Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Kule bilder!

    Nå har vi det nesten som i gamledager! ;D Gøy å se at det var så mange som deltok i tråden til han duden som ville ha noe annet enn AKG 701 i dag også.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Godt å ha fotohelten tilbake i gamle takter :) Får nesten lyst på mer Audeze selv.....
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    La meg si det slik: Lysten på Stax har stilnet etter LCD-X kom i hus.

    XC er forbausende bra til å være lukkede - så bra at de spiller bedre enn enn en god del (dyre) åpne hodetelefoner.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvor mange kilo Audeze har du nå? Synd du solgte LCD-3 ellers ville du hatt en komplett samling!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner hva du tenker på - men: Samlingen ville aldri være komplett, fordi LCD-1 og LCD-2 (rev. classic) manglewt når jeg hadde LCD-3.

    LCD-3 savner jeg ikke 1/2mm når jeg hører LCD-X og XC. Om andre vil føle det på samme måte? Aner ikke. Har sagt det 4 ganger før - og sier det igjen - og LCD-X er det som LCD-3 burde ha vært. Hvorfor kjøpe LCD-3 som er dyrere når man får "mye bedre lyd" til mindre kronasje?

    Kilo Audeze = sånn cirka 2,41kg.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    LCD-3 er gode hodetelefoner, men som det har blitt sagt her n+1 ganger før, de mangler morofaktoren. Har skrevet i denne tråden at LCD-3 var mine favoritthodetelefoner tidligere, og det var de virkelig under noen seanser, men de mangler det morsomme som er nødvendig i lengden. I tillegg koster de mange penger, og når man har den morsommere LCD-2 så blir det greiere å slippe de pengene løs til andre saker.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    X = USD5.500 + import / 2.41kg = 41.250 / 2.42kg = 17.110 kroner/kg. Mao. et sted mellom gull og kobber...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hooket HE-500 på Soloist i ettermiddag - og det som slår meg er hvor mye mer opp man må ratte volumhjulet sammenlignet med LCD-X og XC. Mye lenger faktisk.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hooket HE-500 på Soloist i ettermiddag - og det som slår meg er hvor mye mer opp man må ratte volumhjulet sammenlignet med LCD-X og XC. Mye lenger faktisk.
    Det kalles "følsomhet". HE500 er ganske ufølsom.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Finner ikke den x'en hos Audio Norge, hva koster den? 9k? Hvor kjøpe du den fra?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    ^^ Jeg vet - hadde det bare vært ufølsomheten som var ulikheten...

    ^ Kjøpte den / de direkte fra Audeze sammen et par XC. Prisen er 22.500 (inkl. frakt) + mva og gebyr.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    ^^ Jeg vet - hadde det bare vært ufølsomheten som var ulikheten...

    ^ Kjøpte den / de direkte fra Audeze sammen et par XC. Prisen er 22.500 (inkl. frakt) + mva og gebyr.
    Jaja, ser jeg er helt på bærtur, mente jeg leste her inne for en god stund siden at prisen ville ligge mellom 8-9k. Sporty av deg å kjøpe den...helt uhørt.. ;)

    Ok, skal den ende opp i min samling skal jeg hvertfall ha hørt på den først. Jeg ble ikke frelst første gang jeg hørte LCD-2, men fikk ikke lyttet til dem lenge nok til at de fikk krype under huden som jo har vært et begrep med dem...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner. Tror LCD-X vil få tilhengere blandt de som allerede liker Audeze - og de som mener LCD-2 ikke var heeelt der. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er det rev 1 eller rev 2 som går ut av huset nå, Loevhagen? Spør fordi det er interessant å vite hva du står igjen med pga preferanser ift. senere lytteinntrykk og slikt.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Rev. 2 selges under tvil - og rev. 1 beholdes som "min første head-fi-kjærlighet". Så rev. 2 selges ikke fordi de er noe dårligere enn andre - det handler kun om følelser og at jeg snuser på klokker...dvs. armbåndsur.

    10a361790ed3d8cf501ebf0baf4cb215.jpg


    Skulle gjerne hatt denne (gammel traver):

    156996d1348872701-audeze-hodetelefoner-eefec44a_audeze-watch.png
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Rev. 2 selges under tvil - og rev. 1 beholdes som "min første head-fi-kjærlighet". Så rev. 2 selges ikke fordi de er noe dårligere enn andre - det handler kun om følelser og at jeg snuser på klokker...dvs. armbåndsur.

    {bilde fjernet}

    Skulle gjerne hatt denne (gammel traver):

    {bilde fjernet}
    Ahhh, skjønner.

    Du har havnet på klokkekjøret, ja, :) Har aldri vært big på ur selv, men kikket på det som et alternativt investeringsobjekt for noen år siden (ikke fordi jeg skulle plassere, men for å se om det kunne ha noe for seg). Det blir for komplisert for en som ikke har greie på det, men det virker som om de klassiske modellene fra de største merkene holder seg og sågar øker i verdi (også i lavkonjunkturer, fordi konjunkturer relativt sett ikke slår like hardt ut på de med høy disposable income).

    Har en favoritt basert på de jeg har tittet på. Den er ikke noe spesiell da; det er den blå Rolex submarineren. Kommer jo i mange varianter, men den er utrolig fin i blå/stål/gull.

    basel-2009-rolex-submariner-116613lb-97203-gold-steel-blue-dial1.jpg


    Hahaha, audeze-klokken, ja. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Klokker er galskap / glaskap (stryk det som ikke passer). Har egentlig aldri hatt noen fascinasjon av Rolex, men synes de mer nedtonede er pene - som denne Daytonamodellen. :) I´m not a bling, bling man.

    Bruktprisen for den modellen er 80.000 så da kan vi vel være enige i at ordet glaskap kan strykes - og galskap kan stå.

    1000-18.jpg


    1000-8-1.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hadde ikke gått med en submariner selv, er for bling, bling som du sier, men synes de er pene. Hvis du har sett meg tørke skjorter i jallatråden, så vet du at jeg liker blått. Blå skjorter og blå JBL-baffler er tingen!

    Virker som om mer ekslusive klokker er bedre investeringer enn dyre hodetelefoner i alle fall. :) Hadde heller samlet på klassiske klokker enn myntene som spys ut av luringene på Samlerhuset iaff. (Håper ingen ble fornærmet nå).
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    He, he. Jo - har sett skjørteskapet - og begrepet blåskjorte manifisteres for økonomer. Sa jeg skjørt? Mente skjorte.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hahahahahaha. Vi økonomer fra de lavere lag liker å huske hvor vi kommer fra, vet du. Vi er ikke som ingeniørene, som har skapet fullt av hvitskjorter som går rett på, på siste eksamensdag. ;D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    He, he. Pøh. På øya en kort flytime borte hvis man reiser fra flotte Rogaland, så går man med hvite skjorter - og tidvis også slips - under kjeledressene på verftene. I alle fall hvis man er formann. De første gangene man ser dette, så står man egentlig bare å måper litt. Så, pass godt på de blå skjortene. Det trumfer de hvite med god margin. :)

    Her er ett unntak:

    På et styremøte i Fred Olsens selskap Fred. Olsen Energy ASA, så hadde en av de rundt bordet (han var advokat) på seg en blå skjorte. Alle de andre, inkludert Fred selv, hadde hvit skjorte. Fred spurte advokaten kort og tørt "Kommer du rett fra hytta?"
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Heite så bra. :) Rene kabeldebatten der altså. Avsnitt 5 ga meg assosiasjonene til kabeldebattene; "...Til tross for sin oppfatning om at kvalitet koster, er han noe usikker om hvorvidt man kan se om en skjorte er dyr eller billig. Men han understreker at den som bærer plagget vil merke forskjellen..."
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    He, he. Pøh. På øya en kort flytime borte hvis man reiser fra flotte Rogaland, så går man med hvite skjorter - og tidvis også slips - under kjeledressene på verftene. I alle fall hvis man er formann. De første gangene man ser dette, så står man egentlig bare å måper litt. Så, pass godt på de blå skjortene. Det trumfer de hvite med god margin. :)

    Her er ett unntak:

    På et styremøte i Fred Olsens selskap Fred. Olsen Energy ASA, så hadde en av de rundt bordet (han var advokat) på seg en blå skjorte. Alle de andre, inkludert Fred selv, hadde hvit skjorte. Fred spurte advokaten kort og tørt "Kommer du rett fra hytta?"
    Hahaha, gøyal historie.

    De blå skjortene skal ingen plass. Kan muligens falle under for kollektivt press og havne i en hvit, men rosa, der går grensen!

    Får hente moralsk støtte hos siviløkonom Christian Vennerød fra Luksusfellen; han kler seg i mye rart (også rosa), men det ser ikke ut til å være noe problem etter dette bildet å dømme.

    720266-11-1271794706959.jpg
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Hahahahahaha. Vi økonomer fra de lavere lag liker å huske hvor vi kommer fra, vet du. Vi er ikke som ingeniørene, som har skapet fullt av hvitskjorter som går rett på, på siste eksamensdag. ;D
    Sorry, det er nok feil. Er ingeniør og arbeider sammen med 30 andre. Ikke 1 hvit skjorte å oppdrive. Går mest i T-skjorter(sorte) og gensere.;)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Skjønner. Tror LCD-X vil få tilhengere blandt de som allerede liker Audeze - og de som mener LCD-2 ikke var heeelt der. :)
    Får satse på noe overtid snart, dette kalles for fristing.

    Håper på noen hastemodifikasjoner, 28 timer 150% i en helg gir en normal lønnet person handlefrihet innen gitte rammer.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hadde ikke gått med en submariner selv, er for bling, bling som du sier, men synes de er pene. Hvis du har sett meg tørke skjorter i jallatråden, så vet du at jeg liker blått. Blå skjorter og blå JBL-baffler er tingen!

    Virker som om mer ekslusive klokker er bedre investeringer enn dyre hodetelefoner i alle fall. :) Hadde heller samlet på klassiske klokker enn myntene som spys ut av luringene på Samlerhuset iaff. (Håper ingen ble fornærmet nå).
    Finnes ikke bling i det hele tatt. Jeg har hatt en slik på håndleddet i 20 år og den går like godt til fiske fra sjarken som til juridiske utredninger.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Husk at jeg er Tittentei; vi snakker spinkle håndledd og hvit hud.

    Relativt sett ville resultatet blitt omtrent slik

    962027d1360086973-oversized-watch-trend-over-right-mr2129a.jpg


    Blå submariner er den fineste klokken jeg har sett foreløpig, så får kanskje bruke noen poletter og trene litt, haha.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Har, en rørDoktor som skal se på min LM, og en mulig ombygging er oppe.

    Hva vil de "perfekte" verdiene være for 2r2?

    Anyone?
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Jeg hadde ønsket meg en slik siden den kom på baksiden av A-magasinet i 1978. Jeg fikk den i gave av min kone i 1983 og det er ingen hemmelighet at hun hadde spart lenge. Den er det kjæreste jeg eier. Forøvrig, og for å holde meg til trådens tema, så bestilte jeg meg et sett med LCD2 i dag.

    mvh Elektron
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jo, han har det, men om jeg visste på forhånd hva menigheten mente var de optimale verdier for akkurat denne modellen, så tenkte jeg at ting kanskje gikk enklere...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hvilke "verdier" er det du er ute etter? Verdier på hva?

    Hva foreslår doktoren, og hvorfor foreslår han akkurat det?

    PS: Hvis dette gjelder utgangsimpeanse, så er det mange som mener at orthoene ikke er viktige å matche, fordi impedansen i dem er uniform for hele frekvensspekteret.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn