsmål da jeg føler de er relatert til emne om din påstand om at de er oppskrytte. Ser egentlig ikke hvor du leser at jeg er hissig - mellom linjene ?

    Se der det var ikke vanskelig - Det trenger ikke bli så omfattende tross allt. Nå er det en ting jeg lurer på. I min verden er det gjerne slikt at jeg (personlig) trenger ikke 5 forskjellige klokker og 10 forkjellige amper da jeg ville nok bare bruke det jeg syntes var best hele tiden så mitt spørsmål: Hvilke klokker og amp ville du sittet igjen med om du måtte velge ?
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Hvorfor er det slik at mange mener rørforsterkere som Woo o.l er dårlig egnet for å drive orthoer som LCD-3 ? Kan det være en sammenheng mellom oppskrytthet og dårlig tilpassing mellom de enkelte ledd ? Tittentei ? anyone ?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    [...]
    Jeg ser andre ting i klokkekategorien som er bekymrer meg mye mer men igjen det spørs vel hvor nøytrale briller en kler på seg. Alle burde ta en tur i tenkeboksen og kanskje bla noen dager tilbake.
    Her har visst et eller annet passert min radar ubemerket.

    Jeg regner med jeg utspiller min rolle i denne kategorien av forumet selv om ikke akkurat det er verdens undergang.
    Jeg håper i hvert fall at du vil fortsette din deltagelse i hodetelefonkategorien.

    Det er omtrent 4 stykker som er med på og dra denne delen av forumet og en av de har ikke vært aktiv på noen dager som er synd men her det tydeligvis `ta og gi`prinsippet som gjelder så....
    Det hender at noen av oss tar HFS-pauser fordi vi får lyst og uten at det skyldes noe eller noe som har skjedd på HFS. Slik er det i hvert fall med meg. Det går litt i rykk og napp/bølger.

    Og som tidligere er det stort sett 3-4 stykker som er ganske enige seg imellom noe som ikke er uvant å se fra den kanten.
    Her har visst atter et eller annet passert min radar ubemerket.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Hvorfor er det slik at mange mener rørforsterkere som Woo o.l er dårlig egnet for å drive orthoer som LCD-3 ? Kan det være en sammenheng mellom oppskrytthet og dårlig tilpassing mellom de enkelte ledd ? Tittentei ? anyone ?

    hei sjekk impedansen plottet mot frekvensresponsen, ortoer har som regel lav impedanse og en current source kilde er best egnet ( ikke voltage source ala rør); dette stemmer jmf vår egen lille forskning og utvikling..

    :D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Ortodynamiske hodetelefoner og rørforsterkere

    Hvorfor er det slik at mange mener rørforsterkere som Woo o.l er dårlig egnet for å drive orthoer som LCD-3 ? Kan det være en sammenheng mellom oppskrytthet og dårlig tilpassing mellom de enkelte ledd ? Tittentei ? anyone ?
    Først: Jeg er ingen rørguru, tvert i mot.

    Jeg har dog inntrykk av at en del/ganske mange rørforsterkere har (ganske) høy utgangsimpedanse hvilket ikke (nødvendigvis) er en fordel med ortodynamiske hodetelefoner med relativt lav inngangsimpedanse.

    Mange rørforsterkere skal visstnok være bedre til å levere høye spenninger enn mye strøm. Dét passer bedre for høyimpedante enn (mer) lavimpedante hodetelefoner.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Se der det var ikke vanskelig - Det trenger ikke bli så omfattende tross allt. ........
    Hvorfor er det slik at mange mener rørforsterkere som Woo o.l er dårlig egnet for å drive orthoer som LCD-3 ? Kan det være en sammenheng mellom oppskrytthet og dårlig tilpassing mellom de enkelte ledd ? Tittentei ? anyone ?

    Se der - det ER vanskelig - nå har du etter hva jeg forstår konkludert med at jeg uttaler meg på grunnlag av en dårlig match, og at jeg synes LCD-3 er en dårlig hodetelefon.

    Det er helt feil. LCD-3 er kanskje den hodetelefonen jeg bruker mest. Jeg har brukt den på mange forsterkere med ulik impedanse og konstruksjon, og impdansematching er ikke noe stort problem. Det er forøvrig FEIL at "mange mener" Woo og rør er dårlig med LCD-3. Jeg har tidligere skrytt av WA2 med LCD-3, jeg har skrytt av WA22 med LCD-3. Jeg har hørt LCD-3 med Leben CS300, Lavry DA11 Cary SLI-80 - LCD-3 låter bra på alle, men det er jo variasjoner.

    Solude på HeadFi har gått igjennom en haug med amper i en dedikert tråd og trekker frem WA22 som en av favorittene. Jeg rekker ikke gå gjennom tråden hans nå (tråden er HER:http://www.head-fi.org/t/607189/woo-wa22-liquid-fire-trafomatic-headone-gs-1-w-dact-amb-b22-compared ), men du kan jo begynne her: Amp recommendations for Audeze LCD-3 eller lese Macedonian Hero's review Audeze LCD3 Planar Magnetic Headphone Reviews. Eller du kan lese om Soloist vs Leben her The Burson Audio Soloist Headphone Amplifier Page 2 | InnerFidelity eller om Leben Amp recommendations for Audeze LCD-3 eller her, to herrer som har hørt veeeeeldig mye high-end... :

    post #1317 of 1322 by Skylab

    Quote:Originally Posted by dminches
    It is personal preference but the LCD-3/Leben combo is about as good at it gets.
    I completely agree
    Ellers er jo denne tråden er jo generelt et godtsted å starte - ikke akkkurat helt blåst for rør, kan man si...
    http://www.head-fi.org/t/581796/amp-recommendations-for-audeze-lcd-3#post_7913953
    So far, from the reports by several members, the LCD3 sounds very nice paring up with
    Tube amp: Leben CS300X (SE), Woo Audio WA22 (balanced)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn