Atoll cd100

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Hei
Noen som har erfaring med nevnte cd spiller? Vurderer å kjøpe denne. Kan låne den med hjem for å lytte, men blir kanskje litt vanskelig å vurdere da jeg også kommer til å kjøpe nye høytalere og 2 kanals forsterker etterhvert, men man må jo begynne et sted. Har pr. tiden Yamaha 5,1 forsterker og klipch høytalere. Har noen linker til tester el.?

bjhan

Medlem
Ble medlem
03.09.2003
Antall liker
0
Jeg har en Atoll Cd100, - og syns den er bra.
Detaljert, åpen og med futt og fart.

For test se: www.tnt-audio.com og atolls hjemmeside.

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Når kom denne spilleren på markedet? Finnes den evt. i ulike versjoner? Hvordan vil den stå seg mot en rimeligere spiller som Denon eller Onkyo sine nye cd spillere til 5-7 tusen?

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
er bra spiller men vent til du har de andre tingene i hus vet den selges hos hos en kammerat i larvik ,bachs hifi

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Ta en titt på unison research også hvis det er hos maxwell du har tenkt å handle Atoll.

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Har tenkt å handle i Larvik ja. Skal få låne Onkyo (den helt nye modellen til 5 000) + Atoll i dag, så får jeg høre hvordan de låter. Litt spent på hvor store forskjeller det er i lyden når Atoll koster dobbelt så mye som Onkyo. Min erfaring med cd spillere i den litt dyrere prisklassen er svært begrenset, så kom gjerne med kommentarer angående nevnte spillere.

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Vurderer en Atoll forsterker på et senere tidspunkt. Vil bruke spilleren i eksisterende hjemmekino anlegg foreløpig. Forsterkeren er en Yamaha RXV 800 5,1 som er cirka 4 år gammel. Høytalerene Klipch gulvstående med aktive basser 4 år gamle. Ble i sin tid årets mellom/toppklasse høytaler i Lyd og Bilde. Med Atoll cd 100 i anlegget er det kanskje forsterkeren som er svakeste ledd? Hjemmekino anlegget skal etterhvert på eget rom, og kjøre 2 kanals i stua. Testet forresten Atoll spilleren mot Onkyo sin nye cd spiller dx7555 til halve prisen. Har ikke sett noen tester av denne spilleren ennå. Synes ikke forskjellen i lydkvalitet var veldig store, men det ville kanskje vært større forskjell med en skikkelig 2 kanals forsterker? Er usikker på hvem av dem som skal handles inn. Kjøper jeg Onkyoen får jeg råd til en skikkelig kabel. Dersom jeg velger Atoll får jeg bruke det jeg har (Monster) og heller kjøpe en kabel senere.

Topp Bunn