AU24 vs AU24SE IC

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Noen som både har prøvd IC AU24 og de nye IC AU24SE og kan si noen ord?
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Er ikke sikker på seutgaven, men jeg valgte ikke au24 rca sist. Derimot var htkabelen bra nok i bøtter og spann. Den er testet mot Valhalla, men kan ikke si meg enig med denne testen.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Kablene kommer på tirsdag så det blir spennende og endelig få de tilbake. Hvilken foretrakk du?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.466
Antall liker
14.924
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Blir spennende å høre dine erfaringer Norcane.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34


Oppgradert fra 1m IC og 3m HT begge AU24 ble til 0,95cm IC og 260cm + 4 x 15cm jumpere HT kabler til AU24SE(Det blir akkurat 3m så her må de ha lagt litt til av sin egen beholdning:)

Tok sin tid. IC og HT kablene kom idag tidlig. Litt tidlig og si noe som helst og litt vanskelig i utgangspunktet da jeg ikke hadde de gamle lenge før jeg sendte de videre til oppgradering. Men kan nevne foreløpig at jeg har aldri spillt så høyt som jeg gjorde idag. Har aldri vært på 70 tallet på forsterkeren noen gang før. Bør jo ikke si så mye men at det var grise høyt og allikevel spillte så vakkert sier litt. AU24 er en god match til Platinum.

De som har hørt platinum serien fra Monitor Audio vet at de har en litt in your face tekke. Jeg er fan av den lyden og har idag hatt besøk av både Bertine Zetlitz, Maria Mena, Adele, Halvdan Sivertsen og fler på besøk hjemme i stua. Var en svært hyggelig stund:) Mange vil kanskje si det er placebo, en god dag, lite strøm bruk hos naboene, satt annerledes i sofaen men jeg velger og tro at det var absolutt verdt det oppgradering:)

Det jeg kan si er at det virker litt mer ryddig, mer dybde og enda bredere lydbilde. Kvinne stemmen i Three wishes var lenger ut på siden enn tidligere også! Har flyttet litt på høytaleren men de står så og si der de stod før. +- o,5cm. Hadde ikke helt den samme live følelsen med første utgave av AU24 selv om også de ga meg den beste livefølelsen før jeg hørte Se versjonen.

Litt om transporten. Tok littt over en måned så lurt og ha noen ok reservekabler tilgjengelig da det tar tid! Lengste delen var sendingen ned til Audience. 16dgr inkludert helg. Oppgraderingen tok ca 9dager. Hadde absitinens så betalte 27Dollar ekstra for DHL express kontra den tenkte shippinga til Audience. Brukte 3 virke dg fra Audience!!

Kablene kom i originale esker helt lik de man får kjøpt SE utgavene idag med papirer og det hele.. Var som og få nye kabler tilbake. Og servicen til Audience, snakket mye med en Alex , var 110%. Tror ikke jeg var den enkleste kunden de har hatt men fikk alltid raskt svar og svar på det jeg lurte på. Fikk også velge om jeg ville ha bananer eller spader.
 
Sist redigert:

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.466
Antall liker
14.924
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Gratulerer med "nye" kabler Norcane! Det hører ut som om du er fornøyd:)

OU812
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Ja er svært fornøyd. Har spillt i mange timer idag etter abstinenser. Må legge til at AU24( første versjon) også spillte svært bra. Var derfor veldig godt og få de tilbake i anlegget igjen men med en positiv tvist på en måte:)
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Mulig jeg burde opprette en egen tråd med en annen tittel men lar det være:)
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Mulig jeg burde opprette en egen tråd med en annen tittel men lar det være:)
Håper det kan være til nytte for noen ihvertfall:)
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Jeg er veldig fornøyd med oppgraderingen til SE. Jeg hadde orginalversjonen fra før. HT kablene kom tilbake som nye. Kanskje de kastet de gamle og sendte nye i eske, så nesten sånn ut. Hadde orginalt Spader i begge ender men fikk nå uten ekstra kostnad spader fra AMP og bananer til HT. For å si litt om lyden er den utrolig ryddig og klar uten å være ubehagelig. Små nyanser kommer frem som aldri før. Beste HT kablene jeg har hatt. For en service fra Audience, Anbefales :D
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Hei, tenkte å gjøre det sammme. Hvordan foretas forsendelse og betaling? Må man gjøre en spesiell toll-deklarasjon som sier "for repair" eller noe lignende?

geir
 
Topp Bunn