Assi's room of horror

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Hei menighet,

Det er lett og bli inspirert av forskjellige tråder i mitt anlegg og billedtråder, så da er det vel forøvrig på høy tid og gjerne opprette en egen.
Her vil det henholdsvis ble lagt ut litt bilder og annet ymse fra "HIFI-kjøret", både fra fortiden, nåtiden og fremtiden.

Har hatt en del forskjellig utstyr innom room of horror igjennom årene som har gått, men det er alltid spennende med nytt utstyr, hvem skulle trodd?
Siste innkjøp er forøvrig noen Avantgarde Acoustic Duo, kjøpt av en hyggelig kar på Hifisentralen bosatt i Porsgrunn.

Jeg fikk også for meg og selge speilreflekskamera mitt for noen uker siden, så har ikke fått tatt noen bilder de siste ukene.
Kanskje like greit da jeg er midt i en ommøbleringsfase med nyinnkjøpte høyttalere.

Oppdateringer og bilder vil dukke opp etterhvert.
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Det ble tidlig jul i år også da det dukket opp en pakke fra Posten.
Smiler ganske bredt ikveld for og si det slikt.



Tre boks er flotte greier, men innholdet var mer spenennde.



 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
NEI!!! Ikke enda en kabeltråd.....

Neida, gleder meg til å se hva du kobler disse kablene opp mot - utenom Avantgarde Acoustic Duo og lese om dine lyd og musikkopplevelser i heimen :)
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Hehe, vanskelig og unngå en kabeltråd!
Glemte forøvrig og nevne at kablene er Bertram Proxima II i kobber, dette er en utgått modell.
Det var også jumpere med i denne pakken, men synes ikke så veldig godt på bilde, disse er bestilt til denne høyttaleren.
Fikk en kurant pris (følte jeg selv) på disse kablene, så er opprinnelig ikke en kabelnisse! ;)

Foreløpig står disse oppkoblet med Avantgarde Acoustic Duo og noe elektronikk som ikke rettferdiggjør dens stilling i dette oppsettet.
Forsterkeren som er i bruk er foreløpig en Xindak MT-3 med oppgraderte NOS rør. Billig og velspillende sak forøvrig, grunnen til jeg har denne er da jeg kjøpte den til bruk sammens med Klipsch RF82-II da jeg hadde dette nettopp før salg og oppgradering til Avantgarde. Så jeg utforsker internettet og ser hvilke forsterkere og slikt som virker av interesse og undersøker disse videre, så får vi se hvilke forsterkere jeg ender opp med og kjøpe, dette med tiden tatt til betraktning.

Begynner med høyttalerene og jobber meg innover ser dere, neste oppgradering blir vel forsterkeren.
Ellers har det vært lite prøvelytting etter kablene har kommet i hus, det er for lite tid i døgnet. Håper på og få spilt litt nærmere helgen.
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Her er forøvig et bilde av Avantgardene som det spilles med for tiden.
Rimelig gode høyttalere og mitt beste innkjøp sålangt.
Mobilbilde for duge inntil jeg finner meg et kurant speilreflekskamera og tukle med.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Har en følelse at jeg har hørt det aktuelle paret ett par ganger. Lekkre høyttalere!
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Ser ut som verdens mest effektive tweak står på benken i bakgrunnen ;)
Hva slags lektronikk har du og har du planer om å bytte? I så fall til hva?
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.002
Antall liker
1.328
Torget vurderinger
5
Samme fargen som mine Duo :) Hva er de koblet opp mot?
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Samme fargen som mine Duo :) Hva er de koblet opp mot?
Flott farge dette Horny. De er per idag koblet opp med en Xindak MT-3 med oppgraderte rør.
Ikke noe fancy greier, men hadde denne til vinyl avspilling sammen med mine tidligere Klipscher.
Ellers hadde jeg en Emotiva XPA-2 som jeg også brukte sammen med Klipschene, denne er nå solgt.

Planen er og handle noe nytt med tiden, men Xindak'en funker helt ok inntil nye forsterkere er på plass.

Beste fargem
Absolutt den fineste jeg har sett selv så langt.

Har en følelse at jeg har hørt det aktuelle paret ett par ganger. Lekkre høyttalere!
Det er mye mulig, ser du er bosatt i samme område som tidligere eier (hato)
Handlet forøvrig de Bertram kablene også av han, svært hyggelig og omgåelig kar.

Ser ut som verdens mest effektive tweak står på benken i bakgrunnen ;)
Hva slags lektronikk har du og har du planer om å bytte? I så fall til hva?
Absolutt den billigste og mest effektive tweaken som står på benken i bakgrunnen ja. :cool:
Angående elektronikk har jeg ikke fundert så mye på dette foreløpig, sett litt på Border Patrol, VTL, Audio Note et cetera.
Liker rør og slikt, så blir nok noe med rør. Forslag mottas også forøvrig.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Spennende høyttalere du. Har ikke hørt dem, men har veldig troen på dem.
Enig i at rør-forsterkere kan være flott, men har ikke all verdens erfaring i eget anlegg. Men McIntosh er jo et høvelig stalltips isolert sett, men kjenner ikke til hvordan kombinasjoner av McIntosh og Avantgarde låter.
 

hato

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
184
Antall liker
288
Torget vurderinger
8
Flott oppsett:rolleyes:. Godt å se alt er på plass. Hva med et par Lamm blokker til Duoene, vet dine høyttalere liker det godt:cool:
 
Topp Bunn