Asker og Bærum Audio besøker Berlin

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Sørlandet
    Hei alle sammen,

    I pinsen var jeg, M1 og Magnus J invitert til besøk hos Jan Erik og hans flotte residens i Berlin og her kommer noen av bildene fra turen vår. Men før jeg legger ut dem jeg tok vil jeg benytte anledningen til å takke verten som åpnet sitt hjem for oss og samtidig også takke alle sammen for en utrolig flott tur!

    Vi fløy ned på torsdag og ikke før vi hadde landet så satt vi ved et bord på den lokale indiske sjappa hvor maten var steaming hot:

    fullsizeoutput_17da.jpg


    Turen gikk deretter til den lokale jazz cafe`n hvor vi tok en nightcap:

    fullsizeoutput_17e4.jpg


    Våknet etter en god natt søvn til strålende solkinn, egg og bacon og sort kaffe. Straks frokosten var fortært så pumpet vi luft i sykkeldekka og trampet i vei til samtlige av byens kjente severdigheter:

    fullsizeoutput_17e0.jpg


    fullsizeoutput_17e1.jpg


    fullsizeoutput_17db.jpg


    fullsizeoutput_17d3.jpg


    fullsizeoutput_17d0.jpg


    Vi endte dagen på en av nabolagets mange restauranter hvor det var tydelig at vår vert var stamgjest for makan til mottakelse var jo en konge verdig. Maten var utmerket!

    fullsizeoutput_17e7.jpg


    fullsizeoutput_17d8.jpg


    fullsizeoutput_17dc.jpg


    fullsizeoutput_17d5.jpg


    Igjen våknet vi til strålende solskinn og nå stod hifi på programmet. Turen gikk hit:

    b1bEUkTxSaCIEqial%ubDQ.jpg


    WzrNan3BRlCm5t1A7IXpzA.jpg


    GKohO3kJTNu+TXDjyD7oHw.jpg


    XR%9sTBSRhii1eCrsrL9WA.jpg


    fullsizeoutput_17d2.jpg


    fullsizeoutput_17d4.jpg


    fullsizeoutput_17df.jpg


    Etterfulgt av en tur til en av mine favorittplasser i Berlin hvor vi fant noen ledige solstoler og noen kalde pilsnere:

    MAG+R8hmS4e+xo2jwmLoFQ.jpg


    fullsizeoutput_17cf.jpg


    fullsizeoutput_17d6.jpg


    Vel hjemme igjen etter en deilig biffmiddag gikk vi igjennom våre innkjøp og lyttet til enkelte av dem på det flotte anlegget til verten:

    fullsizeoutput_17ec.jpg


    Tusen takk for en flott tur til en av mine absolutte favorittbyer!

    -BB-
     

    Vedlegg

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.598
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fine bilder av en flott by. Hvis vinylbutikkbildet var fra Saturn i Tauentzienstrasse like ved KaDeWe, har våre veier krysses. Tempelhof er et nesten eventyrlig sted, og jeg blir like berørt hver gang jeg ser bygningene i typisk Albert-Speer-stil. :)

    Mvh
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Sørlandet
    Fine bilder av en flott by. Hvis vinylbutikkbildet var fra Saturn i Tauentzienstrasse like ved KaDeWe, har våre veier krysses. Tempelhof er et nesten eventyrlig sted, og jeg blir like berørt hver gang jeg ser bygningene i typisk Albert-Speer-stil. :)

    Mvh
    Hei TKR,

    Korrekt observert. Når det gjelder Tempelhof så beveger den plassen meg også. Den står der som et styggvakkert eksempel på nasjonalsosialistisk arkitektur og Speers Welthauptstadt Germania prosjekt. Arkitekten til Tempelhof var Ernst Sagebiel. Folket har lagt beslag på Tempelhof mens styresmaktene vurderer hva dem skal gjøre med de gigantiske arealene. Selv håper jeg at dem bevarer de historiske bygningene og lager en vakker park innenfor.

    1024px-FlughafenBerlinTempelhof1984.jpg


    -BB-
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.395
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    ^

    Flott reportage BB.

    Har varit så heldig att jag varit på Tempelhof både med småflyg under skoltiden och senare kommersiellt, då i en ATR-42, innan Tempelhof stängdes för flygtrafik för gott. Rimelig speciellt att komma in för landning över hustaken minns jag.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Var innom Tempelhof sommeren 2008, det året den ble lagt ned (Oktober). Tror all kommersiell trafikk var avviklet på dette tidspunktet, det var i hvertfall en "erie" stemning og samtidig vemod og resignasjon, en følte det. Knapt noen mennesker der og bare et knøttlitet serveringssted i drift. I dette området som er filmet innvendig kjenner man ofte igjen elementer fra en mengde "spionfilmer" hvor Berlin/Øst/Vest var et sentrale elementer.

    Selvsagt filmet på ekte profesjonelt negativfilmmateriale for opptak av kinofilm på den tiden; Fuji 500T, splittet og perforert til 8mm. Dessverre ikke fullverdig fargekorriget, anywayhow, et artig minne.


     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Kalle og Einar, tusen takk for en hyggelig tur til Mala Audio i går.
    Som alltid hos Mala, veldig hyggelig og lyd i toppklasse.
    M1
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn