ASR mini basis mk3 eller Rega Aria

G

Gasolin

Gjest
Ja jeg leste i manualen om diverse hensyn ift. støy og forstyrrelser men jeg opplever ingenting. Jeg ønsker selvsagt å ta de forholdsregler jeg kan og det er mulig jeg bare setter forsterkeren ned i tv benken og lar ecp-2 stå oppe på benken for å vi litt avstand. Lyd først og estetikk second:)

T

TLN

Gjest
Dette var en interessant tråd. Jeg har selv gått en stund og lurt på Rega Aria og ASR Mini MK3.

I dag bestilte jeg ASR trinnet siden gutta hos Stereofil hele tiden har hevdet at dette er overlegent Aria sammen med Rega RP6 og Exact pickup, ikke minst ved en eventuell oppgradering til MC pickup.

Hos meg går det stort sett i rock og metall, så er spent på om dette bringer underverker eller fortvilelse...

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
608
Dette var en interessant tråd. Jeg har selv gått en stund og lurt på Rega Aria og ASR Mini MK3.

I dag bestilte jeg ASR trinnet siden gutta hos Stereofil hele tiden har hevdet at dette er overlegent Aria sammen med Rega RP6 og Exact pickup, ikke minst ved en eventuell oppgradering til MC pickup.

Hos meg går det stort sett i rock og metall, så er spent på om dette bringer underverker eller fortvilelse...
Tror ikke du skal bekymre deg mye for det, verken ASR eller om du hadde valgt Aria ville gitt deg fortvilelse langt ifra.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ASR ser kanskje bittelitt mer fleksibel ut mtp. valgbare lastimpedanser og kapasitans, i tillegg til at den har muligheten for littegrann mer gain. Jeg har ikke hørt Rega-en, men ASR er en glimrende sak.

T

TLN

Gjest
Må si jeg ble svært imponert over ASR. Ikke at jeg har sammenlignet med Rega sitt, så skal ikke bedømme ut fra det.

Det skulle forsåvidt bare mangle om det ikke var bedre enn Schiit Mani som jeg hadde tidligere, men du verden for et RIAA det var til prisen.

Opplever ASR trinnet som svært dynamisk og det tilførte mer luft og detaljer i lydbildet. Dette var rett og slett en oppgradering som jeg skal leve godt med.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Jeg har også en forkjærlighet for ASR, selv om jeg ikke har en slik i øyeblikket. Innvendingen som noen ganger er brukt - at ASR får platene til å låte som CD, er etter min oppfatning et pluss. ASR låter - i alle fall på mitt anlegg - mer moderne og med mindre farging enn de fleste andre fono preampene jeg har prøvd. Et minus er at en del detaljer forsvinner i "prosessen", og at lyden blir litt flatet ut. Men det er nok en kostnad man må bære.

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
29.627
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg har også en forkjærlighet for ASR, selv om jeg ikke har en slik i øyeblikket. Innvendingen som noen ganger er brukt - at ASR får platene til å låte som CD, er etter min oppfatning et pluss. ASR låter - i alle fall på mitt anlegg - mer moderne og med mindre farging enn de fleste andre fono preampene jeg har prøvd. Et minus er at en del detaljer forsvinner i "prosessen", og at lyden blir litt flatet ut. Men det er nok en kostnad man må bære.
Hvis den får platene til å låte som CD, hvorfor allverden ikke bare satse på CD?

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.585
Torget vurderinger
30
Rega Aria er altså ikke veldig god på MC?
Vurdererer sterkt en Aria til min nye RP8 med Apheta 2, men i følge denne tråden er det kanskje ikke optimalt?

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
608
Rega Aria er altså ikke veldig god på MC?
Vurdererer sterkt en Aria til min nye RP8 med Apheta 2, men i følge denne tråden er det kanskje ikke optimalt?
Joda ingen fare Aria spiller meget bra med Apheta 2. Hva som er optimalt/best er nok mest en smak sak og matching mot øvrig utstyr, men som sagt jeg har spilt på den kombo selv og det var bra.

T

TLN

Gjest
Jeg kan ikke si at jeg opplever at den låter som CD hos meg, ei heller at det "forsvinner" detaljer. Det er dynamikk og detaljer og et driv som får rockefoten til å gå.

Topp Bunn