Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Det burde ikke være noen avsporing å dra inn HD650 - de er vel det eneste jeg vet om som leker i samme kasse som Audeze, lydsignaturmessig.
    Nei, jeg tenkte mer på at jeg drar inn oppsettet mitt og forteller om det. Jeg er tydeligvis så stolt av det at skrivingen går på automatikk hele tiden. :D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ble ikke klok på Audeze etter en relativt kort session med lcd3 men jeg synes de ligner mer på en dt770 enn hd600/650. En virkelig raffinert utgave må jeg tilføye
     

    Kopfhörer

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Returferfaring til Audez'e av LCD-2 hodetelefon

    Hei. Tenkte jeg skulle dele min erfaring med retur av mine LCD-2 rev. 1 til Audez'e i L.A./USA. Erfaringen ble opprinnelig postet i et annet (konkurrerende?) forum 22.05.12.

    De sier at det først er når man skal bruke reklamasjonsretten at man ser hvor god (eller dårlig) kundeservice et selskap har. Audez'e har i alle fall bestått prøven med glans.

    Det fine været her på Vestlandet gjorde at postmannen/-damen fra Bring latet som ingen var hjemme i huset i dag (på tross av at undertegnede og ytterligere ett individ faktisk var til stede) og dumpet fra seg pakken på det lokale postkontor. Den lille irritasjonen dette, sammen med den til dels uutholdelige varmen, skapte ble fort overskygget da mine kjære LCD-2 var tilbake i min besittelse og av at Audez'e hadde lagt ved et sett nye ørereputer (verdi: $ 80 på Audez'e Online Store) som plaster på såret (regner i alle fall med at det var deres hensikt).

    LCD-2-en er visuelt helt identisk med den jeg sendte fra meg og S/N er også likt. Fungerende hodetelefon kombinert med svært god kommunikasjon per e-post/svarsystem på Audez'e sitt nettsted og det en vel må regne som hurtig reparasjon (hodetelefonen var i L.A. kun i overkant av ett døgn) gjør at jeg nå er en svært fornøyd (og overopphetet) hodetelefonfanatiker.

    Postskript: Hodetelefonen var opprinnelig revisjon 1, men ettersom begge drivere ble skiftet ut er den nå revisjon 2 (bekreftet av Audez'e). Jeg betalte frakten fra og Audez'e betalte frakten tilbake til Norge. Returen dreide seg om død venstre driver.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Tenkte jeg skulle dele min erfaring med retur av mine LCD-2 rev. 1 til Audez'e i L.A./USA. Erfaringen ble opprinnelig postet i et annet (konkurrerende?) forum 22.05.12.

    De sier at det først er når man skal bruke reklamasjonsretten at man ser hvor god (eller dårlig) kundeservice et selskap har. Audez'e har i alle fall bestått prøven med glans.

    Det fine været her på Vestlandet gjorde at postmannen/-damen fra Bring latet som ingen var hjemme i huset i dag (på tross av at undertegnede og ytterligere ett individ faktisk var til stede) og dumpet fra seg pakken på det lokale postkontor. Den lille irritasjonen dette, sammen med den til dels uutholdelige varmen, skapte ble fort overskygget da mine kjære LCD-2 var tilbake i min besittelse og av at Audez'e hadde lagt ved et sett nye ørereputer (verdi: $ 80 på Audez'e Online Store) som plaster på såret (regner i alle fall med at det var deres hensikt).

    LCD-2-en er visuelt helt identisk med den jeg sendte fra meg og S/N er også likt. Fungerende hodetelefon kombinert med svært god kommunikasjon per e-post/svarsystem på Audez'e sitt nettsted og det en vel må regne som hurtig reparasjon (hodetelefonen var i L.A. kun i overkant av ett døgn) gjør at jeg nå er en svært fornøyd (og overopphetet) hodetelefonfanatiker.

    Postskript: Hodetelefonen var opprinnelig revisjon 1, men ettersom begge drivere ble skiftet ut er den nå revisjon 2 (bekreftet av Audez'e). Jeg betalte frakten fra og Audez'e betalte frakten tilbake til Norge. Returen dreide seg om død venstre driver.

    Kjempebra. Til etterfølgelse.
    Ikke alle firmaer som er i stand til slik kundeservice.
     

    Kopfhörer

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Det er fint å vite at det fremdeles eksisterer selskaper som er opptatt av og forstår viktigheten av godt omdømme, og at Audez'e er ett av disse (få).
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Til deres informasjon: I natt skal jeg sitte våken og vente på at postkontoret åpner, for i morgen ankommer mine LCD2! :D
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    LCD-3 og forsterkere

    Til tross for at jeg ikke tilhører lyd&bilde generasjonen er det interessant å prøve forskjellige forsterkere til LCD-3. I kveld har jeg koblet den til Auralic Taurus - en kombinasjon som svinger. Bildet nedenfor viser kjeden - dvs PC->Calyx->Taurus->LCD-3. Mvh.
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Godt å høre. Hvor vil du sånn kjapt vurdere og satt et kryss når det gjelder Auralic Turus på en skala:

    (Mørk)...........................(Nøytral)...........................(Lys)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Mitt inntrykk med Auralic Taurus og Hifiman HE-6 er at den er ganske lik Burson HA-160 i klangbalanse, men med mye mer krefter. Dette vil vel plassere den i området rundt Nøytral.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Godt å høre. Hvor vil du sånn kjapt vurdere og satt et kryss når det gjelder Auralic Turus på en skala:

    (Mørk)...........................(Nøytral)...........................(Lys)
    Dette med lys-mørk-nøytral er et tveegget sverd for meg. Jeg er klar over at jeg brukte ordet nøytral en gang i HiFiMan-omtalen i siste Fidelity - dvs om HE-6 "Mellomtonen er etter min oppfatning detaljert og nært klangnøytral". Jeg ville i dag skrevet "... og nært det jeg mener er naturlig klang." OK - så til spørsmålet ditt: Taurus er litt/marginalt lysere enn hva jeg oppfatter som naturlig - noe som passer LCD-3 svært godt.

    Mitt inntrykk med Auralic Taurus og Hifiman HE-6 er at den er ganske lik Burson HA-160 i klangbalanse, men med mye mer krefter. Dette vil vel plassere den i området rundt Nøytral.
    Her har jeg lyst til å utfordre deg litt - jeg syntes (litt lenge siden jeg sjekket så det er mulig jeg husker feil) at både Taurus og HE-6 begge trekker mot litt for lys klangbalanse - dvs kanskje blir resultatet litt for lyst, eller? HA-160 heller vel også litt mot en mørkere balanse enn Taurus? Mvh.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    "...Taurus er litt/marginalt lysere enn hva jeg oppfatter som naturlig - noe som passer LCD-3 svært godt."

    Takk. Da er ikke ørene til meg og deg så ulike, og uten å forenkle for mye med Mørkt/Nøytralt/Lyst - så er dette allikevel en grei "skala" å bedømme egensignaturer på utstyr på. Mitt inntrykk er også at LCD-3, selv om den er tunet litt "mørk" - så betyr ikke det at den ikke presenterer detaljer i massevis. Akkurat DET overrasker meg positivt med med LCD-3. Detaljene den spar frem er stikk i strid med det jeg før oppfattet "mørke hodetelefoner" kunne klare. Så, slikt sett er LCD-3 en benchmark innen det domenet.

    Når det er sagt. så vil jeg anta SR-009 spar frem enda mer av detaljer - men er tunet relativt lysere i klangen.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Fantastiske bilder i den omtalen. :) Anyway; føler meg så heldig som har LCD-3 som lydformidler.

    Audeze-LCD3-Model-1024x790.jpg
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hodetelefonforsterkere for Audeze LCD2 og LCD3

    Loevhagen om hodetelefonforsterkere for Audeze LCD2 og LCD3:

    [...]
    Mitt mål med å anskaffe [Burson Audio Soloist] er LCD-3, [...] V200 fra Violectric er en perfekt match til LCD-2, men altså ikke en like god match til LCD-3 (av en eller annen rar grunn).

