- Ble medlem
- 11.02.2003
- Antall liker
- 3
Furutech plugger og kabel...
Vedlegg
-
193.9 KB Visninger: 243
|
Jo, det KAN bety mye for helheten i et anlegg.motoren skrev:Det gjør den ikke :-\
mvh
Ja hvis en er plaget med mye støyPowerpoint skrev:Jo, det KAN bety mye for helheten i et anlegg.motoren skrev:Det gjør den ikke :-\
mvh
Så det så 8)
Les jamakrs innlegg på side 7-8 o Fidelity 56 tråden, og tenk en gang til![]()
Ække det fint ;DAnonym skrev:Tro flytter fjell![]()
Jeg liker ikke popcorn, og gidder ikke å krangle.f skrev:En ny krangletråd på gangHvor fa.. er det blitt av popcornet?
Har TRO på ren strøm, jeg.vinagunner skrev:Hehehe ;D
Må si at det frister med å bytte til strømkabelen til forsterkeren min, men så ser jeg hvor "resten av strømmen" kommer fra - stikkontakt og kabel (1.5mm^2) fra Claser'n, og jeg mister motet :-\
Overbevis meg, please!
Kan anbefale Ustekveikja espot levert i velurforede trekasser innbrent med Vidar!Hedde skrev:Noen som har erfaring med ulike strømleverandører?
Jeg tenker at billigst er bra, men hva er egentlig best?
Har hørt at Fjordenergi har dybde.emokid skrev:Fjordenergi låter litt varmere enn norgesenergi, men gir litt dårligere holografi. En kjapp AB-test burde avdekke hva du vil foretrekke.
;D
Helt på jordet. Det er ikke strømleverandøren som teller, men netteieren. Skift netteier, så løser problemet seg.Hedde skrev:Har hørt at Fjordenergi har dybde.emokid skrev:Fjordenergi låter litt varmere enn norgesenergi, men gir litt dårligere holografi. En kjapp AB-test burde avdekke hva du vil foretrekke.
;D
Du har rett, men i praksis er det naboene og oss selv som teller aller mest. Ren Fjordenergi låter faktisk rent og fint og det gir som kjent dybde og det andre fine. Naboene (og oss selv) er med på å forvrenge denne finne spenningen ved at vi trekker uhyre ulineære strømmer. Strømmer som gir forvrengning på spenningen til oss alle. Det er de som er nærmest målt i ohm som merker dette best. Lite netteier kan gjøre egentlig.grammofon skrev:Helt på jordet. Det er ikke strømleverandøren som teller, men netteieren. Skift netteier, så løser problemet seg.Hedde skrev:Har hørt at Fjordenergi har dybde.emokid skrev:Fjordenergi låter litt varmere enn norgesenergi, men gir litt dårligere holografi. En kjapp AB-test burde avdekke hva du vil foretrekke.
;D
Ystryw er den beste audio-strømmen. De har ikke egen nettside, man må kontakte dem pr. mail. Husk å sende med kontonr. og personnr. ved henvendelse.TTmania skrev:Kan anbefale Ustekveikja espot levert i velurforede trekasser innbrent med Vidar!Hedde skrev:Noen som har erfaring med ulike strømleverandører?
Jeg tenker at billigst er bra, men hva er egentlig best?![]()
Det er helt klart at nanoteknologi og kvantefysikk flytter grenser, noe annet er det naivt å tro.Powerpoint skrev:Ække det fint ;DAnonym skrev:Tro flytter fjell![]()
En gang var vist jorden flat også
Salig er de plattfote for de skal jevne jorden.
Så bare jeg får koblet inn og ut vrangforestillingene mine 17x til nå, så sitter innbilningens kraft dypt i min sjel.
Og takk for det 8)
I utgangspunktet er ikke det noe problem. En standard 10A UZ (skrusikring) tåler 19A i en time før den løser ut.Scrooge skrev:Men prøv deg ikke med et effektuttak på 3600w (16A / 220v) på en 1,5kvmm kabel!
Medmindre du fryser fælt da. ;D
beklager pausen,ble bare opptatt med musikk ganske lenge.Endorfinan tok laus.... ;DJanR skrev:Vi får vente på eposhansen.
Har lekt litt med strømkabler her også, bruker pr i dag diy 6kv kabler og mener at de var en liten forbedring fra "lisser"
Skal slenge ihopes noen Supra kabler en dag jeg får ånden over meg, de er om ikke annet godt skjermet. Hvem vet, kanskje det blir en opptur.
/jan
eposhansen skrev:ja,ja ble no sånn... om noen e interesert. Stiv å jævlig,ca for tykk.
Nå var det kabelen jeg tenkte på da. det er jo der problemet vil oppstå.Anonym skrev:I utgangspunktet er ikke det noe problem. En standard 10A UZ (skrusikring) tåler 19A i en time før den løser ut.Scrooge skrev:Men prøv deg ikke med et effektuttak på 3600w (16A / 220v) på en 1,5kvmm kabel!
Medmindre du fryser fælt da. ;D
Huttetu! Jeg får skynde meg og skifte til større tverrsnitt før konemor blir innebrent...Scrooge skrev:Nå var det kabelen jeg tenkte på da. det er jo der problemet vil oppstå.Anonym skrev:I utgangspunktet er ikke det noe problem. En standard 10A UZ (skrusikring) tåler 19A i en time før den løser ut.Scrooge skrev:Men prøv deg ikke med et effektuttak på 3600w (16A / 220v) på en 1,5kvmm kabel!
Medmindre du fryser fælt da. ;D![]()
19A er fortsatt < Iz for 1,5mm2 PR eller PN så det vil ikke oppstå noe problem.Scrooge skrev:Nå var det kabelen jeg tenkte på da. det er jo der problemet vil oppstå.Anonym skrev:I utgangspunktet er ikke det noe problem. En standard 10A UZ (skrusikring) tåler 19A i en time før den løser ut.Scrooge skrev:Men prøv deg ikke med et effektuttak på 3600w (16A / 220v) på en 1,5kvmm kabel!
Medmindre du fryser fælt da. ;D![]()
Nå kom Cyber meg i forkjøpet men du har forstått det riktig.Scrooge skrev:Ok?
Da er det nok ett eller annet jeg har misoppfattet.
Men om man har et hus hvor det er lagt 1,5kvmm PR som standard, så er det jo ikke lov til å skifte fra 10 til 16A sikring, nettopp pga overbelasting / varmgang? dette har også litt med forlegging av kablene også, men dog.
Det samme må jo gjelde 1,5kvmm PN / skjøteledninger?
Etter de siste forskriftene har det blitt delvis slutt på 16A og 2,5mm2 i boliginstallasjoner men det har begynt å komme nye vern på markedet for å tilpasse seg de nye kravene.cybervision_ skrev:Du har rett i det, Scrooge, i normal forlegning skal 16 A sikring ha 2.5 mm2 etter seg.
I mitt skap har jeg faktisk en hel del 13 A sikringer, har ikke sett det så ofte.