AT-F3/III

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Er dette den billigste mc-pu'en på markedet som gir en solid bit av highend mc-ytelse? Jeg har ikke hørt den nye III'eren, men ser den får god omtale rundtom, og fås kjøpt for rundt 1500,- ferdig avgiftsbelagt til Norge.

Jeg har en full-pott-test av den i september-utgaven av Hifi News, det er fristende å scanne for å legge den ut.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skal tro om det er greit å legge ut denne omtalen fra HFW en kort tid, dersom man tenker som så at det er god reklame for dette svært så underholdende magasinet? De kan klikkes opp for økt lesbarhet.

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Utfra det jeg kan huske låter Denon 103 steinhardt men kan ha vært helt feil sammensatt rigg.

Vidar, hvordan TROR du den PU'n du nevner låter kontra denne:

http://turl.no/dzn

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.946
Sted
Phobos
Disse kan du få til langt mindre enn 1500,- og da gjør de mye annet i tillegg! ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.720
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
hifiguru skrev:
Utfra det jeg kan huske låter Denon 103 steinhardt men kan ha vært helt feil sammensatt rigg.

Veldig kort: Meir musikalsk og utklingande, men mindre analytisk og detaljert. Hugs at 103-ane treng ein god riaa og ein tung arm.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
hifiguru skrev:

Har ikke hørt den nye F3, men kjenner jo 440 (far har en bl.a) og den er fin den. Skulle gjette på at F3 er mer detaljert, åpnere, luftigere og i det hele tatt mer som en mc ift en mm. Basert på hvordan tidligere F3'er låter, og hvordan AT-OC5 låter osv så kan det også hende at 440 er noe mer tilgivende i klangkarakteren da. Men det er anyones guess da forsåvidt.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
marsboer skrev:
Disse kan du få til langt mindre enn 1500,- og da gjør de mye annet i tillegg! ;D

Ser ikke helt hva dette er bilde av jeg da.....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
marsboer skrev:

Jeg vil tippe på at det er en harddisk.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Hvordan vil en AT-F3/III passe med en arm med 9.5g effektiv masse?

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
hifiguru skrev:
marsboer skrev:

Det er innmaten i en harddisk. Jeg vet ikke om lesehodene er utskiftbare, og om Audio Technica eller andre leverer ulike utgaver emd ulik ytelse. Det ville vel i så fall vært markedsført kraftig og hyllet på diverse nettfora for bedre lesing av data.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.810
Sted
Hus
Armen står på gal side av plinten, og er dette platespiller med magasin ???

hifiguru skrev:

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
hifiguru skrev:

Det vil jeg tro, ja. 103 trenger en tung arm med gode lagre, ellers bærer det lukt til skogs. Og da kan den nok låte steinhardt fordi arm og lagre vibrerer....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
Hvordan vil en AT-F3/III passe med en arm med 9.5g effektiv masse?
Jeg synes det er litt kronglete å beregne siden AT oppgir dynamisk compliance ved 100hz og ikke 10hz, så man får ikke tatt utgangspunkt i noen form for sammenslåing av verdier. Men om man gjerne ser resonansfrekvens (rf) en plass mellom 8-12 da, og iallefall over 5 og under 14. Så legger man sammen massene (M) av arm, pu og skruer, bruker den statiske compliancen og legger inn i denne formelen;

rf=159:√(MxC)

så skulle man ende på rundt 7hz, og om man blander i en dæsj dynamisk compliance også så skulle man ende et sted kanskje rundt 8-10hz ± en hz, så det må jo vel anses som perfekt. Litt avhengig av massen i skruene.

Til dere som diskuterer 103, dette er vel neppe tråden for det. Jeg tror dessuten dere misforsto spørsmålet; hifiguru lurer vel på hvordan F3 låter vs 440, som er et trådrelevant spørsmål.

Topp Bunn