    Solist er derfor en av to nye forsterkere som skal prøves til LCD-3. Håper Solist "fits the bill". :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Lånte LCD-3 forrige helg, men fikk bare noen minutter med den før høyre kanalen kuttet ut pga brudd i kabelen hvor den møter pluggen som går i forsterkeren. Regner med en nisse som har lånt de før meg har dratt ut pluggen ved å bare dra i kabelen :mad: Uansett.. Har ikke stresset noe med det, for syns det lille jeg fikk høre da var for mørkt i tonen i forhold til min kjære he-500. Vel, fant ut i dag at det bare er å snu pluggen 180 grader, så fungerer lcd-3'n fint uten å måtte sitte og klemme på kabelen, så jeg har kunne testet de noen timer nå.

    min mening om LCD-3 vs HE-500... Som nevnt, mørkere i tonen. Litt mikrodetaljer i toppen blir svelget av det mørke gapet til LCD-3 kontra HE-500. Men er det detaljer jeg savner, eller merker at er borte etter litt spilling med lcd-3? Absolutt ikke. Spesielt ikke siden LCD-3 klarer å pelle frem noen detaljer i bass og mellomtone som he-500 ikke like klart presenterer. Men det er små ting, og det alene kan absolutt ikke forsvare prisforskjellen mellom disse 2 kjempene. Etter litt spilling så innser jeg også at den mørke tonen har noe for seg: den gir ALT mer tyngde og sjel. Forskjellen mellom musikk hørt på stereoanlegget/høyttalere og hodetelefoner er nå mindre enn det er med he-500.

    Negativt? Noen låter hvor opptaket høres helt ok ut på he-500 får meg til å grøsse litt når jeg hører de på lcd-3 (50 cent "in da club" - jeg ser på deg). På en annen side så er noen dårlige opptak en fryd å høre på med lcd-3 (Frank Sinatra "my way", tatt opp på 60-70 tallet når han virkelig kunne synge og bare pisser over alt i kryss og tvers og opp og ned på dagens sangere som Adele osv). Og siden folk liker å legge mer i ting enn hva de er ment som: NEI, JEG SIER IKKE AT LCD-3 IKKE KAN SPILLE RAP. Wu-tang "c.r.e.a.m", dead prez "hip hop", jedi mind tricks "uncommon valor" etc etc er helt konge på LCD-3. Prøv Dr.Dre "nuthin but a g thang" og bli overrasket over den fete bass tromma som går igjennom låta er ikke en enkel ullen lyd, men har nyanser. Og bli overrasket over akkurat hvor dypt den rekker med LCD-3 kontra de såkalte "bass hodetelefonene" du har (sony xb-700 / xb-1000 og audio technica pro700mk2, jeg ser på dere der dere ligger i skuffen). Trance/dubstep/drum'n'bass/house etc fungerer også utmerket. Hybrid "unfinished symphony" (deadmou5 remix) tar LCD-3 og sparker bassen inn i skallen din på.

    Johan Sebastian bach "toccata and fugue in d minor" på lcd-3 ? Awesome.

    Men, igjen: kan det her forsvare prisforskjellen mellom he-500 og lcd-3? Nei. Men det virker som er en universal ting når utstyr kommer over en viss pris. Kan forskjellen i lyd mellom m-dac til 7000 og zodiac gold til 28.000 forsvares? Nix, nein, absolutt ikke. Så hvorfor ikke bare nøye seg med det som koster innenfor rimelighetens grenser, og la dette dyre utstyret være reservert sånne rare hifi nisser som hører forskjeller på kabler til 100kr og til 1500kr? Vel, problemet er litt som å ha hatt en kjæreste som er skikkelig skitten i senga: din nåværende kjæreste kan være verdens flotteste, med fantastisk personlighet, alle liker henne.. Men du savner den lille tingen.. Den skittene lille tingen bare ex'en din gjorde for deg. Og sånn er det med lcd-3 og he-500. Jeg kan leve glad og lykkelig med he-500, skryte til venner, snakke om hvor fantastisk røverkjøp de er i forhold til prisen (noe som stemmer 110%). Men...de synker ikke ned i avgrunnen og tar ett balletak som lcd-3 gjør. Og det kommer jeg alltid til å savne med he-500.

    Så noen ganger må du ta deg råd - hvis mulig - selv om det er helt idiotisk, og leve etter lyster og ikke fornuft. Akkurat som du sikkert idiotisk nok har sjekket opp om ei ex dame har status som singel på facebook, selv om du er i ett lykkelig forhold..

    Takk til Sture hos audio norge for god service (som vanlig) med lånet av disse.

    *edit* redigert for skriveleif og litt sånn..
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    En åpenbar Audezefan der, ja …

    Stusser litt når han anbefaler folk å mikse med Lcd3, det vil vel føre til for mye diskantbelønning når avspillingen gjøres på andre hodefoner, det aller meste er jo lysere enn lcd3
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg skal prøve å ta steget opp til LCD3 selv, og jeg har derfor lagt ut mine LCD2. Kanskje jeg kan få en god deal på dem hvis jeg kjøper dem i samme slengen som forsterker fra Woo. Faen at det er så vanskelig å få tak i dem på brukten altså. Loevehagen; har ikke du nok med de LCD2ene dine da? Du har to varianter til og med. 10k, så kan du kjøpe noen fine og funksjonelle møbler til lyttekroken din. HAHAHAHA
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hmmm. Å gå opp til neste modell betyr vel at det falt i smak?

    Ellers ville man kanskje byttet merke helt?

    I beste mening. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Dersom LCD-2 ikke falt i smak, så tror jeg ikke LCD-3 gjør det heller. :)
    Jeg synes LCD2 er knall jeg, men da jeg hørte om de 20 % prosentene fra Tyll, så ble jeg solgt. Jeg vet at jeg liker lyden, så da kan jeg like godt kjøpe de beste. De blir å eie uansett. Jeg turte ikke å fyre avtrekkeren på så dyre hodetelefoner som LCD3 uten å ha hørt dem, og å gå rundt i butikker er ikke min greie. Jeg liker å ha utstyret hjemme og prøve det under mine forhold. Vet at man kan låne, men da føler jeg meg psykologisk bundet til å kjøpe av dem jeg har lånt av... No bargain hunting!

    Nå skal jeg høyst sannsynlig kjøpe en pimpet WA2 hos Woo, og da er planen å prøve å få en god pris på LCD3 samtidig. De har gått for $1800 med diverse rabattkuponger ellers in the US and A, så det bør ligge en [god] margin der. Jeg er ikke rik, og derfor må LCD2 gå.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner. :)

    Risky å kjøpe ting uhørt, men det fungerer ofte bra - etter litt research.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Skjønner. :)

    Risky å kjøpe ting uhørt, men det fungerer ofte bra - etter litt research.
    Ja, nå har jeg handlet uhørt alle gangene unntatt én, og den éne gangen jeg faktisk hadde hørt, så var skuffelsen stor, lol.

    Jeg kjøpte Grado PS1000 etter 2 minutters lytt hos Stereofil. Maken til overpriset ræl. Kunne ikke titte ned engang hvis man hadde dem på skallen. Måtte sitte som ei skolejente og holde blikket rett frem, ellers sklei de rundt på hodet som Johan Olav Koss. Nope, jeg har ikke lite hode. Lyden var helt OK, men komfåren var jo til å le seg skakk av.

    Jeg er en risikovillig gris og har gamblet mye iløpet av livet. Det er jo kjempespennende å hente dyre, flotte hodetelefoner på Posten eller få dem levert av UPS-mannen, pakke opp og plugge i, tre dem over ørene og se om det blir glis eller gråt. :)

    De fleste gangene så har jeg så høye forventninger at jeg ler av hvor mangelfullt det låter. Da pleier jeg å ringe brosjan og fortelle ham hvor elendige de er og le. Så går det noen timer, og så er de superdupre! Rart!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen burde starte dette i Norge......

    Betal 10% depositum og frakt, og lån toppklasse hodetelefoner, lytt på dem hjemme i en uke

    The Cable Co :: The Cable Company's Headphone Initiative
    Egentlig så er du i din fulle rett til å bestille hodetelefoner på nettet, prøve dem i inntil 14 dager og sende dem tilbake med krav om full refusjon etter angrerettsloven. (Gjelder norske aktører). Loven skal nettopp beskytte mot at man kjøper ting usett/uhørt/uprøvd og får noe som ikke tilfredstiller.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Nja - loven er vel ikke utferdiget for et "try before you buy" konsept - men gir alle som har kjøpt en vare en mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp, uten at de behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor de vil gå fra kjøpsavtalen.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Nja - loven er vel ikke utferdiget for et "try before you buy" konsept - men gir alle som har kjøpt en vare en mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp, uten at de behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor de vil gå fra kjøpsavtalen.
    Har du lest loven og lovens forarbeider? Jeg har lest hele loven og deler av forarbeidene. Den er like mye ment for å la kunden prøve produktet som å komme seg unna en avtale inngått impulsivt f.eks. ved telefonsalg som at kunde skal ha anledning til å prøve produktet/tjenesten (det er derfor den gjelder i fjorten dager fra du får varen (i sin helhet unntatt bøker)). Man kan også bryte emballasje, unntatt på filmer, spill o.l. og det skal klart fremgå på emballasjen at brudd på den gir tapt angrerett. Loven stiller ingen krav til at avtalen er inngått impulsivt. Den stiller krav til hvordan avtalen er inngått - ie fjernsalg. Altså uten mulighet til å prøve produktet/tjenesten før man inngår avtalen.

    Edit: Jeg har drevet med import og netthandel.
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Dersom LCD-2 ikke falt i smak, så tror jeg ikke LCD-3 gjør det heller. :)
    Jeg synes LCD2 er knall jeg, men da jeg hørte om de 20 % prosentene fra Tyll, så ble jeg solgt. Jeg vet at jeg liker lyden, så da kan jeg like godt kjøpe de beste. De blir å eie uansett. Jeg turte ikke å fyre avtrekkeren på så dyre hodetelefoner som LCD3 uten å ha hørt dem, og å gå rundt i butikker er ikke min greie. Jeg liker å ha utstyret hjemme og prøve det under mine forhold. Vet at man kan låne, men da føler jeg meg psykologisk bundet til å kjøpe av dem jeg har lånt av... No bargain hunting!

    Nå skal jeg høyst sannsynlig kjøpe en pimpet WA2 hos Woo, og da er planen å prøve å få en god pris på LCD3 samtidig. De har gått for $1800 med diverse rabattkuponger ellers in the US and A, så det bør ligge en [god] margin der. Jeg er ikke rik, og derfor må LCD2 gå.
    Send meg en PM når du har funnet ut pris på 2 settet som må gå da..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg solgte nettopp AH-D2000ene mine til en trivelig kar som kom og hentet dem for 2300 kroner :) Audeze LCD3 HERE I COME!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Nja - loven er vel ikke utferdiget for et "try before you buy" konsept - men gir alle som har kjøpt en vare en mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp, uten at de behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor de vil gå fra kjøpsavtalen.
    Har du lest loven og lovens forarbeider? Jeg har lest hele loven og deler av forarbeidene. Den er like mye ment for å la kunden prøve produktet som å komme seg unna en avtale inngått impulsivt f.eks. ved telefonsalg som at kunde skal ha anledning til å prøve produktet/tjenesten (det er derfor den gjelder i fjorten dager fra du får varen (i sin helhet unntatt bøker)). Man kan også bryte emballasje, unntatt på filmer, spill o.l. og det skal klart fremgå på emballasjen at brudd på den gir tapt angrerett. Loven stiller ingen krav til at avtalen er inngått impulsivt. Den stiller krav til hvordan avtalen er inngått - ie fjernsalg. Altså uten mulighet til å prøve produktet/tjenesten før man inngår avtalen.

    Edit: Jeg har drevet med import og netthandel.
    Som Tittentei skriver, så kan man ikke kûn lese lovene. Du har rettspraksis og forarbeider å forholde deg til også. Kommentarutgavene til lovene, inneholder ofte litt fra forarbeidene, samt evnt. dommer. Avsagte dommer fra Høyesterett blir gjeldende lov. Jeg har jobbet med fortolkning av Arbeidsmiljøloven, Folketrygdloven, Ferieloven osv. i flere år nå, og det kommer stadig noe nytt. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Gratulerer Tittentei. Jeg vurderte sterkt LCD2 som du la ut for salg. Så langt at jeg fisket frem responsen fra kona... Du har ikke hørt fra meg. ;)
    Underlig, for vanligvis så pleier hun å være grei!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer Tittentei. Jeg vurderte sterkt LCD2 som du la ut for salg. Så langt at jeg fisket frem responsen fra kona... Du har ikke hørt fra meg. ;)
    Underlig, for vanligvis så pleier hun å være grei!
    Trikset er å kjøpe uten å spørre for så å bare mumle et eller annet utydelig når spørsmålet om hvor mye det kostet kommer.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har aldri kjøpt noe som er dyrere enn det vi sparte da jeg insisterte på at vi valgte den rimeligere (men fremdeles ikke den rimeligste) varianten av flisene på badegulvet.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn